1

Onderwerp: voedingsplan

over 17 dagen doe ik almere... alleen hoeveel en wat eet je ?
deed in juni een halve en nam voor het zwemmen een gelletje, tijdens het fietsen 2 powerbar repen en 2x gel en wat powerbar drankjes en water en tijdens het lopen 2 x een gelletje en water om te spoelen

wat moet ik voor de hele doen? x 2 ?
en bananen eten onderweg ? teveel bananen lijken me ook niet goed ?

2

Re: voedingsplan

Ok... Komt ie dan:

De regel die ik hanteer: per uur je gewicht in gram in koolhydraten...

Voorbeeld: ik weeg 63kg, dan zorg ik dat ik tijdens de race 63gr koolhydraten per uur opneem d.m.v. gels, sportdrank, repen, dat soort dingen. Ik ben geen fan van repen maar wat me wel goed bevalt zijn winegum achtige dingen. Via voedingscentrum is ook wel uit te vinden hoeveel er in een banaan zit. Mijn voedingsschema voor Ironman Uk vorig jaar (daar waar het wel goed ging wink):

http://img.mobypicture.com/bb209a4a0b76 … 8_full.jpg

Verder is het vooral belangrijk hiermee te trainen, en drinken: ik probeer 750ml per uur, dus 1 grote bidon, als de temperatuur een beetje normaal is tenminste... Belangrijk is dan ook uit te vinden wat ze serveren tijdens Almere, welk merk, wat daar dan inzit aan koolhydraten en hoe groot de bidons zijn zodat je niet onderweg hoeft te gaan zitten rekenen. Als het goed is weet je dan van te voren al hoeveel bidons je wanneer, en waar moet aanpakken. En of dat dan water of sportdrank moet zijn.

Ik bedenk me nu ineens, hebben ze wel bevoorrading in Almere? Naja, anders maak je het jezelf alleen maar makkelijker door goed uit te denken wanneer je wat aanpakt van eventuele begeleiding. Zet 'm op!

3

Re: voedingsplan

Waarom zijn die pijnstillers?

Commit first, then figure it out

4

Re: voedingsplan

Tegen de pijn big_smile

"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, thats all..."

http://twitter.com/FrankRoozendaa1

5

Re: voedingsplan

kijk daar heb ik wat aan smile

thanx diederik,

Ja ze hebben bevoorrading, deze is wel goed, bananen en water en AA drink ( bidons van 750 ml ), al ben ik geen fan van AA drink
heb gister AA drink en Powerbar naast elkaar gelegd en AA stelt eerlijk gezegd niet veel voor

6 Laatst bewerkt door Vanzella (09-08-10 11:55:14)

Re: voedingsplan

In Almere was er vorig jaar tijdens het fietsen bevoorrading met AA drink, water en bananen.

Lopen; AA, water, cola (Cola weet ik niet 100%zeker meer), koek, fruit, krentenbollen en op het verste punt AA energy gel.
Vorig jaar was het exact en correct omschreven in een bevoorradingsplan op de site zelf.

Ik heb geen exacte hoeveelheden gemeten. Maar als ik terug denk kom ik tot ongeveer 4-5 repen Isostar Banaan. 3 bananen, 2 AA gel's en 8-10 Powerbar blackberry caffeine gelletjes. Plus nog wat losse stukken fruit en koek tijdens het lopen.

Qua drinken zat ik ook op 700-1000ml per uur met fietsen en lopen (water tijdens het eten en sportdrank tussen de maaltijden smile).

Temperatuur zal tussen 15 en 18 graden geweest zijn.

Ik had hier genoeg aan voor 11 uur inspanning, bij 78kg. Heb niet nagerekend of dat aansluit bij Diederik's formule smile.

Ik had wel alles "getest" dat Almere aan voeding aanbied. Dus ik had een aantal AA gelletjes gekocht en gebruikt tijdens testwedstrijden. Plus een bus AA drink sportdrank gekocht om te kijken of ik geen last van mijn maag zou krijgen. Nu heb ik het geluk daar zo goed als nooit last van heb heb, maar zeker voor het doel der doelen. Je eerste (en in mijn geval misschien wel enige) hele wilde ik zo min mogelijk aan het toeval overlaten.

Succes!