1

Onderwerp: 17 en die hard persoon

hallo, ik ben nathan en ben bijna 17 yikes
ik ben al best goed bezig om te trainen voor triatlon(s)(vind ik zelf

ik ben er echt fanatiek in, loop buiten,loop binnen,fiets buiten fiets binnen, alleen zwemmen pak ik later op.

Alleeer is zoon gozer bij mij in de gym die zegt dat dat niks is voor mijn leeftijd.
en ben benieuwd wat jullie er van vinden en wat redelijk is om mee te beginnen.(kwa wedstrijden)
ik zelf train 9 uur per week en loop 4 maal per week hard.
fiets elke dan en daar naast 3 keer per week naar se sportschool.

ik had mezelf als doel gesteld om een kwart of Olympische triatlon te doen.
maar die gozer die vertelde mij dat dat Olympische dat dat sprint is, maar daar ben ik zo slecht in.

hoe kan ik meer info krijgen over wat wat nou is? (kwa sprint of hardlopen)
en wat mag kwa leeftijd grens en wan verstandig is(aangezien ik een vet groekie ben in het opzicht van triatlon)

hoor het graag, en nice forum!!

greetz

2

Re: 17 en die hard persoon

Ha Rambo,

Beetje onsamenhangend verhaal zo.

Doorgaans is voor jouw leeftijd de 1/8 of sprint afstand normaal (500 tot 750 zwemmen, 20 fietsen en 5 lopen). Meer info over afstanden kan je vinden op www.triathlonweb.nl .

Cesar

ps. Als je op shift drukt bij de eerste letter van een zin krijg je een HOOFDLETTER

Langzaam snel! (of snel langzaam?)

3

Re: 17 en die hard persoon

onzin dat het voor de leeftijd (17) niets is om een triathlon te doen. Zelf ben ik 1 jaartje ouder, en ik ken er zat van mijn leeftijd die er ook mee bezig zijn.

Kwart/OD is in vergelijking met de rest van de afstanden natuurlijk maar weinig, maar ik zou niet te veel in het hoofd halen. Aankomend seizoen een OD/kwart doen lijkt me geen slecht idee, waarschijnlijk is het verstandig om zelfs eerst op te bouwen met een achtste. Die grote afstanden komen later wel.

Laat het zwemmen niet te veel hangen. Ik heb een vriend ook aangestoken met het 'triathlonvirus' en heb hem de laatste maanden de fijne kneepjes van het zwemmen geleerd. Had ik dat niet gedaan, dan was ie enkel met een half schoolslagje het zwemmen doorgekomen, en daar schiet je niks mee op. Er zijn in de buurt waarschijnlijk zat mogelijkheden om daar (MET begeleiding (!)) aan te werken.

In ieder geval veel succes!

4

Re: 17 en die hard persoon

Voor meer info kun je gewoon zoeken. Je bent op dit forum gekomen, blijf doorgaan.

Daarnaast is het verstandig iemand in je omgeving te zoeken met ervaring. Hij of zij kan je begeleiden in je training en doelen, begeleiding die je goed kan gebruiken als ik je schrijven zo lees.

Veel succes en ieder geval veel plezier, het is een prachtige sport.

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website