176

Re: Carbon Wielen uit China!

Latex binnenbandjes daar ben ik ook van afgestapt. Niet alleen zijn ze moeilijk te monteren maar ze versmelten zichzelf precies ook met je buitenband wat het wisselen als je een keertje platrijd enorm moeilijk maakt.

177

Re: Carbon Wielen uit China!

Monteren vergt wat aandacht, zeker, maar met versmelten heb ik nog nooit last gehad. Ik fiets er ook niet het hele jaar mee, alleen met wedstrijden (alsook de SS banden). Ik train sowieso nauwelijk op banden waar ik op race. En Dave, de ene watt besparing sluit de andere natuurlijk niet uit wink

178

Re: Carbon Wielen uit China!

Ik heb ze uiteindelijk besteld! 88 / 23mm clinchers met Powerway R13 naven. Ik zal laten weten hoe ze bevallen.

Ik wil nu de binnenbanden bestellen. Ik zag dat conti race 700c 80mm de banden met de langste ventielen zijn. Gaat dit passen op 88mm? De band ligt in principe in de velg, dus kan mij voorstellen dat dit een aantal mm scheelt. Aan de andere kant moet ik ze ook nog op kunnen pompen. Ik krijg wel ventielverlengers bij de wielen, maar als die niet nodig zijn heeft dat wel de voorkeur.

179

Re: Carbon Wielen uit China!

80mm gaat niet in een 88mm velg passen hoor hier zul je ventielverlengers moeten gebruiken.

180

Re: Carbon Wielen uit China!

Bedankt Ronnyke! Wat is dan wijsheid qua mm? Ik heb geen hoe lang die verlengde is, maar als dat ding (bij wijze van) ook 80mm is, dan rijd ik rond met een ventiel van 16cm. Ik weet niet zo goed wat "normaal" is.

Zijn er trouwens wel binnenbanden, van welk merk dan ook, die een 88mm of langer hebben?

181

Re: Carbon Wielen uit China!

Beter een binnenband te bestellen met een korter ventiel en hier dan een 60 of 80 mm verlengstuk op te zetten smile

182

Re: Carbon Wielen uit China!

Wijsheid is gewoon binnenbanden met standaard ventiellengte bestellen en daarbij 1 of 2 setjes ventieverlengers. evt. 2 verschillende maten zodat je ze ook nog zou kunnen combineren.
1. bb met standaard ventiel is goedkoper.
2. bij een of meer lekke banden kan je zomaar aangewezen zijn op hulp van anderen. Als je zelf geen bb meet hebt en bent afhankelijk van een andere fietser die een bb met een ventiel van 88 mm heeft zal je langer moeten wachten op hulp dan wanneer je een standaard ventiel gebruikt en deze zelf met behulp van de ventielverlenger verlengt.

183

Re: Carbon Wielen uit China!

ik gebruik gewoon standaard binnenbanden op mijn chinese 88mm velgen, hier heb ik de bijgeleverde ventielverlengers opzitten, ik laat ze er ook gewoon opzitten tijdens het rijden, dit werkt prima en ondanks dat je ventiel "open" staat loopt ie niet leeg

184 Laatst bewerkt door ic3d (09-02-17 16:03:33)

Re: Carbon Wielen uit China!

Dank voor alle reacties. Het worden Continental 700C 20-25 Race28 Presta42. Geen idee wat race28 inhoudt en gok dat presta de ventiellengte is.

Ik ga overigens, een aantal posts eerder, gewoon voor 23mm Continental 4000GP II banden.

Voor de geïnteresseerden. Ik heb deze uiteindelijk besteld (88mm / 23mm) https://www.aliexpress.com/snapshot/0.h … 2776764756

Ik las op andere Nederlandse fora veel positieve feedback en volgens mij gaat alles passen (dat was uitzoeken voor deze onwetende)!

185 Laatst bewerkt door marcelca (09-02-17 18:04:36)

Re: Carbon Wielen uit China!

28 staat voor de inchmaat van je wiel, presta dus is het soort ventiel ( en 42mm lengte  )

https://40811.static.securearea.eu/Files/2/40000/40811/FileBrowser/overig/ventielen.jpg

186

Re: Carbon Wielen uit China!

Ik heb drie sets China Carbon wielen die weg mogen,

Gaat om 3 sets van Far Sports, 50 ; 60 en 88mm wielen
EDhub naven, full carbon clinchers
Allemaal met Continental GP4000SII bandjes eromheen

Remranden zien er goed uit, uiteraard zijn de wielen gebruikt maar niet versleten of gaar oid.

Voor meer info en foto's kan er een mailtje gestuurd worden.

187

Re: Carbon Wielen uit China!

Ben wel geinteresseerd, heb je een bericht gestuurd.

daveke schreef:

Ik heb drie sets China Carbon wielen die weg mogen,

Gaat om 3 sets van Far Sports, 50 ; 60 en 88mm wielen
EDhub naven, full carbon clinchers
Allemaal met Continental GP4000SII bandjes eromheen

Remranden zien er goed uit, uiteraard zijn de wielen gebruikt maar niet versleten of gaar oid.

Voor meer info en foto's kan er een mailtje gestuurd worden.