1

Onderwerp: Tough Guy Trainer

Goedemiddag!
Ik zal me even voorstellen.
Mijn naam is Remy de Jong en werk voor het bedrijf Gezondheidsplein.
Wij zijn op dit moment met een project bezig om een Iphone applicatie te ontwikkelen.
We gaan een Tough Guy Trainer maken voor de Iphone, ik zal het toelichten.
Het is een sportprogramma waarbij je je eigen personal coach bij je hebt.
Je gaat de straat op in hardloop kleding en je laat je verassen door verschillende oefeningen.
Je traint hiermee de volgende elementen: Kracht, Explosiviteit, Lenigheid, Conditie.
Dit zijn de vier elementen die steeds terug komen in de trainingen.
Omdat we nog in de begin fase zitten van het project ben ik opzoek naar mensen die mijn trainingen wil testen.
Dit houdt in dat je een gratis training loopt en vervolgens feedback geeft wat je er goed aan vind en wat je er minder goed aan vind.
Ik zou het leuk vinden wanneer je je beschikbaar stelt om de trainingen te doen.
Wanneer je interesse hebt om in mijn testgroep te komen mail mij dan naar onderstaand adres:
remydejong7@hotmail.com
zodra je je aanmeldt krijg je meer informatie van mij, met een feedback formulier etc.

Alvast bedankt!
Met sportieve groet,
Remy de Jong
Online

2

Re: Tough Guy Trainer

Pure discriminatie, waarom niet voor blackberry?


Maar leuk idee. Denk dat het voor bepaalde doelgroep zeker interessant kan zijn.

3

Re: Tough Guy Trainer

Er zijn al best veel iPhone apps op sportgebied maar een fatsoenlijke app voor Windows Mobile.. :S
Of weet iemand daar wat voor?

4

Re: Tough Guy Trainer

Voor sommige zal dit vast wel een leuk hebbedingetje zijn maar ik kan me niet voorstellen dat je naar een doel toetraint dat je dit dan kunt doen met een programatje dat op je telefoon staat. Of ik zal weer eens verkeerd zitten met mijn mening :-)

5

Re: Tough Guy Trainer

Hallo

Hoe weet dat programma dan wat ik aan het trainen ben?
Het is toch een verrassing?

Dus ik ga de deur uit voor een duurloop van 30 km en moet opeens 10 push ups doen? Zoiets?

Ik vind het een beetje jammer dat we nu dus tijdens een training (vrijwillig) ook al afhankelijk gaan worden van een telefoon omdat we zelf geen leuke training meer kunnen bedenken.

Misschien is het leuk voor mensen die gaan beginnen met bewegen, maar ik zie niet in wat een doorgewinterde triatleet hier mee moet. Die wil juist geen verrassingen, die wil doelgericht trainen om in 1 of meerdere onderdelen beter te worden. Dat word je mijns inziens niet door "verrast" te worden tijdens je training.

Succes met de ontwikkeling, er zal ongetwijfeld een markt voor zijn :-)

A+

6 Laatst bewerkt door Rapido (24-08-10 15:24:10)

Re: Tough Guy Trainer

Zijn hier doorgewinterde triathleten dan ? pfff niet alemaal tegelijk  gaan roepen .,.,. ik ik ikke ..
Inderdaat wat een flauwe kul ding .
Dr is al genoeg trainings spul en prularia te koop .
Suc^6  d'r mee hey !
Rapido

triathlon is 3 x beter

7

Re: Tough Guy Trainer

Voor sommige mensen met name beginnende sporters zal het mischien wel een goede stimulans zijn mijn vriendin gebruikt die podcast van start to run en dat schijnt ongeloofelijk te zijn want als ik iets zeg of een goede raad geef dan is dat niet waar :-)

8

Re: Tough Guy Trainer

@ronnyke ........................... LOL !!!!!!!!!!!!!!!!!
Wat ik zei.....voor beginnende sporters
Overigens, start 2 run is wel erg handig voor de beginnende hardloper en werkt echt.
Ik ken jouw tips natuurlijk niet :-)

A+

9

Re: Tough Guy Trainer

Hoi,

Geen idee of t gaat werken, maar ik weet wel dat afwisseling (eens een geheel andere sport doen) gepromote wordt door een aantal trainers. Of je daar die verschillende onderdelen onder kan scharen weet ik niet.
Ik zou sowiezo of is het zowieso, niet met een Iphone gaan hardlopen of zo.
In het bos zie ik wel eens van die parcourtjes waar je je kan opdrukken, optrekken etc. Zoiets stel ik me er dan bij voor.
"druk je nu 10 keer op" ...... maar t gaat nu juist zo lekker dat lopen.
T lijkt me moeilijk, maar niet geschoten is altijd mis. Ik blijf t volgen. Succes.

10

Re: Tough Guy Trainer

fitometer noemen ze dat hier geloof ik is zoiets van bloso en afwisseling in training is idd belangrijk om je lichaam te blijven verasssen en de juiste trainingsprikkels te geven.

11 Laatst bewerkt door Rogier (25-08-10 21:45:19)

Re: Tough Guy Trainer

Het toeval wil dat ik de eigenaar van gezondheidsplein ken... (hij woont vrijwel in mijn straat). Ik heb in juni met hem staan praten tijdens een bbq en daar vertelde hij hierover. Waar het over gaat is het volgende:
De training is 1 uur in dat uur worden er opdrachten gegeven via de koptelefoon. Dit kan variëren van rustig warmlopen tot sprinten. Daarnaast worden er oefeningen tussen de training door gedaan. Je moet dus niet raar staan kijken als blijkt dat je "ineens" pushups of sit-ups moet doen (ongeacht locatie).

