1

Onderwerp: Voorstellen DMM

Hallo allemaal,

Ik lees al een tijdje mee maar zal me toch ook maar eens netjes voorstellen;
Dmm, 42 jaar, woonachtig in Breda en veuls te laat begonnen met sporten.

Zowel hardlopen als fietsen doe ik al een tijd redelijk fanatiek en sinds een paar weken ben ik eindelijk begonnen bij tv Breda met zwemtrainingen.
Weliswaar hoor ik van veel anderen dat zij ooit net zo klunzig waren als ik en dat er dus nog hoop voor me is, maar het valt me vooralsnog echt niet mee.

Naast een paar "oefen"triathlons heb ik me voor dit jaar ook een aantal hardloop en fietsdoelen gesteld en zo nu en dan vind ik 't best lastig om met m'n tijd uit te komen; aan het eind van de week heb ik nog wat trainingen over zeg maar.... hoe doen jullie dat toch?

Obsessed is just a word the lazy use to describe the dedicated

2

Re: Voorstellen DMM

Hoi!
Ik heb net je website bekeken!
Erg leuk!
Nog heel veel trainplezier!
En volhouden met zwemmen he, doe ik ook, hahahaha
Doeg Carla

3

Re: Voorstellen DMM

Welkom en succes. Hoe we dat doen, al die trainingen? Plannen. Ik heb het geluk dat ik in 2 ploegen werk, dus ik kan overdag de langere trainingen afwerken.

4

Re: Voorstellen DMM

En heeeeeel goed nadenken hoe je het rendement van je trainingen hoger kan maken.
Werk bij mij erg goed. maar ja dat vergt ook wel weer veel ervaring.
Maar het heeft mij verbaasd hoe veel je kan bereiken met slim en hard trainen en minder tijd investeren....
vooral er plezier in houden!!

5

Re: Voorstellen DMM

Er is een slogan:   sleep, eat, run, bike, swim eat and sleep.

Overdag werk ik, in de avond doe ik de trainingen:
Ma 1,5 uur hardlooptraining (vanaf april t/m september dan vooraf nog in 1 uur in  open water zwemtraining)
Di 1 uur hardlopen op vetverbranding en uur zwemmen (vanaf april is het fietstraining)
Wo 1 uur zwemtraining
Do 1,5 hardlooptraining
Vrij 1 uur tot 1,5 uur hardlopen op vetverbranding
Zaterdagochtend 1 uur zwemtraining    in de middag nog extra techniek (1 uur) en met mooi weer fietsen
Zondagochtend 2 uur zwemmen en met mooi weer fietsen

Ben verder vrijgezel dus kan nu nog gaan en staan waar ik wil dat scheelt wel.    Zo ziet elke week er bijna uit.

Bene ac absurdus !!!!!! (goed maar kansloos)

Planet X Pro Stealth Carbon - 3T Carbon Aerobar - shimano 105 black - Aero disc cover gaat besteld worden.

6

Re: Voorstellen DMM

Ik probeer nu 3x per week te lopen, 3x per week te fietsen en 2x per week te zwemmen. Maar ik merk dat m'n lichaam nog best moet wennen aan die belasting, ben soms behoorlijk moe.
Ik plan wel minimaal 1 rustdag per week in en zo nu en dan neem ik gewoon een baaldag wink

Hopelijk wordt 't snel beter weer zodat ik weer op de fiets naar m'n werk kan, dat vind ik toch altijd een geweldig stukje time-management.

@ Draak; rendement vd trainingen verhogen, bedoel je dan bv meer accent op interval trainingen leggen ipv duurtraining?

Obsessed is just a word the lazy use to describe the dedicated

7

Re: Voorstellen DMM

Dat is inderdaad veel trainen voor iemand die begint.
ik probeer alles 2 x te trainen. soms een extra training maar er kan er ook zomaar eentje uitvallen.

interval ipv duurtraining inderdaad. maar ook wat versnellingen in duurtrainingen. en iets wat eigenlijk blessure ingegeven is. Duurloopjes met hoger basis tempo en wat versnellingen. Doe ook bijna nooit looptrainingen langer dan een uur. Er zit wel een plafond aan wat je daarmee kan bereiken maar ik ben tevreden met een OD tijd van rond de 2.10 en sprintjes rond het uur.

8

Re: Voorstellen DMM

Rustig aan doen en vooral genieten is denk het belangrijkste

Bene ac absurdus !!!!!! (goed maar kansloos)

Planet X Pro Stealth Carbon - 3T Carbon Aerobar - shimano 105 black - Aero disc cover gaat besteld worden.

9

Re: Voorstellen DMM

Straks weer het natte water in?

Houd moet, het komt vanzelf (spreek uit eigen ervaring).

10

Re: Voorstellen DMM

Jawel, vandaag kon ik voor het eerst een heel baantje crawlen! Ik ben trots..... (ook al was het dan in een 25 m bad)

Obsessed is just a word the lazy use to describe the dedicated

11

Re: Voorstellen DMM

Netjes, op naar de 2 dan !!!

Bene ac absurdus !!!!!! (goed maar kansloos)

Planet X Pro Stealth Carbon - 3T Carbon Aerobar - shimano 105 black - Aero disc cover gaat besteld worden.

12

Re: Voorstellen DMM

DMM schreef:

Jawel, vandaag kon ik voor het eerst een heel baantje crawlen! Ik ben trots..... (ook al was het dan in een 25 m bad)

geweldig, een van de leuke dingen van duusporten dat je vij senel rendemend ziet, zeker in het begin.

keep up the good work

13

Re: Voorstellen DMM

Top!!
Ik ben net zover!