1

Onderwerp: Wedstrijden Duitsland omgeving Aken

Hallo,

Er zullen hier wel Limburgers zijn die waarschijnlijk enkele leuke wedstrijden kennen over de grens.

Op de site van DTU is het nogal moeilijk filteren. En ik denk dat er ook redelijk wat alternatieve wedstrijden zijn in Duitsland, met tevens speciale formules, die niet in de kalender voorkomen.

Mijn interesse gaat van duathlon tot triathlon, lang of kort en offroad.

Het zou leuk zijn moest ik nog een serieuze duathlon vinden in april of begin mei om naar toe te trainen in afwachting van het triathlonseizoen.

Groeten,

Niki

2

Re: Wedstrijden Duitsland omgeving Aken

Het is wel niet in Duitsland maar in Horst heb je in april een powerman duathlon en dat is daar limburg denk ik.

3

Re: Wedstrijden Duitsland omgeving Aken

Voor wedstrijden in duitsland moet je niet bij de dtu site zijn. Ik gebruik deze
http://www.triathlon-in.de/

Hij is nog niet beschikbaar voor 2011 maar je kunt natuurlijk ook gewoon bij 2010 wedstrijden kijken. Die worden meestal wel weer opnieuw georganiseerd.

4

Re: Wedstrijden Duitsland omgeving Aken

Hallo Thijs,

Deze link kende ik niet en is inderdaad heel interessant met die kaarten. Zeker als je al die steden niet zomaar uit je hoofd weet liggen.

@Ronnyke, ja ik weet van Venray, maar ik heb het persoonlijk niet zo voor IM en PM labels. In die mate zelfs dat ik al mijn ganse triathlonleven vooral principieel niet aan IM wedstrijden deelneem. PM zijn nu wel niet zo duur als een IM, maar ze slaan daar in Venray toch ook wel met de grote hamer. Bovendien heb ik liever een korter eerste looponderdeel en een zwaarder fietsonderdeel. Die van Luxemburg was vroeger een favoriet van mij en jammer dat hij van de kalender is. Hij was bovendien de helft goedkoper.

Douai is voor mij dan een ander alternatief, maar daar hebben ze dan in het Noorden van Frankrijk de gewoonte ( ook in Cambrai) om niets de minste prijs te geven voor de winnaars. Niet dat ik daarvoor in aanmerking kom, maar een wedstrijd zonder prijzen is mijns inziens geen wedstrijd.

Daarom hou ik van wedstrijden in het genre van Stein en Almere. Democratisch inschrijvingstarief, goede organisaties en mooi prijzengeld, waar ik nog nooit heb kunnen van genieten, maar het heeft je tenminste een idee van waar je staat tov de betere atleten.

Zijn er evenementen die zeker aan te raden zijn?

Die Eifeler crossduathlon zal ik misschien wel proberen te doen, net als de crosstriathlon in Valkenburg.
Een beetje zien welk voorjaarsprogramma ik zal moeten rijden voor de wielerploeg.

Groeten,

Niki

5

Re: Wedstrijden Duitsland omgeving Aken

Eupen (België) is dan misschien ook in de buurt voor jou: http://www.triathloneupen.com/

Dit is een vrij bekende halve triatlon, eind augustus.  Heb zelf nog niet meegedaan, maar anderen van mijn club zijn er zeer enthousiast over.

6

Re: Wedstrijden Duitsland omgeving Aken

Horst is idd een dure invergelijking met geel of torhout. IM is dan weer triathlon en ikzelf ben enkel geintreseerd in duathlons voorlopig. Mischien komt luxemburg wel weer terug deze kon naar het schijnt dit jaar niet doorgaan ivb met werkzaamheden.

7

Re: Wedstrijden Duitsland omgeving Aken

Aachen heeft zelf een leuke 1/8e aan het begin van het seizoen. www.brander-sv.de Daar doe ik elk jaar mee. In April is er in de Eiffel een offroad duathlon die ik nog niet gedaan heb maar ik wel wil doen volgend jaar. Leverkusen, Keulen en Dusseldorf hebben stadstriathlons. 

ik ben benieuwd naar de nieuwe kalender. Ik wil volgend jaar ook wel een paar duitse wedstrijden doen...

