1

Onderwerp: Pijn onder de voet....

Raar maar het volgende speelde zich af...

Dinsdag een lekker vrij gelopen op vol vermogen
Donderdag een beetje last van mijn voet (woensdag nergens last van)
Vrijdag, beduidend meer last van mijn voet
Zaterdag, moeite met lopen, maar wel een heerlijk gevoel als ik strek.
Zaterdag avond helemaal nergens last van.
Zondag volledig pijnvrij....

Wat was de pijn dan: aan de binnenkant in het midden van mijn voetzool, alsof er kramp zat.
Ik dacht zelf aan  plantair fasciitis maar dat lijkt niet te kloppen bij de sympthomen...


Inmiddels is het helemaal weg en sta ik voor een raadsel.

Mijn vermoeden is een "spier/pees pijn", ik ga vanavond weer lopen dan zullen we wel zien,  anders maar eens gaan kijken naar een nieuw paar schoenen (850Km)

2

Re: Pijn onder de voet....

Oud worden. Bij mij doet er ook in regelmaat het èèn en ander pijn wat ik vroeger niet had  maar gaat altijd vanzelfs over :-)

3

Re: Pijn onder de voet....

ronnyke schreef:

Oud worden. Bij mij doet er ook in regelmaat het èèn en ander pijn wat ik vroeger niet had  maar gaat altijd vanzelfs over :-)

Ik ben niet oud maar gewoon minder jong :o

Ik heb gewoon het vermoeden dat het gewoon een spierpijn was. en anders een goed excuus voor een nieuw paar. :)

4

Re: Pijn onder de voet....

Ik zat al te zoeken - tevergeefs - maar er staat mij iets van bij dat er een paar maanden terug ook een lange threat was met dit vraagstuk...

"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, thats all..."

http://twitter.com/FrankRoozendaa1

5

Re: Pijn onder de voet....

Zover ik heb kunnne vinden niet.

Ben net terug van een loop van 90min, nergens last van, morgen en overmorgen maar eeens afwachten

6

Re: Pijn onder de voet....

Ik zou gewoon lekker een week je voetjes vertroetelen; masseren, insmeren, dat soort spannende dingen..

"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, thats all..."

http://twitter.com/FrankRoozendaa1

7

Re: Pijn onder de voet....

Ik heb veel vertrouwen in Steinöl uit oosterijk zal ik maar eenst gaan smeren.

Voor de mensen die in nog in tirol komen, aanrader.

8

Re: Pijn onder de voet....

Vandaag een stijve heup. Ik had al een vermoeden dat ik gedurende de pijn aan mijn voet mijn heup anders heb elans dus verklaarbaar, het voelt niet alarmerend maar een beetje stijf na een lange zit.
Spierpijn dus.... is morgen wel weer weg.

9

Re: Pijn onder de voet....

Pijn hebben we allemaal, belangrijk is om bij je zelf aan te voelen wat goede en wat alarmerende pijn is

"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, thats all..."

http://twitter.com/FrankRoozendaa1

10

Re: Pijn onder de voet....

Frankiboy schreef:

Pijn hebben we allemaal, belangrijk is om bij je zelf aan te voelen wat goede en wat alarmerende pijn is

Ben ik niet met je eens, pijn is immers een signaal dat er iets neit goed is aan je lichaam.
En dus dat er iets beschadigd is. Beschadiging betekend herstel en herstel werkt vertragend.

Dus Pijn = vertragend.

Als ik getraind heb, probeer ik te zorgen ik dat ik nooit pijn heb (nadien). Op de lange termijn is het rendement dan hoger, lijkt me. (het moet wel een hobby blijven).

Wat betreft de pijn aan mijn heup. Och, belasting doordat ik op een andere manier ben gaan bewegen gedurende de pijn aan mijn voet. Daarna gisteren gaan trainen met niet fitte spieren het gevolg laat zich raden --> spierpijn smile.

Vooralsnog houd ik het op loos alarm. Als het donderdag niet weg is heb ik wel een probleem.

11

Re: Pijn onder de voet....

Dat is dus de alarmerende pijn.. last van de schenen/kniepezen noem maar op. Ik heb dikwijls na een harde interval sessie dat ik amper de trap op kom van de spierpijn - dag erna niets aan de hand. In die zin hoeft pijn helemaal niet te betekenen dat er iets fout zit

"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, thats all..."

http://twitter.com/FrankRoozendaa1

12

Re: Pijn onder de voet....

