1

Onderwerp: Hoe gaat bij jullie het lopen af in de sneeuw?

Gister weer lekker een rondje van 21 km gelopen, dit keer door de sneeuw in het bos uiteraard... Gelukkig was het bos vergeleken met de straat niet zo glad..dus kon ik redelijk veilig rennen met een prachtig uitzicht!

Voordeel: je moet wel doorlopen, anders gaan de hams krampen wink

Wat jullie?

"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, thats all..."

http://twitter.com/FrankRoozendaa1

2

Re: Hoe gaat bij jullie het lopen af in de sneeuw?

www.mescherbergloop.nl

of het filmpje op www.l1.nl

Opvallend daar was dat een groot deel van de lokale hardloopfavorieten er niet waren maar wel (bijna) alle triathleten die bij de lokale favorieten behoren... Denk aan Luc van Es (winnaar), Bas Diederen, Lesley Derks, Danne Boterenbrood, Birgit Berk en dat is maar een deel.. Dat zegt wel iets over weerbaarheid denk ik....

Het was in elk geval een mooi rondje van 15 km

3

Re: Hoe gaat bij jullie het lopen af in de sneeuw?

ik loop gewoon niet wink

4

Re: Hoe gaat bij jullie het lopen af in de sneeuw?

Doe al mijn duurtrainingen buiten, ook in de sneeuw.
Interval-training doe ik op de loopband binnen, vanwege de prikkels die ik dan ik mijn longen krijg.

5

Re: Hoe gaat bij jullie het lopen af in de sneeuw?

Het begint lekker te dooien en de meeste wegen/fietspaden zijn redelijk schoon, dus: gewoon buiten hollen.

JAB

6

Re: Hoe gaat bij jullie het lopen af in de sneeuw?

ik loop weer buiten sinds maandag smile temperaturen zijn weer redelijk aangenaam smile

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

7

Re: Hoe gaat bij jullie het lopen af in de sneeuw?

Heb zaterdag met die kou en sneeuw meegedaan aan een 5 km wedstrijd.    De kou sloeg echt op mn longen, hebben jullie er ook last van?

Bene ac absurdus !!!!!! (goed maar kansloos)

Planet X Pro Stealth Carbon - 3T Carbon Aerobar - shimano 105 black - Aero disc cover gaat besteld worden.

8

Re: Hoe gaat bij jullie het lopen af in de sneeuw?

Vanmiddag (maandag dus) heb ik een rondje van ongeveer 17½ km gedaan in D1 tempo. Ging prima, fietspaden waren schoon en het stuk door het bos was ook goed te belopen. De sneeuw was wel redelijk vast aangereden, maar niet verijsd, dus niet glad.

9

Re: Hoe gaat bij jullie het lopen af in de sneeuw?

bovenlijf goed aankleden, legging aan en het het is prima te behappen!!!

"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, thats all..."

http://twitter.com/FrankRoozendaa1

10

Re: Hoe gaat bij jullie het lopen af in de sneeuw?

Dan heb ik me denk ik niet goed aangekleed al had ik wel een thermoshirt aan.     Zal er van de week eens op letten.

Bene ac absurdus !!!!!! (goed maar kansloos)

Planet X Pro Stealth Carbon - 3T Carbon Aerobar - shimano 105 black - Aero disc cover gaat besteld worden.

11

Re: Hoe gaat bij jullie het lopen af in de sneeuw?

hmm, ik liep zaterdagavond met lange Craft Zero onderbroek onder mijn tight, dun thermoshirt, dik lang shirt en handschoenen.

Met alleen een tight had ik het te koud gevonden. Duurloop van 90 minuten door hengelo, UT campusterrein en het stadion smile Was wel zwaar lopen in die sneeuw die er lag (wel weer een mooi gezicht) smile

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

12

Re: Hoe gaat bij jullie het lopen af in de sneeuw?

Ik onder enkel tight + onderbroek; boven thermo shirt. Dikkere longsleve erover en dan dun windjack die tot mn kin dicht kan...vind vooral de wind killing, anders ben ik gelijk ziek

"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, thats all..."

http://twitter.com/FrankRoozendaa1

13

Re: Hoe gaat bij jullie het lopen af in de sneeuw?

Gisteren weer heerlijk gelopen. Ongeveer 60 minuten in een wat sneller tempo. Door de duurlopen wordt ik erg traag.... Af en toe was het wat glad door de aangevroren en plat gereden sneeuw, maar verder erg lekker weer om te lopen. Vanavond ga ik weer naar buiten, tenminste als het niet te glad wordt....

Gelukkig hebben we de foto's nog.......

14

Re: Hoe gaat bij jullie het lopen af in de sneeuw?

Ga vanavond ook lopen maar wel voor optimale vetverbranding (hartslag 120), wil nog 10 kg kwijt.

Heb asics tight, thermoshirt en daaroverheen een een hesje (wat dus met die wedstrijd te koud was denk ik), zal nu dan met een fleeceshirt gaan lopen.     Ben benieuwd.

Heb er echt zin in dit jaar.    Nu nog een goede en mooie nieuwe fiets vinden.

Succes allemaal

Bene ac absurdus !!!!!! (goed maar kansloos)

Planet X Pro Stealth Carbon - 3T Carbon Aerobar - shimano 105 black - Aero disc cover gaat besteld worden.

