1

Onderwerp: Sportieve vakantie

Beste allen,

Wij hebben jullie hulp nodig.
Voor onze (zomer)vakantie zijn wij op zoek naar organisaties die vakanties organiseren waar fietsen, lopen of zwemmen of misschien wel de triathlon centraal staat. Wij willen graag sportiviteit combineren met ontspanning/cultuur (geen uitgaansgebied oid).
We hebben al flink gegoogled en dit forum uitgeplozen, maar er zijn niet zoveel organisaties op dit gebied of wij zien ze over het hoofd.

Kennen jullie organisaties die vakanties organiseren in Europa, maar evt. ook daar buiten, mogelijkheden voor verschillende trainingsniveau's bieden, en individuele en/of groepsreizen hebben. Het mag voor de verschillende diciplines zijn, zwemmen, fietsen of lopen (of gecombineerd).

Deze hebben we wel al gevonden, www.swimvacation.com en natuurlijk Le petit mas D'Ile.

@petitmas, kun je bij jullie in de omgeving ook goed trainen voor een iets minder ervaren atlete/fietser?

2

Re: Sportieve vakantie

Ik ken deze:
Las Playitas Resort op Fuerteventura
Club La Santa op Lanzerote

Ben er zelf nooit geweest.
Ben wel benieuwd welke andere kennen en hun ervaringen.

3

Re: Sportieve vakantie

Waarom regel je het niet zelf?

Op het moment dat ik dit schrijf ben ik nog op vakantie in America waar ik op 19 september aan de 70.3 van Syracuse  heb meegedaan en een week later aan de triathlon van Las Vegas. Beide waren een fantastiche ervaring verweven in een fantastische vakantie.

De organisaties die sport vakanties voor je regelen willen hier het nodige geld aan verdienen, (logisch natuurlijk)
Ik ben daar vorig jaar zelf achter gekomen toen ik aan de marathon van Rome wilde meedoen. Zelf regelen was 500 Euro voordeliger dan bij een reisorganisatie die het ook voor me kon regelen en bovendien voor 500 Euro minder kon ik ook nog een dag langer in Rome blijven. Dat is heel snel verdienen hoor.
Een sportvakantie zelf regelen is niet zo moeilijk. Evenement uitzoeken, vliegtickets kopen en een hotel boeken, Kind kan de was doen.

Groet,

Ronald.

4

Re: Sportieve vakantie

Dat is absoluut ook een optie. Heb je dan misschien goede tips voor plaatsen/ landen waar je goed kan training (lees: op verschillende niveau's)? Wij willen de eerste keer nog niet eigen fietsen meenemen. We zijn namelijk met z'n tweeën en dat gaat (denken wij) aardig in de papieren lopen.

Dus: tips voor locaties zijn natuurlijk ook van harte welkom.

Organisaties bieden vaak wel weer het gemak dat alles voor je geregeld is en dat is soms ook erg prettig. smile

5

Re: Sportieve vakantie

In de Algarve misschien (Lagos). De prijs weet ik ni exact, kan misschien wel wat duur uitvallen, maar tis in elk geval wel een prachtige streek om te trainen

http://www.embracesports.co.uk/upcoming … i_oct.html

6

Re: Sportieve vakantie

www.cycletours.nl die hebben fietsreizen op alle niveaus. bergen/plat wat je zelf wil. en die rekenen geen kosten voor meenemen van je eigen fiets..

7

Re: Sportieve vakantie

Niet te duur en trainen op verschiilnde niveaus kan heel goed in de Vogezen. Je moet dit dan wel een beetje uitkienen met het weer. Wij hebben daar een keer op een camping gestaan, wee weken prachtweer gehad en hele mooie fietstochten gemaakt.

Wat betreft het meenemen van fietsen in het vliegtuig. Hiervoor kan je het beste even de details van de verschillende luchtvaart maatschappijen over de bagage die je mee mag nemen raadplegen. Bij de één moet je dit betalen en bij de ander weer dat, maar er zijn er ook nog waar het meenemen van je fiets gratis is.

8

Re: Sportieve vakantie

Ronald Bloemendal schreef:

Wat betreft het meenemen van fietsen in het vliegtuig. Hiervoor kan je het beste even de details van de verschillende luchtvaart maatschappijen over de bagage die je mee mag nemen raadplegen. Bij de één moet je dit betalen en bij de ander weer dat, maar er zijn er ook nog waar het meenemen van je fiets gratis is.

Stond hierover niet iets in de post voorafgaand aan het gebeuren op hawaii? KLM was bagger, Delta wel oke en beste nog BA? zoiets? Ik denk verder ook dat het makkelijker gaat bij grote kisten (lees: ver weg) dan bij de kleine inter-europese kistjes..

