1

Onderwerp: Advies eerste off-road duathlon

Hallo allemaal,

Zondag 7 maart 2010 doe ik mee aan de off-road duathlon in Putte. 3,8km lopen, 22km op de mtb en dan weer 3,8km lopen.

In eerste instantie ben ik een motorcrosser. Voor de conditie en vanwege het feit dat trainen met de motor niet altijd mogelijk is loop ik hard, fiets ik veldtoertochten op de mtb en doe ik aan fitness.

An sich zijn de afstanden geen probleem en zeer goed te doen. Enkel verwacht ik met de omschakelingen wel problemen te hebben. Ik ga dit dan ook enkele keren oefenen om hier aan te wennen.

Hebben jullie misschien tips? Bijvoorbeeld om de omschakelingen gemakkelijker te laten verlopen, dingen die ik moet weten, etc?

Alvast bedankt.

Gr. Lars.

2

Re: Advies eerste off-road duathlon

ik doe daar ook mee :-) en tips..... tja de schoenwissel zal moeilijkst zijn in het begin denk ik het lopen/fietsen kun je trainen let er wel op dat op die duathlons hard gelopen word. Gewoon helm en schoenen goed klaarzetten en na de eerste wissel je loopsloffen niet weggooien maar ook deftig neerzetten voor de 2e wissel. Ook het wedstrijdreglement eens goed lezen. Verder succes

3

Re: Advies eerste off-road duathlon

Leg een (oude-) handoek naast je fiets waar je met je sokken op kunt staan, wees niet te gehaast met het uitdoen van je loopschoenen (veters die in de knoop raken), zorg dat je je helm op en dicht heb als je het parc fermé verlaat (reden voor diskwalificering).
Zeker omdat het je 1e keer is geniet ervan en probeer zoveel mogelijk te kijken hoe anderen het doen, daar heb ik veel van opgestoken.
Ik neem ook deel aan de duathlon in Putte.

4

Re: Advies eerste off-road duathlon

Zijnn elastische veters geen optie? Of is de ondergrond daar nat?

5

Re: Advies eerste off-road duathlon

Ik gebruik die zowiezo en denk niet dat het daar echt slecht gaan liggen de ondergrond daar is nogal zanderig dus ook al regent het dan heb  je nog geen modder. Is voor mij ook terug de eerste na mijn rustperiode ben benieuwd maar verwacht er nog niet te veel van :-)