15

Re: Hoe gaat bij jullie het lopen af in de sneeuw?

@Arie: wat mijn ervaring is, is dat je met dit koude weer beter 'te' warm gekleed kan als je duurloopt, dus shirt + long sleeve fleese met iets van een windstopper of extra hardloop windjack, omdat je vanwege de iets lagere hartslag toch niet opblaast - benauwd oid door te warm. Zie dat je uit rotterdam komt, dus dit geld zeker voor als je langs de maas gaat hobbelen... anyway dit is mijn ervaring, generaliseren kan helaas niet wink succes!

"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, thats all..."

http://twitter.com/FrankRoozendaa1

16

Re: Hoe gaat bij jullie het lopen af in de sneeuw?

Net gaan lopen, 11km op 50 mins.. in de sneeuw valt dat nog goed mee denkik dan!
Goed warm aangekleed, al bij al geen kou gehad, eigelijk meer gezweet zelfs lol tongue

17

Re: Hoe gaat bij jullie het lopen af in de sneeuw?

Ik loop eigenlijk in elk weertype.
Nu kleed ik me wel warm. De eerste kilometers moet ik het wat koud hebben, als ik direkt warm aanvoel heb ik te veel aan. Je lichaam wordt ook behoorlijk warm van de inspanning.

Met vorst en wind draag ik een thermobroek met tight een thermoshirt, duathlonpak zonder mouw, windjack, handschoenen en muts(belangrijk voor kale mensen zoals ik zelf)
Hoofdbedekking is nu erg belangrijk, meeste warmte verlies je via je hoofd.

18

Re: Hoe gaat bij jullie het lopen af in de sneeuw?

Van de kou heb ik messtal niet zo'n last. Alleen stil staan is voor mij "not done".

Ik draag meestal een thermo-shirt van Craft met col, daaroverheen een normaal loopshirt met lange mouwen.
Lange tight, daaronder een Skins korte broek, calf guards en wintersokken van X-bionic.

Op het hoofd een Craft mutsje (met windblocker aan de voorkant: een aanrader!) en handschoentjes.
Voeten en knieën smeer ik nog in met uiercreme.

Komend weekend mogelijk een extra dun laagje, evt met windblocker ivm de koude wind.

19

Re: Hoe gaat bij jullie het lopen af in de sneeuw?

net een paar dagen aan de zee gezeten en daar wat op het strand en de duinen gelopen en moet zeggen heel dik kleed ik mezelf nooit bij het lopen en heb er ook niet echt koud gehad maar moet met dat koud weer onderweg wel vaak plassen :-)

20

Re: Hoe gaat bij jullie het lopen af in de sneeuw?

@Ronnyke: Ik vind je dapper haha, ik zou m'n jongeheer met dat koude strandweer echt niet naar buiten durven laten.... wink

"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, thats all..."

http://twitter.com/FrankRoozendaa1

21

Re: Hoe gaat bij jullie het lopen af in de sneeuw?

@ Frankiboy

Tnx, zal de volgende keer ook eens een keer met een jack gaan lopen.    Dan zie ik vanzelf wel wat het best resultaat geeft.

Bene ac absurdus !!!!!! (goed maar kansloos)

Planet X Pro Stealth Carbon - 3T Carbon Aerobar - shimano 105 black - Aero disc cover gaat besteld worden.

22

Re: Hoe gaat bij jullie het lopen af in de sneeuw?

gisteren weer gelopen, duurloop van 90minuten (is nu een traditie aan het worden, zaterdag 90minuten in de sneeuw lopen)

kleding:
craft zero lange onderbroek
nike lange tight
craft pro cool mouwloos ondershirt
halsstuk
ironman limited winter long jersey (loop er meer in dan ik fiets)
dunne bivakmuts (draag ik normaal onder een motorhelm, maar was nu wel lekker met die wind en jachtsneeuw)
ironman venti racecap
dunne onderhandschoenen
en uiteraard schoenen met dunnen loopsokken smile

Was zeer goed te doen, wel soms pittig met die harde wind en jachtsneeuw, ene moment loop je door 5cm sneeuw, andere moment ligt er 15-20cm.... smile

En voor degene die het opvalt: draag altijd in verhouding veel warmere kleding bij de benen dan bij bovenlichaam: heb snel koude qaudriceps; dus een craft zero lange onderbroek is een must voor mij. Voor schedel en handen is een dunne laag voldoende smile

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

23

Re: Hoe gaat bij jullie het lopen af in de sneeuw?

hmm als ik dit allemaal lees ben ik idd een ijsbeer geloof ik :-) ik draag gewoon een lange loopbroek (heb er van verschillende merken dus maakt niet uit) en geen onderbroek (zit alleen maar in de weg) en gewoon een wintertrui met daaronder niks buiten mijn hartslagmeter. draag wel fleece muts en handschoenen en dan zweet ik nog :-)

24

Re: Hoe gaat bij jullie het lopen af in de sneeuw?

Verschil moeten wezen he wink , op welke intensiteit loop je dan? ik loop 138-145bpm als ik zo gekleed ben  smile

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

25

Re: Hoe gaat bij jullie het lopen af in de sneeuw?

bpm op je radio of jijzelf wink

"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, thats all..."

http://twitter.com/FrankRoozendaa1