Ik heb hier toch een aatal kanttekeningen/vragen/bedenkingen bij:
Voor de gevorderde sporter: Deze heeft al snel niet genoeg aan 1 uur en kan zelf heel goed bedenken wat hij wil doen daarom dit niet snel gebruiken m.i.

De beginner: Er is geen bio feedback of intake. Dus ook mensen die geen conditie hebben zullen dit gebruiken. Hierbij is het gevaar voor gezondheidsschade zeker aanwezig.

M.b.t. de uitnodiging tot testen, Ik zie nergens dat er objectieve feedback wordt verzameld. Ik neem aan dat het veel beter is m.b.t. de ontwikkeling van de "applicatie". Het lijkt me dus bijzonder nuttig alleen al een verslag en een medische intake te doen van de mensen die gaan testen. Aanvullend hierop lijkt het me meer dan noodzakelijk te kijken hoe heet hart zich gedraagt tijdens de “training” en gedurende de nacht en volgende ochtend  de effecten te onderzoeken of minimaal te monitoren. Anders kan ik nu al mijn feedback geven: "Ik vond het aardig maar ik weet niet wat mijn trainingseffect is." (voor de mensen die zone gerelateerd trainen)

Daarnaast geld, hard trainen is niet onbeperkt los gaan. Ik denk dat je met dit soort spullen eerder overtraind en op de lange termijn je lichaam meer kwaad dan goed doet. Het feit dat dit (door achterliggende kennis) hier gepost wordt geeft bij mij alleen maar aan dat de mensen niet weten wat training in duursporten inhoud wat bij de meerderheid van de mensen is). het lijkt mij geen product dat geschikt is voor de meerderheid van de sporters op dit forum.

Dit alles is mijn persoonlijke mening, ik denk dat er vast mensen zijn die er succesvol gebruik van kunnen maken alleen dat kunnen helaas alleen achteraf vaststellen.


Mogelijk als TS meer informatie geeft over de inhoud van de training kunnen we gefundeerd een keuze maken of we onderdeel willen zijn van de training.

o ja, Remy doe de groeten aan Jan Thij.

12

Re: Tough Guy Trainer

auch...

Cervelo P2 2015 ~ FFWD disc ~ Veltec Speed 6.0 voor ~ ISM PN 1.1 zadel
Stevens Carbon Force II ~ Veltec Speed 6.0 achter ~ Shimano Ultegra ~ Adamo zadel

13

Re: Tough Guy Trainer

ben schreef:

auch...

Hmm... misschien heb je gelijk, ga wel een beetje heel erg hard.....

14

Re: Tough Guy Trainer

@Erik................eh 2x vout, het is SOWIESO sowieso
Meteen die andere ook maar die altijd vout gaat : het is ook "te allen tijde"

Wel grappig dat je Remy helemaal niet meer hoort. Die is zich al aan het beraden wat te doen met dat proggie.
Ook moet ik er al niet aan denken om te "rennen" (laat staan sprinten) met een koptelefoon op.

A+

15

Re: Tough Guy Trainer

Remy de Jong schreef:

We gaan een Tough Guy Trainer maken voor de Iphone,.....

Waarom?
Wat is eigenlijk de doelgroep?

Gevorderde duursporters ga je hier natuurlijk niet mee bedienen.
Heeft verder toch geen uitleg nodig, hè. wink

Voor beginners is er al e.e.a.
Adidas miCoach bijvoorbeeld en allerlei prima beginnersschema's op internet. Zelfs voor op je mp3-speler.

Hopelijk is je intentie hobbymatig en niet gesteund door subsidies.
Ik denk niet dat je hiermee mensen aan het bewegen krijgt (waar het bij subsidies toch vaak om te doen is) en mensen die al wat aan sport doen halen hier de neus voor op zoals je hier al wel leest.

16

Re: Tough Guy Trainer

petitmas schreef:

@Erik................eh 2x vout, het is SOWIESO sowieso
Meteen die andere ook maar die altijd vout gaat : het is ook "te allen tijde"

Wel grappig dat je Remy helemaal niet meer hoort. Die is zich al aan het beraden wat te doen met dat proggie.
Ook moet ik er al niet aan denken om te "rennen" (laat staan sprinten) met een koptelefoon op.

A+

Nee hoor die remy zie je niet  meer terug want hij heeft alleen een bericht gelaatst met het verzoek een mail te sturen.
Samenvattinkje van dit draadje sturen?

17

Re: Tough Guy Trainer

Hahaha Rogier, ja doen :-)

18

Re: Tough Guy Trainer

petitmas schreef:

Wel grappig dat je Remy helemaal niet meer hoort. Die is zich al aan het beraden wat te doen met dat proggie.
Ook moet ik er al niet aan denken om te "rennen" (laat staan sprinten) met een koptelefoon op.

A+

Remy? Remy? is ie in z'n Remy? wink

"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, thats all..."

http://twitter.com/FrankRoozendaa1

19

Re: Tough Guy Trainer

Net nog even gechecked, maar proggie staat nog niet in de app store ;-)