8

Re: Wedstrijden Duitsland omgeving Aken

We worden steeds wijzer. Bedankt!
Eupen is inderdaad een aanrader. Het is 9 jaar geleden dat ik er mijn eerste halve deed en ik heb sedertdien waarschijnlijk maar 2 keer gemist.
Ik heb er in een ver verleden ooit eens een kwalteitsverslagje van gemaakt op mijn oude site:
http://users.belgacom.net/niki.triathlon/2002Eupen.htm

9 Laatst bewerkt door Patrick_vN (18-11-10 13:10:18)

Re: Wedstrijden Duitsland omgeving Aken

Bestaat er ook niet zo'n overzichtskaartje van Belgie ? Of hebben alleen de duitsers dat weer. Ik ken namelijk niet alle plaatsen in Belgie wink Dan gaat het mij voornamelijk om de duathlons.

Pain is temporay, Pride is forever

www.twitter.com/patrickvn88

10

Re: Wedstrijden Duitsland omgeving Aken

Heu..... als je het niet precies weet zijn kun je altijd een routeplanner gebruiken krijg je meestal een kaartje met routebeschrijving te zien. Ik zal het eens in het oog houden of ik je nergens zie patrick.

11

Re: Wedstrijden Duitsland omgeving Aken

Op zo'n kaartje kun je alleen hemelsbreed afstanden inschatten. Met het belgisch wegennet heb je er dus helemaal niets aan. wink

Ik ken maar een duathlon in Belgie. Het winterduathlonnetje in Kasterlee. Zeker een aanrader. Het is overigens niet zo moeilijk te vinden, en het is autostrade tot de laatste 5 km. Je kunt maximaal maar 14 keer verdwalen op je weg er naar toe.
En als je Kasterlee vindt, dan vind je Geel ook nog wel. Daar is een powerman waar een team genote van me wel over te spreken was.

En om het topic niet al te veel te vervuilen (waarmee ik niet wil suggeren dat Belgie smerig is), nog een triathlon tip voor "omgeving" Aken. Ergens begin juni is er een triathlon in Bonn. Dat is dus echt een super mooie wedstrijd, vooral voor een goede fietser. Het zwemmen is stroomafwaards in de Rijn en stelt ondanks de 4 km echt niets voor. Ik was er in 23 minuutjes of zo klaar mee. Zelfs als je niet kunt zwemmen verlies je geen 3 minuten op de top zwemmers zo lang je maar midden in de rivier blijft waar het goed hard stroomt. De start is vanaf een boot die midden in de Rijn ligt. En dan dobber je van daar zo naar je fiets!
Dan 60 km fietsen over een ronde met daarin echt mooie klimmetjes, beetje Ardennen-achtig tot een 14%. En dan nog iets van 15 kilometer lopen langs de Rijn. Echt een spectaculaire wedstrijd. Je moet er qua aanmelding wel snel bij zijn. Ergens in januari gaat de inschrijving open op een zondag ochtend rond 11 uur. En 20 minuten later is de wedstrijd vol. Duur was de wedstrijd niet, zeker als je meeneemt dat ze speciaal voor je de scheepvaart in de Rijn stilleggen. En ze betalen vast wel prijzengeld als je daar wat wint.

12

Re: Wedstrijden Duitsland omgeving Aken

Duatlon in België: de Powerman in Geel (10-60-10).

Nog enkele kleinere in Vilvoorde, Rijkevorsel, Viersel, Tielt, ...

13

Re: Wedstrijden Duitsland omgeving Aken

ghen schreef:

Duatlon in België: de Powerman in Geel (10-60-10).

Nog enkele kleinere in Vilvoorde, Rijkevorsel, Viersel, Tielt, ...

Moest je die wedstrijden nu nog plaatsen in een kaart van België dan zou Patrick tevreden zijn :-)

14

Re: Wedstrijden Duitsland omgeving Aken

nikd schreef:
ghen schreef:

Duatlon in België: de Powerman in Geel (10-60-10).

Nog enkele kleinere in Vilvoorde, Rijkevorsel, Viersel, Tielt, ...

Moest je die wedstrijden nu nog plaatsen in een kaart van België dan zou Patrick tevreden zijn :-)

Fixed wink http://maps.google.nl/maps?hl=nl&q= … =h&z=9