1

Onderwerp: Rogier stelt zich ook eens voor

Hoi,

Ik ben Rogier en was op zoek naar (nog) meer info over triathlon tot in hier aanspoelde. ff aangemeld en zie daar.

Ik ben van huis uit een loper, en nu bezig om een marathon in de benen te krijgen. Ik train niet voor een specifiek evenement maar ben (weer) aan het duursporten geslagen omdat ik het zo lekker vind.

Ik wil eigenlijk de overstap maken naar triathlon maar weer eigenlijk niet goed waar te starten en hoop hier voldoende info te vinden om een start te maken. Of in iedergeval de geweldige verhalen te lezen/shrijven.

Daarnaast ben ik een goochelaar met het toetsenbord en weet de meest hilarische taal vauden te maken, bij voorbaat exuus hiervoor.....

2

Re: Rogier stelt zich ook eens voor

hoi rogier, welkom

belangrijk is dat je een goede zwemtechniek in de benen (en armen:P) krijgt, het scheelt namelijk een hoop of je 500 meter aan schoolslag of 500 borstcrawl doet. Het makkelijkste is om je aan te sluiten bij een triatlonvereniging, die zijn er vast wel in de buurt.

In ieder geval veel plezier maar vooral succes in de sport, en over de taal vauden leezen we wel heen

3 Laatst bewerkt door Rogier (02-03-10 15:37:56)

Re: Rogier stelt zich ook eens voor

zonder gelijk op te scheppen, ik denk dat mijn techniek wel goed zit. Ik krijg iig van de badmeesters regelmatig de vraag of ik aan wedstrijd zwemmen doe (niet dus).
Wat ik alleen nog niet beheers is tweezijdig ademen dus daar licht zeker een uitdaging....of is dat ook techniek....

Ik zie het grootste probleem in het fietsen, meer omdat ik dit nog nooit gedaan heb en geen trainings kennis heb hierover. Ik ben nu aan het kijken naar een simpel maar goed fietsje om te wennen.
Als ik dan in staat ben 100Km te fietsen zien we wel verder.

4

Re: Rogier stelt zich ook eens voor

Nou, als fietsen je slechtste onderdeel is dan heb je mazzel: gewoon veel km maken... heel veel... enorm veel, in lage hartslagzone's. Het is de meeste relaxte training die er is. Lekker genieten van de natuur, de hertjes, de heuveltjes. (tenminste, als je in het Oosten van het land woont, in het westen heb je alleen gebouwen en stoplichten). En als je dat een paar week hebt gedaan, heb je een aardige basis om wat intervallejes in te bouwen en voor je het weet fiets je als een brommer.

5 Laatst bewerkt door Rogier (03-03-10 21:20:10)

Re: Rogier stelt zich ook eens voor

JanR schreef:

Nou, als fietsen je slechtste onderdeel is dan heb je mazzel: gewoon veel km maken... heel veel... enorm veel, in lage hartslagzone's. Het is de meeste relaxte training die er is. Lekker genieten van de natuur, de hertjes, de heuveltjes. (tenminste, als je in het Oosten van het land woont, in het westen heb je alleen gebouwen en stoplichten). En als je dat een paar week hebt gedaan, heb je een aardige basis om wat intervallejes in te bouwen en voor je het weet fiets je als een brommer.

Ik woon wel in het westen,maar dan in Zeeland. Hier geen gebrek aan open ruimte.
Ik woon op Noord-beveland wat omgeven is door de Oosterschelde en het Veersemeer. Dat betekend dat ik in de zomermaanden binnen 5 minuten baantjes kan trekken in natuurwater en dat ik als ik op de fiets zou starten, ik wegen en natuur te over heb om van te genieten.

(als ik dit terug lees, moet ik toegeven dat ik toch wel wat trots voel voor zeeland, hoewel ik ongineel brabander ben).

Er is hier in de buurt (op dit eiland) een triathlon
Dat ligt dan weer hier

Als ik hier ben ga ik zeker even kijken...

Het was overigens wel een van de plannen om bij enigzinds houdbaar water wat ervaring en conditie op te bouwen. maar dat is pas over 1 a 2 maanden dat ik daar aan toe ga komen.

je hoort wel, plannen genoeg, nu nog daden :-)
Rogier

6

Re: Rogier stelt zich ook eens voor

t is een gave dat je jezelf de goede techniek aanleert bij t zwemmen, ik zou er trots op zijn! En zoals er al is gezegd, heb je mazzel dat fietsen je zwakste onderdeel is, want dat is van de drie sporten het makkelijkste aan te leren. En aan de locatie te horen zit de rest ook wel snor, dus zien we jou volgend jaar wel ergens een ironman winnen denk ik wink

7

Re: Rogier stelt zich ook eens voor

Laten we eerst maar eens kijken of ik dan:
A: Een fiets heb
B: Kan fieten
C: nog niet verzopen ben
D: Geen blessures heb
E: meer dan 24 uur in een dag kan proppen
F: het kan volbrengen ---> want dat is waar het om gaat

Maar verder: ik heb er zin in lol

8

Re: Rogier stelt zich ook eens voor

vooral puntje E heb ik moeite mee eerlijk gezegd haha, maar inderdaad, je moet er volledig achterstaan, wat een enthausiasme alweer

9

Re: Rogier stelt zich ook eens voor

Zeeland is leuk om te fietsen maar altijd enorm veel wind. En je hebt daar idd een triathlon in de buurt in kruiningen.

10

Re: Rogier stelt zich ook eens voor

ronnyke schreef:

Zeeland is leuk om te fietsen maar altijd enorm veel wind. En je hebt daar idd een triathlon in de buurt in kruiningen.

1/4 in kamperland