26 Laatst bewerkt door Triatleethans (06-02-11 17:15:41)

Re: Carbon Wielen uit China!

Ik lijm de tube wel maar ik laat bij het ventiel links en rechts 5 cm open zodat ik het bijna altijd in een ruk van de velg af kan halen dat kost weinig tijd
De tube die ik erop leg is al voorgelijmd en ook al eens gebruikt zodat het opleggen heel makkelijk gaat en inderdaad je moet geen risico's meer nemen in de bochten maar je komt wel aan het eind
Revervetube leg ik in een keer erop ( techniek ) en op druk zetten met een gaspatroon kost niet zo veel tijd
Ik heb wel alles heel snel binnen handbereik zodat het wisselen zeer weining tijd kost
Het snel wisselen heb ik voorheen veel op geoefend Verder heb ik in de wedstrijden die ik tot nu gedaan heb nooit lek gereden alleen tijdens de Ironman van Zürich 2008 was het 3 keer raak en raakte daardoor zwaar onderkoeld
1 x de tube voorzien van pit-stop en 2 maal vervangen en geloof me dat is flink k... de rest mag jezelf invullen

27

Re: Carbon Wielen uit China!

Heb er inmiddels al weer de nodige km's opzitten met mijn carbon wielen, als ik snelheid/hartslag vergelijk met met vorig jaar leveren die wielen ongeveer 2km/h op (of ik heb gewoon een betere conditie, maar dat is ook prima...). Tot nu toe heel tevreden.... Als ik in antwerpen onder de 6 uur eindig mag ik van mezelf gaan nadenken over een carbon TT frame....

triathlon is 3x leuker!

28

Re: Carbon Wielen uit China!

2 km/h winst alleen door het vervangen van wielen? Mijn god, dat is enorm! Ik rijd zelf op een heel bescheiden Cube Aerial, die is nieuw maar net iets duurder dan jouw 'merkloze' wielen (rond de 700 euro nieuwprijs). Ik zit nu te twijfelen op welk onderdelen mijn zuurverdiende euro de meeste winst op zal leveren...

29

Re: Carbon Wielen uit China!

HansH schreef:

Heb er inmiddels al weer de nodige km's opzitten met mijn carbon wielen, als ik snelheid/hartslag vergelijk met met vorig jaar leveren die wielen ongeveer 2km/h op (of ik heb gewoon een betere conditie, maar dat is ook prima...). Tot nu toe heel tevreden.... Als ik in antwerpen onder de 6 uur eindig mag ik van mezelf gaan nadenken over een carbon TT frame....

Interessant topic smile Hoe zijn de wielen nu? nog geen slag in het wiel of zo?

@Roland
Onderschat niet de winst uit de wielen die je kan halen, zowel uit de aerodynamica als ook rolweerstand uit de banden/tubes en de lagers in de naven smile

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

30

Re: Carbon Wielen uit China!

Denk dat je ook naar het parcour moet kijken. Heb al verschillende wedstrijden hier in west vlaanderen gedaan daar heb je ongeloofelijke slechte wegen en als ik daar mijn 90mm velgen gebruik met tubes ben ik daar benadeeld voor zoiets kun je beter lage velgen met bandjes gebruiken. Verder zoals al gezegt in mijn TTfiets mijn 90mm velg vooraan is soms ook niet te doen als er wat wind is zeker als er rukwinden zijn of tussen de huizen kun je ook stoten krijgen dan zijn het soms bangelijke situaties. Gebruik tegenwoordig daarom meestal mijn xentis wiel vooraan en disk achteraan.

31 Laatst bewerkt door HansH (29-06-11 00:00:06)

Re: Carbon Wielen uit China!

Ze doen het nog steeds goed, zelfs met windkracht 5 op zandvoort...

http://img88.imageshack.us/img88/1029/dscf1069z.jpg

Waaruit tevens blijkt dat ik moet proberen er ook het laatste spacertje uit te halen...

triathlon is 3x leuker!

32

Re: Carbon Wielen uit China!

HansH schreef:

Ze doen het nog steeds goed, zelfs met windkracht 5 op zandvoort...

Waaruit tevens blijkt dat ik moet proberen er ook het laatste spacertje uit te halen...

En je stuurpen omdraaien..

33

Re: Carbon Wielen uit China!

wezep schreef:
HansH schreef:

Ze doen het nog steeds goed, zelfs met windkracht 5 op zandvoort...

Waaruit tevens blijkt dat ik moet proberen er ook het laatste spacertje uit te halen...

En je stuurpen omdraaien..

Dat is een goede tip, Wezep! Kijken of ik daar genoeg flexibiliteit voor heb.....

triathlon is 3x leuker!

34

Re: Carbon Wielen uit China!

Denk eraan beter iets meer comfort op de fiets zodat je je kilometers in een goede positie kunt afleggen dan als een supperman op die velo te zitten en je altmaar recht te moeten zetten omdat je het niet kunt volhouden+als je al half afgebroken van je velo komt en je moet nog gaan lopen....

35

Re: Carbon Wielen uit China!

2km/h winst dankzij 60mm is wel heul veel! Ik vind de vergelijking dan ook wat moeilijk te accepteren. Maargoed, relaxt dat ze bevallen smile

@Roland_Amersfoort, Cube Aerial is 'n koersfiets toch? Opzetstuurtje(+goede houding) is dan de meeste tijdwinst voor het minste geld, daarna druppelhelm en daarna beginnen de prijzen voor snelheid toch aardig op te lopen.

Och, reageer ik een beetje op posts uit april...

