1

Onderwerp: zwemmen in een wetsuit

Om in Weert niet voor het eerst buiten te zwemmen heb ik vanochtend in het veluwemeer gezwommen. Voor mij een enorme afknapper. Het was (veel te) koud, maar wat mij heel erg tegenviel was de bewegingsvrijheid in een wetsuit. Omdat een wetsuit drijfvermogen heeft had ik verwacht dat het zwemmen makkelijker zou gaan dan in een zwembad, maar voor mijn gevoel ben ik alleen maar aan het spartelen geweest

Zijn er tips of weetjes of is het vooral even wennen met een wetsuit aan....

Goof.

2

Re: zwemmen in een wetsuit

Had ik in het begin ook. Wat ik nu doe is een beetje water in het wetsuit laten lopen bij de hals; dat zorgt ervoor dat de spanning uit het wetsuit gaat en je meer ruimte krijgt. Ook het aantrekken is natuurlijk van belang, zorgen dat zowel de "benen" als de "armen" goed naar je lichaam getrokken worden. Succes (en ik begin inderdaad pas begin mei buiten te zwemmen - zelfs dan is het nog koud).

Succes! Hans

triathlon is 3x leuker!

3

Re: zwemmen in een wetsuit

na een paar keer zwemmen zal de bewegingsvrijheid ook wel toenemen, dus geen nood. Het makkelijker zwemmen lijkt in het begin niet zo, maar is een kwestie van wennen. Heb zelf het idee dat als je in wetsuit zwemt het allemaal meer aankomt op je armen, meer dan als je "normaal" zwemt tenminste

4

Re: zwemmen in een wetsuit

Dank jullie voor de bemoedigende re's ik ga er vanavond maar mee het zwembad in, ff oefenen.

Goof.

maar eerst m'n nieuwe wheels ophalen bij de fietsenmaker  big_smile