101

Re: Show your bike!

Scighera schreef:

lang leve de snelle DPD, pakje binnen wink

Je kunt gaan (laten) bouwen, dus?

102

Re: Show your bike!

laten? nope... doe alles zelf (op een ding na, vorkconus moet ik laten persen door een fietsenmaker). Bouw altijd zelf de fietsen, net als het onderhoud, zo gebeurd, het is leuk, en scheelt in de portomonnaie wink
Heb alle benodigde onderdelen nu ook voorradig smile

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

103

Re: Show your bike!

balhoofd en conus zijn gemonteerd.
Frame moet echter wel naar de fietsenmaker, schroefdraad van de trapaslagers schoontappen, krig de lagers er niet soepel in gedraaid...en aangezien gebruik van gereedschap not-done is even laten schoontappen.....lagers moet je met duim en wijsvinger erin kunnen draaien, en dat gaat dus nu niet smile

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

104

Re: Show your bike!

Laat dan meteen even je bracket en balhoofd vlakken, zodat je lagers (cups) perfect in lijn staan....
Je FM heeft daar een frees voor.
Bij veel frames zijn deze vlakken af-fabriek niet 100%.

Gr, C

105 Laatst bewerkt door Things (16-01-10 13:43:42)

Re: Show your bike!

Ook even een poging om mijn nieuwe fiets te posten. Kijken of het lukt:

http://img18.imageshack.us/img18/3435/img8933qc.jpg

En uit een iets andere hoek:

http://img121.imageshack.us/img121/3583/img8931l.jpg


Specs:

FRAME: FELT B2 2009 uitvoering wit
FORK: Felt Bayonet
HANDLEBAR: Felt Bayonet 6061 T6 420mm Base Bar with Integrated Adjustable Length UHC Carbon ½ Bend Tri-position extensions
SHIFTERS: Shimano Dura-Ace SL-BS78 bar end, 20 speed
FRONT DERAILLEUR: Shimano Dura-Ace braze-on, double
REAR DERAILLEUR: Shimano Dura-Ace 7900 SS Short Cage
CRANKSET: FSA BLACK Gossamer TT Mega EXO
BB SET: FSA Mega EXO
BRAKES: SuperLight Dual Pivot with Cartridge Brake Shoes (wellicht nog te vervangen voor Ultegra SL)
SADDLE: FELT 3.2 Tri/TT Saddle
SEAT POST: FELT Carbon Fiber Bladed Monocoque Design x 310mm
WHEELS: Xentis Markt-1 (normale uitvoering)
TIRE: Continental Grand-Prix 4000
PEDALS: Look Keo Carbon IRONMAN!!!

Dan kan iedereen me weer herkennen bij wedstrijden. Ben sowieso wel benieuwd of er meer van deze fietsen in Nederland rondrijden. Deze heb ik zelf in Engeland besteld in een hele mooie na-jaars aanbieding. Dit specifieke witte model was op dat moment in Nederland ook niet meer beschikbaar.

Veel heb ik er nog niet om gereden en hoe snel de fiets echt is zal nog moeten blijken maar ik vind het in ieder geval een mooi plaatje big_smile.

106

Re: Show your bike!

ziet er heftig uit hoor Things ! :d

107

Re: Show your bike!

@Concorde
thanks voor het advies!

@things
Ziet er strak uit! nu nog goeed fietsweer en van deze prachtige machine genieten!

@everybody
gaat nu de goede kant op, stuurcombinatie (T2 Wing, T2+ Cobra, Tektro RX5.0 carbon hendels etc) zit er op, Lagercups erin, DA7800 cranks gemonteerd met een 7700 tijdritblad. Derailleurs e.d. zitten er ook op.

To do:
-ketting inkorten
-kabels leggen
-afstellen
-voorrem monteren (achter de vork, moet nog andere bout hebben hiervoor)
-plek zoeken voor de bontrager speedbottels
- en dan de voorkbuis op maakt zagen smile

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

108

Re: Show your bike!

