1

Onderwerp: lig ik echt op niveau

hallo,

ik heb van de week weer eens zwemtraining gehad.
ik deed toen de oefening met het plankje en de benen.
de trainer zei dat ik snel leerde omndat, er weinig mensen waren die na m'n periode (10-12 trainingen van 45 minuten) al een baantje van 25meter konden afleggen.
voor de rest merk ik al dat ik erg vooruit ga.
mensen zeggen tegen mij dat het ongeveer een 1/2 jaar tot 1 jaar duurt mijn doel is om het na 6 tot 7 maanden te kunnen is dit realistisch.
wat ik nu meestal train is plankje tussen de benen en oefenen op slagen en ademhalen om de slag.
en daarna trainen op de benen.

helpt het ook dat ik pas 17 jaar ben of maakt dit niet zo'n heel groot verschil uit.

2

Re: lig ik echt op niveau

Uh wat is nou precies de vraag?


Wat is je doel? En wat is dé oefenening met het plankje en dé benen?

Ook al weet ik niet waar je het over hebt, denk ik dat je trainer het beste kan zeggen of dit wel of niet realistisch is wink

3

Re: lig ik echt op niveau

ik ben destijds ook op mijn 17e begonnen, met eigenlijk weinig zwemervaring. Het is dan best frsutrerend om ingehaald te worden door jongere. Na een maand of 3 (destijds nog 1x per week, dus komt aardig overeen met jouw verhaal) kon ik aardig meekomen met de rest. Na een jaartje was ik de snelste van de groep en ben ik overgestapt naar een groep hoger.

Conclusie van mijn verhaal is dus dat je als startende op je 17e nog rap vooruit kunt gaan. Weet niet wat je doel is die je noemde (achtste triathlon of?...) maar goed...

Trainen met plank tussen benen is overigens niet mijn favoriete, ik gebruik liever gewoon pullboy, alhoewel je daar minder op stabiliteit traint. Ik zou het eigenlijk is vaker met plank moeten doen...

4

Re: lig ik echt op niveau

@ yorrick
wat moet ik dan met de plank proberen.

gr jan

5

Re: lig ik echt op niveau

wat ik las was dat jij het plankje tussen de benen deed, ik bedoelde te zeggen dat IK dat ook eens wat vaker zou moeten doen