36

Re: Carbon Wielen uit China!

Yep, Cube Aerial is het instapmodel van de wegfietsen. En dat opzetstuurtje heb ik uiteraard wel, voor drie knaken van Marktplaats en zelf een montagesysteem gemaakt. Maar ik ben wel met Ronnyke eens, omdat ik elke dag op die fiets zit, ben ik erg gewend aan de zithouding en kan ik gemakkelijk uren in de beugels of op het ligstuur fietsen. Dat spaart misschien bijna net zo veel energie als dure wielen of helmen.

37 Laatst bewerkt door HansH (29-06-11 22:40:23)

Re: Carbon Wielen uit China!

@Ronnyke: je hebt helemaal gelijk, ik heb tot nu toe de spacers dan ook heel voorzichtig verwijderd.... Pas na een paar maanden was ik daar aan gewend. Maar proberen kan altijd. De 180km van de Ironman gingen in deze houding in ieder geval relaxed, kwam ontspannen van de fiets af... dat wil ik graag zo houden. Dus voor de halve van antwerpen over 4 weken ga ik hier niet mee experimenteren, denk ik.

triathlon is 3x leuker!

38

Re: Carbon Wielen uit China!

Bedankt voor het doorsturen van de gegevens HansH!

39 Laatst bewerkt door ronnie (25-07-11 10:56:34)

Re: Carbon Wielen uit China!

Goed, als beginnende duatleet ben ik op zoek naar een set betaalbare carbon wielen en ik kwam deze aanbieding tegen op marktplaats: http://fietsen-brommers.marktplaats.nl/ … ielen.html? (volgens mij ook afkomstig uit China, vandaar dat ik hier post). Is dit wat? Iemand?

40

Re: Carbon Wielen uit China!

Roland_Amersfoort schreef:

Yep, Cube Aerial is het instapmodel van de wegfietsen. En dat opzetstuurtje heb ik uiteraard wel, voor drie knaken van Marktplaats en zelf een montagesysteem gemaakt. Maar ik ben wel met Ronnyke eens, omdat ik elke dag op die fiets zit, ben ik erg gewend aan de zithouding en kan ik gemakkelijk uren in de beugels of op het ligstuur fietsen. Dat spaart misschien bijna net zo veel energie als dure wielen of helmen.

Ik heb zelf een fietsmeting laten doen...en vergeleken met mijn oude racefiets met opzetstuur en nu mijn TT fiets...ik fiets harder met minder moeite, maak makkelijker meer omwentelingen en dat dankzij een betere houding!

41

Re: Carbon Wielen uit China!

Ik verhuis deze zomer naar China, eens kijken of ik daar wat mooie spullen kan vinden.
Blessure bijna okay, tijd om weer eens te gaan trainen.

Could be worse, could be raining

42

Re: Carbon Wielen uit China!

Even een oud draadje opdiepen; HansH, je rijdt nu een jaartje op je Chinese carbonwielen. Ik ben wel benieuwd hoe inmiddels de ervaringen zijn. Alles nog soepel, recht en straksturend?

43

Re: Carbon Wielen uit China!

Dorter schreef:

Even een oud draadje opdiepen; HansH, je rijdt nu een jaartje op je Chinese carbonwielen. Ik ben wel benieuwd hoe inmiddels de ervaringen zijn. Alles nog soepel, recht en straksturend?

Helemaal top, Dorter! Heb laatst een spaak aan moeten draaien ivm een klein slagje, maar nu weer helemaal in strak. Een paar achtsten en kwartjes mee gedaan en een halve. Op die halve een PR, met inderdaad een veel snellere fietstijd, maar of dat nu door de wielen komt kan ik niet garanderen.... wink 

Ik blijf gewoon het gevoel houden dat we vaak heel veel voor een paar stickers betalen. Heb ook al naar een TT frame zitten kijken (500€, lijkt veel op een P3...), maar daar ben ik nog niet uit.  smile

triathlon is 3x leuker!

44

Re: Carbon Wielen uit China!

Nice, dat is dus een goede deal geweest. Kun je aangeven wat voor merk naven ze in je wielen hebben gezet? Ik zit ook wat te pluizen maar kom een aantal merken naven tegen waarvan de naam me niks zegt (niet dat ik nou de ultieme kenner ben).

45

Re: Carbon Wielen uit China!

Chosen hubs (taiwan). Schijnt daar gemaakt te worden en hier ook onder andere namen verkocht te worden. Draaien in ieder geval zo licht dat als ik ze los laat het ventiel beneden eindigt... Maar dat doen de meeste naven wel... yikes

triathlon is 3x leuker!

46

Re: Carbon Wielen uit China!

Heeft iemand misschien een website voor deze wielen en/of frame??
Wil een fiets gaan opbouwen, dus dit soortbinfo kan dan heel interessant zijn.  smile

47

Re: Carbon Wielen uit China!

http://www.alibaba.com/Bicycle-Parts_pid1222

48

Re: Carbon Wielen uit China!

http://www.yishunbike.com/

http://dengfu.en.alibaba.com/ voor frames....

triathlon is 3x leuker!

49

Re: Carbon Wielen uit China!

Bedankt, ga eens even snuffelen.

50

Re: Carbon Wielen uit China!

Ik heb een FM028 frame van bij DengFu ... nu toch al 2 jaar en deze gaat nog steeds héél tevreden van. wink

Ik raad je wel aan om een een prijs van een frame te vragen op de site zelfs en niet via aliExpress (chinese ebay) een frame te kopen...scheelt meer dan 100usd.

Dus via het "contact supplier" knopje.  cool