1

Onderwerp: hoe vlak in het water blijven liggen?

hallo,

ik draai nog al veel met mijn lichaam als ik ademhaal.
hoe moet je dit tegen gaan?
en door het geringe tijd zwemmen in het zwembad heeft iemand oefeningen op het droge hiervoor.

groeten Jantjevs

2

Re: hoe vlak in het water blijven liggen?

Niet je hele hoofd uit het water willen halen om adem te halen. Meer zwemmen.

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

3

Re: hoe vlak in het water blijven liggen?

Voor enorm veel tips en truuks voor open water zwemmen: www.swimsmooth.com. Dagenlang plezier met lezen, kijken en jarenlang plezier met oefenen smile. En alles is gratis, zelfs Mr. Smooth (je krijgt dan alleen af en toe een mail met nòg meer zwemtips en filmpjes ter verduidelijking).

4

Re: hoe vlak in het water blijven liggen?

wellicht dat je armen "wijd" weer naar voren haalt. Als je je elleboog de lucht insteekt en je onderarm dicht bij je schouder houdt is je kanteling van je lichaam misschien iets minder. *wat leg je dat weer briljant uit jeroen.. ahum!*

geinige site kaatje!

5

Re: hoe vlak in het water blijven liggen?

Veel met je lichaam draaien is niet verkeerd, integendeel: als je niet ademhaalt moet je ook ver draaien. De meeste zwemmers draaien niet ver genoeg.

Op swimsmooth staat ook een stukje daarover:

What's the right amount of body roll?
You want as much roll as you can whilst still keeping a nice rhythm to your stroke without dead spots or pauses.

6

Re: hoe vlak in het water blijven liggen?

Kaatje schreef:

Voor enorm veel tips en truuks voor open water zwemmen: www.swimsmooth.com. Dagenlang plezier met lezen, kijken en jarenlang plezier met oefenen smile. En alles is gratis, zelfs Mr. Smooth (je krijgt dan alleen af en toe een mail met nòg meer zwemtips en filmpjes ter verduidelijking).

De beste tip voor zwemtechniek die ik gezien heb, thanks!!

100x beter dan welk youtube flimpje dan ook.

...We spetteren verder....:)

7

Re: hoe vlak in het water blijven liggen?

kan zijn dat je arm te laag zakt waardoor je meer moet draaien om adem te kunnen halen. zorg dat je bovenarm in een hoek vlak onder het wateroppvlak blijft, dan kan je al minder draaien en heb je nog betere stuwing ook ;-)