9

Re: Sportieve vakantie

Juhroen schreef:
Ronald Bloemendal schreef:

Wat betreft het meenemen van fietsen in het vliegtuig. Hiervoor kan je het beste even de details van de verschillende luchtvaart maatschappijen over de bagage die je mee mag nemen raadplegen. Bij de één moet je dit betalen en bij de ander weer dat, maar er zijn er ook nog waar het meenemen van je fiets gratis is.

Stond hierover niet iets in de post voorafgaand aan het gebeuren op hawaii? KLM was bagger, Delta wel oke en beste nog BA? zoiets? Ik denk verder ook dat het makkelijker gaat bij grote kisten (lees: ver weg) dan bij de kleine inter-europese kistjes..

Iedere vliegmaatschappij hanteerd weer andere tarieven. Het is lonend om in het geval van een vliegreis te kijken wie de operating vliegmaatschappij is. Want je kan bijvoorbeeld je ticket wel boeken bij American Airlines maar dat wil nog niet zeggen dat je er mee vliegt.
Wij hebben geboekt bij AA en te maken gekregen met de tarieven van British Airways, American Eagle en America United.

Er zit geen verschil in ver weg of dichtbij.

Grt,
Ronald.

10

Re: Sportieve vakantie

hmm scherpe opmerking en zeker waar. goeie tip!
voor mezelf, eind oktober, nog gewoon oldskool fietsen op het dak en rijden! nu nog open op een zonnetje

11

Re: Sportieve vakantie

Bij het maandblad "Fiets"zit volgende een special over fietsvakantie's.Mischien zit er daar iets van info voor je bij

Hij verschijnt op 5 november en de abo's krijgen hem erbij.

gr ramon

12

Re: Sportieve vakantie

Ronald Bloemendal schreef:

Op het moment dat ik dit schrijf ben ik nog op vakantie in America waar ik op 19 september aan de 70.3 van Syracuse  heb meegedaan en een week later aan de triathlon van Las Vegas. Beide waren een fantastiche ervaring verweven in een fantastische vakantie.

Doe je dit wel meer wedstrijden in het buitenland? Ik zou het in de toekomst ook wel eens willen doen. De vraag over de fiets op het vliegtuig is al gesteld. Maar hoe doe je dat bij de hotels? Je neemt hem gewoon mee op de slaapkamer?

13

Re: Sportieve vakantie

Dank allen tot zover! (Ja, ik ben de andere helft van Peetje's "we"...)
Zitten al zeker serieuze kandidaten tussen!

@HoevenenLion: ik had in Antwerpen (70.3) inderdaad mn fiets op de kamer staan. Ik weet van Marcel Gierman toen hij zijn IM UK deed, dat de receptionistes van zijn hotel de fiets elke ochtend van een afgesloten locatie ophaalden.

Tot nu toe veel totaal-locaties gezien in jullie suggesties alsmede fietsoplossingen (waarbij natuurlijk ook gelopen kan worden ;-) ). De 'swim vacation' link van Peetje vond ik zelf helemaal machtig: een week op een boot een open-water zwemtrainingskampje. Weet iemand of er ook europese aanbieders van iets vergelijkbaars zijn eigenlijk?

14

Re: Sportieve vakantie

Hoevenen Lion schreef:
Ronald Bloemendal schreef:

Op het moment dat ik dit schrijf ben ik nog op vakantie in America waar ik op 19 september aan de 70.3 van Syracuse  heb meegedaan en een week later aan de triathlon van Las Vegas. Beide waren een fantastiche ervaring verweven in een fantastische vakantie.

Doe je dit wel meer wedstrijden in het buitenland? Ik zou het in de toekomst ook wel eens willen doen. De vraag over de fiets op het vliegtuig is al gesteld. Maar hoe doe je dat bij de hotels? Je neemt hem gewoon mee op de slaapkamer?

Ik heb ooit één keer in een hotel vriendelijk gevraagd waar ik met mijn fiets heen moest. Er werd mij toen verteld dat ik hem in de fietsenstalling kwijt kon.
Dit bleek een openbare ruimte te zijn waar allerlei oude troep stond. Ik heb toen mijn fiets meegenomen naar mijn hotelkamer en sindsdien nooit meer deze vraag gesteld. 

Ik neem hem dus gewoon mee naar de kamer, hetzij in de fietskoffer of anders helemaal compleet in elkaar gezet. Je betaald er per slot van rekening voor smile

15

Re: Sportieve vakantie

starter schreef:

Ik ken deze:
Las Playitas Resort op Fuerteventura
Club La Santa op Lanzerote

Ben er zelf nooit geweest.
Ben wel benieuwd welke andere kennen en hun ervaringen.

