1

Onderwerp: Training onregelmatige diensten

Goedenavond,

Ik ga binnenkort onregelmatig werken. Hoe ervaren jullie dit met trainen ? Wat voor trainingsschema houden jullie aan ? Hoeveel uur in de week ? hoe vullen jullie het in ?

Ik train voor duathlons en 1/8 en 1/4 triathlons.

Met vriendelijke groeten,
Patrick

Pain is temporay, Pride is forever

www.twitter.com/patrickvn88

2

Re: Training onregelmatige diensten

Hoi patrick,

Ik werk zelf ook onregelmatig, (zoals nu bijvoorbeeld in de nachtdienst) en qua trainen bevalt het mij erg goed. Ik probeer elk begin van de week te kijken wanneer ik tijd heb in de komende week en daar dan mijn schema op aan te passen. Mijn ervaring is dat dit voor mij erg goed werkt. Het grote verschil met "normale" mensen zal in er in zitten dat je niet elke pak-m-beet woensdagavond kan hardlopen, maar dat dat ook wel eens 's ochtends zal zijn. ik zit zo rond de 8-10 uur per week denk ik, maar dit is ook sterk afhankelijk van mijn motivatie op dat moment.

Het zal in het begin misschien wat wennen zijn voor je, maar het is zeker te doen!
succes en groeten,
Jeroen

3

Re: Training onregelmatige diensten

Eens met Juhroen. Ik werk al jaren in 2 ploegen, dus iedere week met alle trainingen van de club meedoen zit er niet in. Late ploeg betekent dus dat ik zelf m'n trainingenmoet invullen, al dan niet in overleg met de trainer. Hoeveelheid uren wisselt met de motivatie, dit jaar meer gemotiveerd vanwege Almere en dus meer uren dan voorgaande jaren.

4

Re: Training onregelmatige diensten

Juhroen schreef:

Hoi patrick,

Ik werk zelf ook onregelmatig, (zoals nu bijvoorbeeld in de nachtdienst) en qua trainen bevalt het mij erg goed. Ik probeer elk begin van de week te kijken wanneer ik tijd heb in de komende week en daar dan mijn schema op aan te passen. Mijn ervaring is dat dit voor mij erg goed werkt. Het grote verschil met "normale" mensen zal in er in zitten dat je niet elke pak-m-beet woensdagavond kan hardlopen, maar dat dat ook wel eens 's ochtends zal zijn. ik zit zo rond de 8-10 uur per week denk ik, maar dit is ook sterk afhankelijk van mijn motivatie op dat moment.

Het zal in het begin misschien wat wennen zijn voor je, maar het is zeker te doen!
succes en groeten,
Jeroen

Met wat voor schema werk jij dan ongeveer ? Ook in de weekenden werken ?

Gegroet,
Patrick

Pain is temporay, Pride is forever

www.twitter.com/patrickvn88

5

Re: Training onregelmatige diensten

Ik werk altijd in het weekend vorige week eerst 14u gewerkt en erna de powerman van geel gedaan. Enige nadeel is wel dat je sterk aan snelheid moet inboeten dan :-)

6

Re: Training onregelmatige diensten

Hoi Patrick,

het is niet echt een schema. Ik werk op schiphol als luchtverkeersleider. De eerste dienst begint om half 7 's ochtends en de laatste begint om 5 uur 's middags (de nachtdiensten dus niet meegerekend). En tussen deze tijden beginnen de overige diensten. Dus het is van alles wat en het verschilt per dag. Ik heb bijvoorbeeld niet zoals Paul een week lang hetzelfde. Het kan bij mij heel goed zijn; ma vroeg, di dag, wo heel vroeg, do vrij, vrij laat, za laat, zo vrij. Om maar iets te noemen. Het komt er op neer dat ik gemiddeld 5 dagen per week werk en er 2 vrij ben (lees; de normale weekenddagen).

Wat ik vaak probeer te doen is, als het uitkomt uiteraard, aansluitend aan werk te gaan zwemmen. Dat scheelt dan alvast weer een keer de deur uit gaan en ben je gewoon een uurtje later thuis. Of juist vooraf aan werk. Overdag dan fietsen en 's avonds (met minder licht dus) dan te lopen.. maar goed, dit is een ongeveer-verhaal en verschilt eigenlijk van week tot week.

heb je hier iets aan?
groetjes,

7

Re: Training onregelmatige diensten

Ik ben nu ook al niet iemand die aan een standaard schema vasthoudt. Ik ben altijd iemand van laatste moment planning.

Ik ga het gewoon zien hoe het loopt. Af en toe moet je alleen rekening houden met openingen van zwembaden. (we hebben hier alleen buitenwateren).

Wat doe je in de winter ? Spinning ?

Gegroet

p.s.
wellicht komen we elkaar nog eens tegen op schiphol.

Pain is temporay, Pride is forever

www.twitter.com/patrickvn88

8

Re: Training onregelmatige diensten

's winters fiets ik als het kan gewoon door. Afgelopen winter ging dat dus duidelijk niet, maar als het droog is en er ligt geen sneeuw/ijs/pekel wil ik nog best wel op de fiets stappen.
Ik heb 2 jaar geleden wel een abonnement gehad bij een sportschool, maar daar ben ik in een jaar tijd misschien 10 keer geweest... niet mijn ding!
groetjes