1

Onderwerp: Ready to go............

Hallo forum,

Ik ben Toot en na vele sporten te hebben beoefend sta ik voor de grootste uitdaging van mijn leven. Voordat ik dood ga wil ik een HELE triatlon hebben afgelegd. Op mijn grafsteen komt te staan. Hij was een onopvallende man, maar hij heeft wel de traitlon volbracht. Dat kunnen er niet veel nazeggen.
Ik ben inmiddels al bijna 44, maar heb een conditie van een jongeman. Op dit moment fiets en loop ik in de sportschool. Ik fiets 25 minuten lang met een gemiddelde snelheid van 40 km/uur en loop 45 minuten op de loopband met een gemiddelde snelheid van 12,2 km/uur. Daarnaast ben ik sinds kort ook begonnen met buiten te hardlopen. Is toch weer anders dan op de loopband. Ik loop dan zo'n 10 km. Ik heb al 2 keer met de 10 Engelse miles meegedaan. Mijn snelste tijd was 1 uur en 32 minuten en 43 seconden. Moet wel voor verbetering vatbaar zijn.
Op dit moment ben ik aan het sparen voor een triatlonfiets. Tot die tijd wil ik keihard blijven trainen. Daarna wil ik meedoen met wedstrijden. Eerst de 1/8 triatlon, daarna de 1/4 triatlon en zo verder uitbouwen. Ik vind het leuk om mijn grenzen te verleggen en uitdagingen aan te gaan. Door uitdagingen aan te gaan leer ik angsten te overwinnen. Na intensief te hebben getraind ben ik helemaal niet moe. Ik ben benieuwd wanneer ik de man met de hamer zal tegenkomen. Op dit moment weeg ik 68,9 kg en wil naar 65 kg toe. (mijn ideale gewicht) bij 176 cm groot). Mijn voeding laat soms wel wat te wensen over. Ik ben dol op chocolade en eet op zijn tijd iets uit het vet. Maar af en toe genieten is ook niet verkeerd. Maar ik denk wel dat ik wel iets aan mijn voeding moet doen als ik een hele triatlon ga doen.
Ik ga deze site eens goed bestuderen. Genoeg informatie over de triatlon.
Vriendelijke groeten,
Toot

2 Laatst bewerkt door Rapido (19-01-10 21:35:21)

Re: Ready to go............

Wees welkom ,
hou je eerst  is een jaartje  bezig met 1/8 ,  1/4  en heel mischien OD  of 1/2 , OD3  afstanden .
Die tijden die je noemt zeggen niet veel !
Zwem 3.8 km in open water .
Fiets 180 km gem 40km pu gemiddeld .
Loop 42.195  met een gem  12.2 pu mtr
Mischien ben je dan moe .
Oja wel op 1 dag natuurlijk anders telt het niet .
Het is de combinatie van 3 dat het tot een geheel maakt .
Suc^6  ,,blijf dromen en ga ze achterna "
Rapido .

triathlon is 3 x beter

3

Re: Ready to go............

Dag Rapido,

Bedankt voor het warme welkom op deze site.
Ik wil me inderdaad het eerste jaar bezighouden met de 1/8 en 1/4.  Ik ben benieuwd hoe de eerste wedstrijd (1/8) zal zijn voor me. Zwemmen lijkt me een eitje, maar volgens anderen wordt dit weer onderschat. Vooral bij de start. Wanneer je niet snel genoeg weg bent heb je grote kans dat je schoppen krijgt. Ik merk dat nu al als ik ga baantjeszwemmen. Ik krijg regelmatig voeten en benen tegen me aan. Ik ben dan even helemaal uit mijn ritme. Volgens mij is dit tijdens een wedsrtijd nog erger, omdat je dan veel meer deelnemers hebt. Maar dan kies ik gewoon een plekje uit bij de start op het strand waar weinig deelnemers staan. Dan heb je er ook geen last van. Of gewoon zorgen dat je met borstcrawl snel wegbent. Dan heb je ook geen last van benen en voeten van anderen.
Ik heb nog een beetje een romantisch beeld van de triathlon. Zal wel overgaan als ik met wedstrijden heb meegedaan. Ik ben benieuwd naar anderen hoe ze de allereerste wedstrijd hebben ervaren. Viel het mee en wilde je steeds meer of had je iets van: "Waar ben ik aan begonnen". Mijn familie verklaard me voor gek dat ik me aan het richten ben op de triathlon. Waarom niet bij een schaakclub of gezellig een puzzel van 5000 sukjes in elkaar zetten. Is ook leuk. Maar ik heb een kantoorbaan en ben dan de hele dag met mijn hoofd bezig. Ik vind het daarna lekker om me fysiek helemaal af te matten. Misschien ben ik toch een beetje gek........

4 Laatst bewerkt door Bleek (21-01-10 19:19:58)

Re: Ready to go............

Laat ik het zo zeggen: met mijn 10 jaar waterpolo ervaring heb ik me prima vermaakt bij mijn allereerste triathlon zwemstart wink Overigens ook bij de tweede, de derde...
Maar: als je een rustig plekje hebt valt het allemaal wel mee.

Veel plezier met trainen!

5

Re: Ready to go............

It is a virus hahaha.

Mijn eerste was in terheijden en de start was in de haven (dus al watertrappelend wachtend op een startschot), zwemmen viel mee en smaakte steeds naar meer.

Succes.

Welke triathlon wil je gaan doen?

Bene ac absurdus !!!!!! (goed maar kansloos)

Planet X Pro Stealth Carbon - 3T Carbon Aerobar - shimano 105 black - Aero disc cover gaat besteld worden.

6

Re: Ready to go............

Op 22 augustus 2015 heb ik aan mijn eerste 1/8 triatlon meegedaan. Gekscherend noemen ze dat ook wel de triatlon voor watjes) Het was in Veenendaal. Het was een geweldige dag. Het zonnetje scheen en er was veel publiek.
Mijn tijd was 1:06:09. Ik werd 16e.
Zwemmen vond ik het moeilijkste onderdeel. (en dat voor een zweminstructeur wink.  Veel deelnemers tegelijk in het water. Je kon moeilijk inhalen. Bij de start wist ik niet wat me overkwam. Veel trappen van andere deelnemers tegen me aan. Ook veel golfweerstand ven de deelnemers voor me. Wie snel weg is heeft een duidelijk voordeel.
Het fietsen ging best redelijk. Ik kwam snel in mijn ritme en kan deze dit goed volhouden. Het lopen viel een beetje tegen. Tenminste dat gevoel had ik. Uiteindelijk ging ik toch best snel.
In 2016 doe ik weer mee en probeer mij tijd van 2015 te verbeteren. Ik ben extra aan het oefenen op de onderdelen zwemmen en lopen.


Mijn tijden:
500 meter zwemmen: 10 min. 29 sec. gemiddeld (2,9 km/u)
20 km fietsen: 33 min. 41 sec. gemiddeld (35,6 km/u)
5 km lopen: 22 min. 01 sec. gemiddeld (13,6 km/u)

Ik ben benieuwd of mijn tijd een beetje redelijk is voor de eerste keer. Wat hebben anderen voor tijden voor de eerste keer en is er ontwikkeling qua tijden ?
Ik ben benieuwd.

7

Re: Ready to go............

Mijn eerste keer was een stuk minder snel! En je werd 16e, dus je kan denk ik wel inschatten dat het al erg goed ging! smile