1

Onderwerp: Pijn in nek tijdens fietsen

Dinsdag ben ik met een vriend gaan fietsen (ca. 50km) en hebben we allebei lang op het ligstuurtje gelegen. Waar ik steeds vaker last van krijg is een pijnlijke nek als ik meer dan 15km op het ligstuur heb gelegen. Mijn fietsmaatje heeft daar geen last van dus het ligt denk ik aan mijn houding.

Zadelhoogte zou iig goed moeten zijn. Waar kan het nog meer aan liggen? Of is dit normaal en verdwijnt het na een tijdje?

2

Re: Pijn in nek tijdens fietsen

Kan 100 verschillende oorzaken hebben. Probeer bijv. eens niet te ver met je hoofd omhoog te draaien. Kijk met je ogen naar wenkbrauwen ipv. recht voor uit.

3

Re: Pijn in nek tijdens fietsen

Had er ook last van, maar bij mij werd het naar een training of 20-25 minder. Misschien heeft die vriend van je gewoon wat sterkere nekspieren en moet het bij jou wennen?

Could be worse, could be raining

4

Re: Pijn in nek tijdens fietsen

Je fiets iets beter afstellen zodat je iets meer comfort hebt en je nek niet te veel hoeft te forseren.

5

Re: Pijn in nek tijdens fietsen

Dank voor de comments. Vwb de afstelling heb ik met name wat websites bezocht zoals hieronder. Volgens dit soort modellen moet mijn zadel eigenlijk nog hoger waardoor gevoelsmatig de "knik" (met het naar voren kijken) in je nek groter is en dus nog pijnlijker is.

http://www.wielersportinfo.nl/fietsafstelling.htm