1

Onderwerp: Ziggy!!

Hoi, ik ben ziggy, en ik ben 15 jaar.
ik ben slechts een half jaar bezig met het trainen voor triathon, maar ik ben ook geen totale beginner.
( heb 2jaar wedstrijdzwemmen gedaan, en 1,5 jaar atletiek)
ik ga 3x de week lopen, 2 (of 1) x fietsen, en 2x zwemmen.
lopen is (ondanks dat ik atletiek gedaan heb) het onderdeel waar ik nog het meeste moeite mee heb.
daarom bouw ik mijn looptrainingen zeer traag, en voorzichtig op, en dit heeft (na 6maanden al) heel veel opgebracht.
Ik zou me heel graag aansluiten in een club (heel dicht bij huis is er één), maar ik vraag me af of ik eerst nog wat door zou trainen op m'n eentje, of direct eens gaan kijken bij die club..

Nu niet dat het dringend is, want ik train ook zeer graag op m'n eentje, en ik ben nog jong, dus tijd genoeg big_smile

2

Re: Ziggy!!

heey ziggy

ben zelf met mn 18 jaar ook niet de oudste, en heb hier in de buurt ook zitten zoeken naar een vereniging. Er zijn 2 mogelijke opties voor mijn in de buurt. In mijn geval zijn dat arnhem en didam. Bij beide schijnt het zo te zijn dat het aantal ouderen een stuk groter is, wat ook een belangrijke reden was om me daar niet aan te sluiten.

Vind heet zelf helaas jammer dat dat de reden moet zijn, hopelijk heb je meer geluk. Ik zal het voorlopig individueel moeten doen, maar met het slechtere weer heb ik daar ondertussen ook al wat gebrekkige motivatie (in een groep is het immers leuker).

3

Re: Ziggy!!

Ja, dat is idd wel vervelend als je een heel stuk jonger bent dan de rest van de club..
Maar ik heb nog het geluk dat er in de club bij mij in de buurt een goede vriend van mij zit (18 jaar) en volgens hem zaten er nog 2 van 17..
Ik vraag me alleen af of ik eerst nog wat verder zou trainen voor ik in die club ga, omdat ik bang ben dat ik anders mss helemaal niet kan volgen big_smile


grts, en veel geluk bij het trainen!!

4

Re: Ziggy!!

in 9 van de 10 gevallen trainen ze in groepen, waarbij niveau bepalend is (per sport meestal zelfs). Hooguit bij kleinere ploegjes is dat wat minder. Je kunt vast wel eens vragen of je 1 of 2 weken mag meedraaien, en als je daar ook nog een goede vriend bij hebt, dan heb je daar vast ook nog steun aan. Kun je meteen zien hoever je op onderdelen achterloopt (of natuurlijk voorloopt).

Wat mezelf betreft, dankzij deze post ben ik weer eens verder gaan kijken. Vandeweek las ik ergens een artikel over een nieuwe club. Ik weet alleen niet in hoeverre dat serieus is, en welke vorm dat gaat aannemen (qua niveau enzo). Mocht het niks worden, wil ik volgend jaar maar eens beginnen bij de wielrenvereniging, wat ik sowieso misschien al eerder wilde doen. Samen met de zwemvereniging, heb ik dan de 2 sporten alvast te pakken, waarbij begeleiding nogal handig kan zijn...

5

Re: Ziggy!!

Ja, gewoon eens gaan kijken in die nieuwe club... wie weet wordt het wat...
en anders is het idd een goed idee om je aan te sluiten bij een wielerclub en en zwemclub, alleen dat je dan veel geluk moet hebben met de trainingsuren..


succes!

grts

6

Re: Ziggy!!

zwemmen doe ik zoals gezegd al, en met het fietsen ben ik dus op zoek... stuit bij dat fietsen alleen vooral dat het in de winter allemaal ATB is, daar heb ik weinig aan, maar ach