Nice, ziet er mooi uit.     Mijn stuur is nu ook binnen dus gaan langzaam gaan bouwen.

Probeer hoop zelf te doen en wat ik niet weet doet een kennis van me, ben benieuwd hoe het fiest straks.

Bene ac absurdus !!!!!! (goed maar kansloos)

Planet X Pro Stealth Carbon - 3T Carbon Aerobar - shimano 105 black - Aero disc cover gaat besteld worden.

109

Re: Show your bike!

Schitterende fiets Things!

Gr, C

110

Re: Show your bike!

@ Things, zeer mooie fiets! Vooral de witte accenten staan hem erg mooi. Zeer exclusief in NL in elk geval. De levertijd van Felt is dramatisch in hier, je komt wel eens een felt b12 b12 of DA tegen maar deze heb ik nog nooit 'live' gezien.

111 Laatst bewerkt door Vanzella (18-01-10 13:19:26)

Re: Show your bike!

inderdaad...

112

Re: Show your bike!

Mooie Felt hoor smile

113

Re: Show your bike!

Fameuze fiets (alleen die wielen wink) en nu is natuurlijk de bedoeling dat dit ding sub 4.50 gaat...
Lijkt me een mooi doel smile

114 Laatst bewerkt door Scighera (19-01-10 08:15:09)

Re: Show your bike!

even mijne nieuwe  (in aanbouw) showen:
Frame: Planet X Stealth Pro Carbon (medium pink)
Stem: Carbona 110mm
Basebar: Profile Design T2 Wing OS
Aerobar: Profile Design T2+ Cobra
Remhendels: Tektro RX5.0
Remmen: Tektro R725TT
Shifters: Shimano Dura Ace ST78
Crankstel: Shimano Dura Ace FC7800 (incl DA cups)
Kettingbladen: Shimano Dura Ace TT7700 54T en Gebhardt GiP 44T
Voorderailleur: Shimano Ultegra FD6500
Achterderailleur: Shimano RD7800
Ketting: KMC X10
Cassette Ultegra CS6600 23-12T
Zadel: Profile Design Tri-Stryke
Trainingswielen: American Classic CR420
Wedstrijdwielen: HED.3 2009 decals

Witte carbon kabels, Bontrager speedbottle in het frame, Bontrage speedbotte achter het zadel, Profile Design Aquacell in het stuur

NOTE: kleur is in het echt donkerroze, nu dus niet te zien door slechte belichting...
http://vafp.nl/pictures/PX2.JPG
http://vafp.nl/pictures/PX3.JPG
http://vafp.nl/pictures/PX1.JPG
http://www.citygrounds.com/blog/wp-content/uploads/2009/01/hed3wheel.jpg
http://www.planet-x.be/wordpress/wp-content/gallery/frames/500pink.jpg

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

115

Re: Show your bike!

Een tip voor Scighera, maar eigenlijk voor iedereen. Als je zoveel geld uitgeeft aan een nieuwe fiets, zorg dan wel dat je er fatsoenlijk op zit en laat een bikefit doen bij een van de bekende bikefitters.

116 Laatst bewerkt door René S. (19-01-10 17:12:58)

Re: Show your bike!

Scighera, gaat heel mooi worden! Leuk om zelf te doen. Het roze frame ben ik afgelopen jaar een paar keer tegen gekomen, dus ik weet hoe het eruit ziet.

Ik heb het opbouwen uitbesteed. Vanmorgen tussendoor even wezen kijken. Hij is klaar, wordt alleen nog aan een praktijktest, door de bouwer en ondergetekende voor de finetuning, onderworpen.

Voorvork laat ik met opzet vrij lang om speling te houden met de hoogte van het stuur. Beter te veel ruimte op dit moment, dan te kort af (laten) zagen en dan allerlei noodgrepen later te moeten uitvoeren.

Things, een plaatje!