Frankiboy schreef:

Dat is dus de alarmerende pijn.. last van de schenen/kniepezen noem maar op. Ik heb dikwijls na een harde interval sessie dat ik amper de trap op kom van de spierpijn - dag erna niets aan de hand. In die zin hoeft pijn helemaal niet te betekenen dat er iets fout zit

Daar herken ik mezelf niet in, ik heb nooit last van mijn spieren als ik klaar ben met trainine, ook niet na een int. training.
Ik merk wel goede vooruitgang dus.

13

Re: Pijn onder de voet....

Dan zou ik denken dat je harder kunt - maar dit is puur subjectief gezegt

"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, thats all..."

http://twitter.com/FrankRoozendaa1

14

Re: Pijn onder de voet....

Frankiboy schreef:

Dan zou ik denken dat je harder kunt - maar dit is puur subjectief gezegt

Inderdaad, of dat ik minder last heb van verzuring en dus minder beschadiging aan de spieren. tongue

15

Re: Pijn onder de voet....

Maar bepaalde mate van beschadiging is toch ook goed voor de opbouw dacht ik?

"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, thats all..."

http://twitter.com/FrankRoozendaa1

16

Re: Pijn onder de voet....

Frankiboy schreef:

Maar bepaalde mate van beschadiging is toch ook goed voor de opbouw dacht ik?

Klopt maar dan moet het geen pijn gaan doen toch? (een dag later) Dan is de beschadiging te groot. Je hebt dus wel gelijk als je de volgende dag nergens last van hebt. Maar ik ben gen arts of iets van dien, en voel me goed bij een rustig trainings schema.

Met als gevolg dat mijn spieren in dermate conditie zijn dat als ik een keer los ga, direct een overbelasting voel smile, en of dat dan fijn is...

17

Re: Pijn onder de voet....

Nou de dag erna flink spierpijn hebben is normaal hoor..ik heb altijd begrepen dat als het de 2de dag niet weg is je ff gas terug moet nemen. Niets mis mee pijnlijk te lopen de volgende dag, zolang het maar geen pijnlijke gewrichten of pezen zijn. Maargoed maybe I heart it wrong, en geef ik mijn lichaam gewoon 2x per week een te harde tik smile

"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, thats all..."

http://twitter.com/FrankRoozendaa1

18 Laatst bewerkt door Cesar (18-10-10 22:46:16)

Re: Pijn onder de voet....

Rogier schreef:
Frankiboy schreef:

Pijn hebben we allemaal, belangrijk is om bij je zelf aan te voelen wat goede en wat alarmerende pijn is

Ben ik niet met je eens, pijn is immers een signaal dat er iets neit goed is aan je lichaam.
En dus dat er iets beschadigd is. Beschadiging betekend herstel en herstel werkt vertragend.

.

Ook bij een MAP probleem of bv een statische dispositie?

Klinkt als keten, dispositie van het artcoxae in endorotatie met daardoor vergrote pronatie in hele oe.

Lekker smeren. Goed voor de apotheker. In Tirol in dit geval.

Toch?

Langzaam snel! (of snel langzaam?)

19 Laatst bewerkt door Rogier (18-10-10 23:35:25)

Re: Pijn onder de voet....

Cesar schreef:
Rogier schreef:
Frankiboy schreef:

Pijn hebben we allemaal, belangrijk is om bij je zelf aan te voelen wat goede en wat alarmerende pijn is

Ben ik niet met je eens, pijn is immers een signaal dat er iets neit goed is aan je lichaam.
En dus dat er iets beschadigd is. Beschadiging betekend herstel en herstel werkt vertragend.

.

Ook bij een MAP probleem of bv een statische dispositie?

Klinkt als keten, dispositie van het artcoxae in endorotatie met daardoor vergrote pronatie in hele oe.

Lekker smeren. Goed voor de apotheker. In Tirol in dit geval.

Toch?

Ik weet waar je op doelt, en ook dat het voor mijn eigen bestwil is (serieus). Zoals ik een aantal post eeder had aangegeven, als ik donderdag nog steeds last heb ben ik bij de doktor/fysio.

