1

Onderwerp: triathlon nuenen

m'n eerste triathlon!!!!

1/8

500 meter zwemmen: ik zou het niet weten 15 minuten ofzo.
wissel 1: 2 minuten
23.1 km fietsen: 45 minuten
wissel 2: 30 seconden.
5 km hardlopen: 25 minuten.

totaal 1:27:30

2

Re: triathlon nuenen

Geen winst. Geen revanche. Geen duel.
Wel zwemmen. Niet fietsen. Wel lopen. Toch winst?

3

Re: triathlon nuenen

mijn eerste kwart. Ik zet maar meteen beetje hoog in (voor mijn doen)
zwemmen 25:00
wissel 1 : 2:30
Fietsen 1:15
wissel 2 1:30
lopen 50:00
totaal 2:48:45

4

Re: triathlon nuenen

eerste kwart van het jaar.
Zwemmen: 18.45
Wissel 1: 3 minuten
Fietsen : 1.15
Wissel 2: 2 minuten
Lopen: 45 minuten

Eindtijd: 2.23.45.

Voor de zwemtijd rekening gehouden met zwemmen zonder wetsuit, anders mag daar nog een minuut af. Voor de looptijd rekening gehouden met de verwachte temperatuur, en de wissels moeten nog veel sneller kunnen. Toch eens wat tijd investeren om daarop te trainen hmm

5 Laatst bewerkt door JanR (30-06-10 13:06:40)

Re: triathlon nuenen

Jah, ik wou net vragen: is het parc fermee een kilometer lang, of ga je nog douchen? smile

Maar serieus: Waarom drie minuten? Wat doe je allemaal tijdens de wissel? Het kan niet zo zijn dat je door het trainen van een wissel van drie naar één minuut gaat, kennenlijk doe je 'teveel' handelingen zou ik -enkel op basis van de tijd die je zo noemt- zo zeggen.
Afgelopen zaterdag deed ik mijn eerste wissel in 36 seconden (is altijd afhankelijk van de groote van het parcfermee en dat was bij deze wedstrijd vrij klein, maar toch) dan pak ik 2:24! Probeer dat maar eens dmv fietstraining sneller te fietsen of dmv looptraining sneller te lopen: dat is een hele kluif. Trouwens, als je die ruim twee minuten er afhaald en van de tweede wissel nog een minuut (die moet echt wel binnen de minuut kunnen) ga je al bijna onder de 2:20!

Ik zou zeggen: als je wilt: beschrijf me jouw wissel eens (teminste, als jij denkt dat je er écht 3 minuten over doet): dan moet dat toch aangepast kunnen worden dat je van 3:00 naar 1:30 gaat? Of ligt het vooral aan het pf in Nuenen?

6 Laatst bewerkt door Paul851 (02-07-10 23:31:58)

Re: triathlon nuenen

Ligt vooral aan mezelf, nog steeds geen duidelijke volgorde van handelingen tussen uit het water en op de fiets. Vandaar dat ik al zeg: Trainen op de wissels.

Edit: net even gekeken bij de uitslagen van vorig jaar, toen was m'n eerste wissel 2.10.

7

Re: triathlon nuenen

Triathlon Nuenen 1/8


Zwemmen: 09:45
Wissel: 2:00 (krijg dat wetsuit nooit goed uit!)
Fietsen: 37:30
Wissel: 1:00
Lopen: 25:00

Totaal: 1:15:15

Zou ik blij mee zijn. Oud Gastel was 1:17:nog wat en toen heb ik nog gepraat tijdens het lopen met een andere deelnemer voor ongeveer 5 minuten. Was niet tot de max gegaan. Ben benieuwd deze keer!

8

Re: triathlon nuenen

Vorig jaar was er ook een pannenkoek die als eerste van de fiets kwam en in de wissel de wedstrijd verloor. Zijn eerste wissel ging wel ruim onder de minuut btw...

Voordeel voor een snellere wissel is dat het waarschijnlijk zonder wetsuit zwemmen wordt.
Doet een grote groep echt goede zwemmers mee op de 1/8. Mooi rode lap voor de triatleten om daar op te gaan koersen.

9

Re: triathlon nuenen

Grens van wel of geen wetsuit ligt geloof ik op 22C, toch? Zag op de website dat de temperatuur gisteren 21,2C was. Als er zonder wetsuit gezwommen gaat worden dan zou ik dat wel jammer vinden. Vind het na Oud Gastel eigenlijk beter gaan met wetsuit. Scheelt idd wel weer met de wissel.

