1

Onderwerp: kramp in voeten bij fietsen

Weet even niet waar ik dit moet plaatsen maar doe het toch maar bij Fietstraining:
Mijn vraag is of er meer mensen zijn die last hebben van kramp in hun voeten tijdens het fietsen. Vooral na even flink aanzetten schiet er kramp in mijn voetzool. Kan wel doortrappen maar prettig is het niet. Waar kan dit aan liggen? Heb al verschillende schoenen geprobeerd, ben verder niet krampgevoelig (bij lopen nog nooit kramp gehad en ook ´s nachts heb ik nog nooit mijn bed uit hoeven vliegen vanwege kramp in mijn kuiten ofzo).

Iemand last en/of een oplossing??

2

Re: kramp in voeten bij fietsen

hmm, zal het eerder zoeken in de binnenzooltes dan in de schoenen zelf smile . kan zijn dat de originele binnenzooltjes de druk niet goed verdelen smile

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

3

Re: kramp in voeten bij fietsen

Heb je de plaatjes van je fiets schoenen wel goed afgesteld ? kijk voor meer info op www.bikefitting.com

Rapido .

triathlon is 3 x beter

4

Re: kramp in voeten bij fietsen

Ok mannen bedankt,

Ik heb de plaatjes van mijn schoenen versteld maar weet nog niet of het werkt. De binnenzooltjes van mijn schoenen zal ik eens naar laten kijken. Genoeg om uit te proberen in ieder geval.
Schoenen zitten wel lekker maar wie weet helpt het om eens andere te kopen....

Gr

5

Re: kramp in voeten bij fietsen

Ken het probleem en heb zelf ook verschillende dingen geprobeerd. Eerst natuurlijk schuiven met de clips (Look) en later andere schoenen, echter ging de kramp (aan de buitenkant van de voetzool) niet weg! Bij het aanschaffen van een nieuwe fiets overgestapt naar Shimano Ultegra pedalen. Hiervan hebben de clips een bredere basis, waardoor het probleem in een keer opgelost was! Bijkomend voordeel Look pedalen kraken veel, Shimano pedalen niet!

6

Re: kramp in voeten bij fietsen

Kramp kan ook een gevolg zijn van een slechte doorbloeding....
Kan het zijn dat je je schoenen te strak aantrekt?
Ik heb dit zelf ook met schaatsen en skeeleren.

Gr, Jan