Ik ben al paar keer op Lanzarote geweest en het is een super eiland om te trainen.

Vorig jaar o.l.v. Luc van Lierde een trainingsweek gedaan op La Santa en het was in 1 woord geweldig.
Kijk eens op zijn site zou ik zeggen....
Hij biedt voor komend jaar weer enkele trainingsstages aan.

grt René

16

Re: Sportieve vakantie

Begeleiding is wel prettig, zeker omdat ik net kom kijken in de triathlon sport.
Van Tri-experience hebben ze ook een reis naar fuerteventura: http://www.tri-experience.com/STAGES_EN_CLINICS.php
Ik twijvel nog enorm, niet zozeer om deze reis, maar om een keer naar club la santa te gaan. Aan de andere kant voor dat geld kunnen we ook een huis huren in frankrijk in Juni (kan al lekker weer zijn in de provence) en daar fietsen en lopen trainen. Zwemmen moeten we dan even bekijken.

@rene: ik kan geen site met info over trainingsweken vinden, wel een web-log van Luc van Lierde. Heb je misschien een link?
En is dat ook toegankelijk voor beginnende triathleten die alwel een 1/8ste kunnen en voor een 1/4 gaan trainen?

17

Re: Sportieve vakantie

Gevonden: http://www.0750sport.com/

18

Re: Sportieve vakantie

@Starter: Grappig dat je link van Tri-experience plaatst. Wij hadden hem deze week ook zien staan (we zwemmen nu bij Tri-Swim), maar ik had hem nog niet hier neer gezet. Deze reizen worden georganiseerd door Bert Flier.

We hebben al wat mooie en interessante plekken gezien. Wel jammer dat de meeste campen voor mij geen optie zijn. De schoolvakanties vallen vaak erbuiten :S....

19

Re: Sportieve vakantie

@Peetje:
Daar zwem ik ook :-)
Van 21.00-22.00

20

Re: Sportieve vakantie

EVen off-topic: @Starter, tot vrijdag dan, wij zitten ook op die tijd (baan 1 en baan 2).
Ik ben dat magere scharminkel in baan 1 met geschoren hoofd en gele plank, Peetje heeft de zwemcap met de Britse vlag erop.

Mogelijk moet ik wat onderhandelen met Petra over in mijn uppie deelnemen aan een kamp... Ziet er toch wel heel aantrekkelijk uit allemaal!

21 Laatst bewerkt door starter (13-10-10 09:56:12)

Re: Sportieve vakantie

Ik zwem in baan 5, mijn neusklem is 2-3 weekjes geleden gebroken, misschien kun je dat nog herinneren. ik zwem nu zonder klem!
(weet niet of het vrijdag lukt, heb gekneusde pink)
Wij twijvelen ook nog steeds, maar wij willen juist buiten de vakantieperiode.

Misschien weet iemand nog iets? Of een workshop wat dichterbij huis.

22

Re: Sportieve vakantie

@starter en het huis in frankrijk: voor het zwemmen kan je kijken of je een huis kunt vinden aan de rand van een meer oid.. als het nog te koud is, wetsuit mee!

23

Re: Sportieve vakantie

Hoi

Een sportieve vakantie??? Hier bij ons kan alles. Desgewenst met of zonder half pension, fietsroutes en hardlooproutes aanwezig en voor zwemmen heb je de keus uit een 25 meter bad, een meer of een rivier.

Ik mag (niet la te veel) reclame maken, maar voor echte interesse dus even mailen.
Wij zitten in Midden/West Frankrijk

A+
Arthur

24

Re: Sportieve vakantie

petitmas schreef:

Hoi

Een sportieve vakantie??? Hier bij ons kan alles. Desgewenst met of zonder half pension, fietsroutes en hardlooproutes aanwezig en voor zwemmen heb je de keus uit een 25 meter bad, een meer of een rivier.

Ik mag (niet la te veel) reclame maken, maar voor echte interesse dus even mailen.
Wij zitten in Midden/West Frankrijk

A+
Arthur

Ik vond  het al lang duren voor je reageerde, zeker omdat je een specifieke vraag kreeg smile

25

Re: Sportieve vakantie

Hahaha Vanzella, nee hoor, geen specifieke vraag. ben met de renovatie van de laatste (4e) badkamer bezig en zie het forum nu minder vaak dan anders :-)

heb net mijn programma er ook op gezet, zie je meteen een aantal wedstrijden die er dan zijn op max 1 uur rijden van onze toko (excl Alpe d'Huez, gerardmer en de Ventou)

A+