10

Re: triathlon nuenen

Wetsuit kun je morgen thuis laten, watertemperatuur is boven de 22 graden. De organisator is gisteren nog aan 't meten geweest, en op sommige plaatssen was de temp. op 40 cm diepte al 27 graden. Nog een geluk dat er gemeten wordt op 60 cm diepte tongue

11

Re: triathlon nuenen

Paul851 schreef:

eerste kwart van het jaar.
Zwemmen: 18.45
Wissel 1: 3 minuten
Fietsen : 1.15
Wissel 2: 2 minuten
Lopen: 45 minuten

Eindtijd: 2.23.45.

Voor de zwemtijd rekening gehouden met zwemmen zonder wetsuit, anders mag daar nog een minuut af. Voor de looptijd rekening gehouden met de verwachte temperatuur, en de wissels moeten nog veel sneller kunnen. Toch eens wat tijd investeren om daarop te trainen hmm

Zwemmen: Kwam niet in m'n ritme/ademhaling: 20.28
Wissel 1: 2.29
Fietsen: 1.15.03
Wissel 2: 1.25
Lopen: 47.32

Eindtijd: 2.26.55

Bijna 5 minuten verbetering t.o.v. vorig jaar, nu met een iets prettigere temperatuur.

12

Re: triathlon nuenen

het verhaal over nuenen is vreemd .
ze kletteren een zwemparcours in van meer dan 600m daarna gaan we effe fietsen (23.5 km )
maar wel leuk met die brabo>s de tijd is dan effe anders
enthousiast en allemaal met zichx=zelf bezig om het goed te doen

13

Re: triathlon nuenen

jeroen had het over oud-gastel
lijkt mij niet te vergelijken had zelf 1.14 in o.g en 10 min later in nuenen=sook brabo-land ondanks jou praatjes in o.g lijkt mij dit geen vergelijking wat was jou tijd in nuenen dan?

14

Re: triathlon nuenen

Welk verhaal over Nuenen is vreemd...? Welke praatjes? Huh? Ken je niet eens! Wist overigens niet dat het 600m was ipv 500m.

Als brabo ;-) ben ik het niet geheel eens met je stelling. Uiteraard is het vergelijken van wedstrijden lastig omdat bijvoorbeeld PM's anders zijn ingericht. In Kamperland moest ik bijvoorbeeld na het zwemmen een behoorlijk eind lopen.

Maar als je de afstanden gelijk houdt dan kun je wel degelijk een soort van vergelijking maken. Beste blijft uiterlijk vergelijken met je tijd van vorig jaar tijdens dezelfde wedstrijd indien daar het parcours ongewijzigd is. OG vergelijken met Nuenen heb ik bijvoorbeeld gedaan door het aanloopstuk in Nuenen van de tijd te halen. Daarmee kwam ik ongeveer op 1:16:08 uit. Indien het klopt dat het 600m zwemmen was dan is de tijd eigenlijk nog iets beter.

15

Re: triathlon nuenen

De zwemronde zelf in Nuenen is precies 500 meter, als je tenminste in een rechte lijn van boei naar boei kunt zwemmen. Vanaf de kant naar de eerste boei is 25 meter, dus met de 1/8 is er 550 meter gezwommen. Met de 1/4 1050 meter.

16

Re: triathlon nuenen

naar boven afgerond klopt het dus (beetje flauw van moi)
brabo"s zijn goed
ik vraag mij steeds meer af waarom deze sport geen aandacht krijgt in het landelijke (geen teletekst geen t.v  etc )
ga mij in de toekomst er maar eens mee bemoeien pr maakt pr

leon

17

Re: triathlon nuenen

De triathlonsport is gered. Leon zij geprezen.

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

18

Re: triathlon nuenen

@ leon er staat af en toe een uitslag op pagina 657 of 658 bij nederland 1,2 of 3

19

Re: triathlon nuenen

Nou jongens, het ging op zich niet echt slecht behalve.......er moet altijd een kneus bij zijn, en die waren er nu verschillende want ik en nog wat slapers hebben een ronde te weinig gefietst.
Aub niet vragen hoe dat kan, ik wil er verder niet meer aan herinnerd worden haha.

Maar goed de tijden.
zwemmen: brandhout, 24 en een halve minuut.
Fietsen 58 minuten, maar daar moet dan 10.5 minuten bij voor die ene ronde/
Lopen, ok voor met het weer voor mij, 51 minuten.

kwam op 2:17 uit, daar moet dus nog een minuut of 11 bij en dan zou ik de 2:30 die ik al streeftijd had staan net gehaald hebben. Ben dus tevreden, afgezien dat ik helemaal niet gefinished ben.....

Ik denk dat ik van het zwemmen 21 minuten moet kunnen maken en het lopen moet ook in 48 max lukken. Vreemde is dat ik 2 km in 43 minuten zwem elke keer zo;n beetje als ik train, dus mijn tijd viel me echt zwaar tegen. Het lopen viel me zwaar omdat ik bijna kookte van de hitte en voor mijn gevoel liep ik nog geen 10 km per uur meer.

verder vond ik het een hele mooie wedstrijd!