117

Re: Show your bike!

le Coq schreef:

Een tip voor Scighera, maar eigenlijk voor iedereen. Als je zoveel geld uitgeeft aan een nieuwe fiets, zorg dan wel dat je er fatsoenlijk op zit en laat een bikefit doen bij een van de bekende bikefitters.

Ben vorige week bij "athlete fitting" , John Meuleman, (Aalst, B) geweest. De halve Belgische triathlontop is daar al langs geweest. Wel duur, maar de man weet perfect wat nodig is bij triathleten. Kijk maar eens op zijn website.

BTW: John maakt komaf met de extreem diepe zit voor triathleten. Zo zit Marino Vanhoenacker, toch niet de eerste de beste,  na de fitting zelfs ietsje hoger dan ervoor.

118

Re: Show your bike!

Effe een vraagje tussendoor.        Het viel mij op vandaag tijdens het surfen (voordeel van ziek zijn) dat het in duitsland veeeeele malen goedkoper is om daar je onderdelen te bestellen dan hier in Nederland.    Zit ik mis of doen jullie niet anders?

Op een remset scheelde het 5 euro, op shifters 10 euro maar op een crankset 40 euro.     Zit er een addertje onder het gras?    Heb de onderdelen met nederlandese sites vergelijken en het zijn dezelfde.

Ben benieuwd naar jullie antwoorden.

Bene ac absurdus !!!!!! (goed maar kansloos)

Planet X Pro Stealth Carbon - 3T Carbon Aerobar - shimano 105 black - Aero disc cover gaat besteld worden.

119

Re: Show your bike!

Hangt er van af waar je bestelt. Post eens een van die Duitse sites waar het goedkoper zou zijn en tov welke Nederlandse sites?

ALs je bij de nederlandse "budget" onderdelen sites gaat kijken als Hopmans, Mantel, Vos of Salden heb je ook verschillen, maar wel altijd flink minder dan de adviesprijs.

120

Re: Show your bike!

http://www.bike-components.de/products/ … hebel.html

http://www.bikesnparts.nl/Triathlon/Shi … thlon.html

Of zit er toch in verschil tussen beide?   Ben maar beginner dus.....
Scheelt wel 13 euro.   (plaatjes zijn hetzelfde maar misschien zit iets in het duits en dat is niet mijn sterkte kant)

Hoor graag van je.

Bene ac absurdus !!!!!! (goed maar kansloos)

Planet X Pro Stealth Carbon - 3T Carbon Aerobar - shimano 105 black - Aero disc cover gaat besteld worden.

121

Re: Show your bike!

nee is goedkoop en hetzelfde product. Ik ga die Duitse site eens beter bekijken smile

122

Re: Show your bike!

Tubes en banden zijn sowieso veel goedkoper in DL. Daar bestel ik dan ook graag mijn spul. Sterker nog, verzendkosten vanuit DL (bikecomponents) kost 5eu en in NL betaal je bij Salden 7 eu terwijl dit in eigen land is?

123

Re: Show your bike!

al die bedragen kunnen denk toch aardig wat schelen straks aangezien ik toch alles nieuw wil kopen.

Tnx voor bevestiging heren, dan weet ik dat ik op die site verder kan snuffelen.

Bene ac absurdus !!!!!! (goed maar kansloos)

Planet X Pro Stealth Carbon - 3T Carbon Aerobar - shimano 105 black - Aero disc cover gaat besteld worden.

124

Re: Show your bike!

@ Ronnyke, heb bestelde stuur terug gestuurd en ook de mistral 3T besteld, afgelopen woensdag binnen gekregen.   Ziet er mooi uit.

Tnx voor de tip

Bene ac absurdus !!!!!! (goed maar kansloos)

Planet X Pro Stealth Carbon - 3T Carbon Aerobar - shimano 105 black - Aero disc cover gaat besteld worden.

125

Re: Show your bike!

Ja vind het ook een mooi stuur voor zijn prijs en is nog uci goedgekeurd ook :-) verwacht deze week mijn zadeltje en dan is mijn fiets ook klaar.