1

Onderwerp: 3000 m trainen ?

vandaag in het zwembad maar even een testje gedaan
zwom 120 baantjes van 25 meter is dus 3000 m
lichte afzet van de kant

heb een paar maanden niet gezwommen en ben nu 2 maanden bezig vooral met techniek
zwem 2 x in de week
1 x duurtraining 1x interval/techniek

maar vraag me af... wat voor tijd moet je hiermee rekenen ? deed het nu in 60 min

2

Re: 3000 m trainen ?

Nou is iets wat je in een training zwemt bijna altijd langzamer dan in een wedstrijd, maar je kunt in dit geval goed vergelijken met de tijden van anderen die gezwommen worden in Stein omdat dat ook 3km is (www.triathlonstein.nl). In het zwembad heb je een afzet. In Stein heb je het wetsuit.

Voor de vergelijking naar een hele was het voor mij x1.33 van Stein naar Almere. Dus zou voor jou ongeveer 1 uur en 20 worden. Of dit in de praktijk ook uitkomt hangt natuurlijk ook af van golven wind op de dag zelf. En of je ook onder vermoeidheid aan het einde van het zwemmen je techniek nog kan volhouden.

Mvg,

Piet

3

Re: 3000 m trainen ?

je berekening klopt denk ik ook nog.. zwom nu 3.4 km in 1.14
dus als ik zo doorga dan haal ik almere wel
heb me deze week aangesloten bij een zwemclub.. dus techniek verbeter en sneller worden

4

Re: 3000 m trainen ?

Die berekening matcht exact met mijn tijden van vorig jaar.

59 min in Stein 1.19uur in Almere... In het zwembad met relaxte afzet zwom ik toen ook ongeveer 20 min/km in mijn duurtrainingen. 18 min/km is mijn max. snelheid.

5

Re: 3000 m trainen ?

dan hou ik de streeftijd aan 1.20
leuk denk als tijd voor een 1e hele