1

Onderwerp: Frederic Ackx

Hoi mede sportliefhebbers!

Ik ben Frederic, 19 jaar en ben van België.
Was daarstraks een kijkje aan het nemen om een goed forum te strikken om wat info te vergaren en na enkele belgische fora bezocht te hebben leek er mij hier wel wat info te vergaren. Ik ben namelijk in augustus naar de kwart triathlon van lommel (belgisch limburg, ben zelf ook van die kanten) afgezakt om een goede vriend van mij een beetje bij te staan als hulp en supporter. Ik was al vrij snel onder de indruk en besloot om in 2010 zeker mee te doen in lommel maar dan de 1/8 of 1/4.

Heb vroeger altijd willen wielrennen of cyclocrossen maar mocht niet van mijn ouders (te gevaarlijk) maar altijd graag en redelijk wat gefietst, ook vier jaar bij de atletiek geweest maar op vrij recreatieve basis en geen bijster lange afstanden. Zwemmen heb ik nooit gedaan en dat leek me dan ook meteen een grote uitdaging!!
Op dit ogenblik lopen de trainingen vrij vlot in die zin dat ik drie keer of meer zwem per week maar het lopen is op een iets lager pitje vanwegen ook nog studies en ook vanwegen geen goed schema dat ik kan volgen en dat me motiveert.

Mijn eerste doel is nu dus eigenlijk om mij bij een club aan te gaan sluiten, ik dacht aan TDL (triathlon duathlon leuven, studeer in leuven) en dan van daaruit een programma op te stellen onder de nodige begeleiding van mensen die thuis zijn in de sport.


Als iemand vragen heeft over mezelf ofzo... shoot!

greetz

PS: tot voor mijn hogere studies veel gaan windsurfen in zeeland!

2

Re: Frederic Ackx

welkom op t forum

denk eraan: conditie opbouwen bij zwemmen is goed, maar zorg vooral dat je een goede trainer bij de hand hebt, want zonder een goede techniek ben je niks, en zodra je tussendoor al veel gaat zwemmen, leer je de slechte dingen alleen maar slechter af. Las dat je met zwemmen een nieuwkomer bent dus misschien inderdaad een goed idee om je aan te sluiten bij een (triathlon)vereniging.

Succes wink volgend jaar ga ik ook voor het eerst op (hoop ik dan maar)

3

Re: Frederic Ackx

ja idd!
dat is dan ook mijn grote bezorgdheid maarja, stil zitten is ook geen optie.
ken nu wel hier en daar wat mensen die goede raad geven en ook iemand in het zwembad die me veel tips geeft maar foutjes zitten er ongetwijfeld in de techniek, zwem nu sneller met pullboy dan zonder dus dat zegt al wel genoeg hé...