Maar wat je aangeeft is zeker niet onmogelijk. Ik heb immer bij het uitoefenen van druk op het heup gewricht last van drukpijn/spierpijn als ik loop. Het is dus goed mogelijk dat door de pijn aan mijn voet, mijn heup een optater heeft gekregen bij het lopen en waardoor dit is veroorzaakt.

In de tussentijd even smeren met het natuurlijke middel, wat de doorbloeding (bewezen op een onafhankelijke manier) verhoogt. Dat kan nooit kwaad.

Ik heb je "verstaan" en zal er verstandig mee omgaan smile , bedankt voor je reactie.

20

Re: Pijn onder de voet....

Vandaag even kort gelopen (50min) (wat heb ik toch een hekel aan lopen in de regen)
De heup houd zich goed maar is nog niet "lekker". Vandaag heb ik er vrijwel geen last van gehad.
Alleen bij het in en uit stappen.
Morgen even kijken of de pijn toeneem, al vermoed ik dat niet.

21

Re: Pijn onder de voet....

Rogier schreef:

Vandaag even kort gelopen (50min) (wat heb ik toch een hekel aan lopen in de regen)
De heup houd zich goed maar is nog niet "lekker". Vandaag heb ik er vrijwel geen last van gehad.
Alleen bij het in en uit stappen.
Morgen even kijken of de pijn toeneem, al vermoed ik dat niet.

Inmiddels een week verder, maar had nog niet het idee dat ik gelukkig was met ht resultaat.

Dus ik kom net van de fysio: uitslag.
Door een verstap op tijdens een snelle ronde hebben de pezen in/om mijn heup waarschijnlijk een dreun gekregen alsmede de pees onder mijn voet.
Daarnaast is er een beperkte souplesse in mijn heup (dat is altijd al zo) waardoor het minder kans krijgt om te genezen, zeker als ik mijn reguliere looptempo doorbreek.

Dus: gewoon trainen op gewone snelheid en souplesse trainen in de heup. en volgende week terug om voortgang te monitoren en oefeningen uit te bereiden.

22

Re: Pijn onder de voet....

Dat te kort aan souplesse kreeg ik ook bij de fysio te horen (te veel rugby in verleden en daarbij krachttraining heeft mn hele frame vastgezet). Ik doe nu al op zijn advies een tijd eens de week aan yoga - gaat met stappen vooruit...

"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, thats all..."

http://twitter.com/FrankRoozendaa1

23

Re: Pijn onder de voet....

Frankiboy schreef:

Dat te kort aan souplesse kreeg ik ook bij de fysio te horen (te veel rugby in verleden en daarbij krachttraining heeft mn hele frame vastgezet). Ik doe nu al op zijn advies een tijd eens de week aan yoga - gaat met stappen vooruit...

Gebrek aan souplesse is in mijn hele leven al een probleem, Het is voor mij onmogelijk om met gestrekte knieen mijn scheenbenen aan te raken. (ik kom net tot mijn knieen sad)

Kreeg wel de waarschuwing gelijdelijk souplesse te trainen zodat ik mijn banden niet te zwaar ga belasten tijdens de training, deze moeten immers ook wennen aan de souplesse.

24

Re: Pijn onder de voet....

Mij is verteld dat als ik er niet serieus aan de souplesse zou gaan werken, ik bij een sport als triathlon hoogstwaarschijnlijk ga compenseren en andere blessures er bij zal krijgen... Zal niet zeggen dat yoga de key is, daarvoor ben ik nog veelste veel een leek op het gebied van menselijk lichaam, maar ik denk dat het 1 van de meerdere opties is op soepel te worden en te blijven.

"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, thats all..."

http://twitter.com/FrankRoozendaa1

25

Re: Pijn onder de voet....

Ik zit identiek met hetzelfde probleem, sukkel ook altijd wat met last ofwel aan de voet of aan de heup of de knie.  Ik heb me laten opmeten (beenlengteverschil)  bij een podo-therapeute (iets als sportbiomechanica) en loop nu met inlegzooltjes.  Wel niet goedkoop, maar sedertdien beduidend minder last. 

Stretchen werkt ook niet voor mij, je ziet het verschil niet of ik strek of gewoon stilsta smile       Wél een lange, degelijke opwarming én loslopen nadien.