1

Onderwerp: tijdrit 12km

hallo,

aanstaande zaterdag ga ik mijn eerste tijdrit rijden.
de afstand is 12km heeft er nog iemand tips

groeten Jan

2

Re: tijdrit 12km

Ach zo moeillijk is dat toch niet ?
Uurtje inrijden met wat op wedstrijdtempo km '' s
Mischien even omkleden ,strak pakkie aan brilletje,, tijdrithlempie op .
12km je het snot voor de ogen rijden , eenvoudiger kan het niet !
Suc^6

triathlon is 3 x beter

3

Re: tijdrit 12km

Eens met Rapido:
Het is een korte afstand, dus volle bak weg en maximaal! Je kan de afstand wel doen zonder drinken onderweg. Scheelt ook weer onnodig gewicht en het verminderd tegelijk de luchtweerstand......

Succes en laat maar weten hoe het is gegaan!

Gelukkig hebben we de foto's nog.......

4

Re: tijdrit 12km

'k vind een uur inrijden veel te lang, maar ja ben ook wel erg lui van aard.....

5

Re: tijdrit 12km

mwa, het is wel belangrijk om goed warm te zijn, bij dit soort korte ritjes... dus half uur tot drie kwartier infietsen is iig geen overbodige luxe.

Vergeet overigens niet een badmuts over je helm te trekken en hoesjes om je schoenen te doen. smile

6

Re: tijdrit 12km

Belangrijk om te weten op welk tijdstip je vertrekt voor de tijdrit en pas daarop de warming-up aan
12 km tijdrit is gewoon zeer stevig vertrekken dus op het omslagpunt rijden
Wanneer je op onbekend terrein komt doe dan de warming-up op de tackx dan kun je warming-up maximaal benutten en een paar minuten voor vertrek droge kleren aantrekken en dan starten
Een warming-up op de weg doen kan riskant zijn als je de route niet precies weet en je zou onderweg eens lek rijden knap lullig als je dan te laat aan de start verschijnt
Zorg ervoor dat je hartslag al vrij hoog is als je gaat vertrekken dan kun je beter op maximale intensiteit starten
Bij een lage HF valt het niet mee om vol gas weg te rijden want dan kom je zelf tegen met de ademhaling
Veel succes verder

7

Re: tijdrit 12km

een badmuts over een druppelhelm?

8

Re: tijdrit 12km

een 12 km tijdrit rij ik toch wel ver boven mijn omslagpunt!!! en ik ben na 15' stevige warming up toch wel lekker warm gereden.
Nou heb ik altijd wel het idee dat mijn gevoel aangeeft om een veel kortere warming up te doen als gebruikelijk is...... maar dat is misschien iets voor een andere topic.

9

Re: tijdrit 12km

@draak ver boven jouw omslagpunt rijden dan is mijn vraag hoe lang kun jij dit volhouden zonder langzamer te gaan rijden
Boven het omslagpunt rijden is  in feite presteren met een zuurstofschuld met een flinke verzuring als gevolg,en geen mens houdt dit lang vol en zeker geen 12km tijdrit

10 Laatst bewerkt door JanR (06-03-10 14:39:06)

Re: tijdrit 12km

na 12 km moet je natuurlijk wel helemaal leeggereden zijn.. je benen moeten branden en de verzuring moet zo diep in je armen zitten dat je niet meer normaal kan sturen als het goed is. Dus je rijdt volgens mij wel boven je omslagpunt. Een 10 km loop je toch ook boven je omslagpunt? Dat duurt zeker 32 minuten... *ahum* Helemaal vol weg gaan is ook ietsje overdreven, zeker als je het laatst stukje wind tegen hebt, moet je voorkomen dat je helemaal stil valt en dus een heel klein beetje overhouden, maar bij 12 km moet je toch echt wel direct de gashendel bijna helemaal opendraaien.

Hoedanook, ik stap zelf maar weer eens op de fiets. Het is in twente ook eindelijk boven 0.

11

Re: tijdrit 12km

En?

waar staat de uitslag?

12

Re: tijdrit 12km

Hans van Vlijmen schreef:

@draak ver boven jouw omslagpunt rijden dan is mijn vraag hoe lang kun jij dit volhouden zonder langzamer te gaan rijden
Boven het omslagpunt rijden is  in feite presteren met een zuurstofschuld met een flinke verzuring als gevolg,en geen mens houdt dit lang vol en zeker geen 12km tijdrit

Moeite met pijn lijden Hans?

Pijn is overigens het meest subjectieve begrip dat ik ken, daar niet van.

Langzaam snel! (of snel langzaam?)