1 Laatst bewerkt door Mario (26-05-11 22:42:45)

Onderwerp: 1/4 Triathlon Kristalbad Apeldoorn

http://www.kristalbadtriathlon.nl/
1/4 Triathlon, te Apeldoorn. Zwemmen in een 50m verwarmd buitenbad.


Zwemmen: 18:00
Fietsen: 1:15
Lopen: 55:00





Mijn eerste 1/4e triathlon, waarvoor ik sinds 2 maanden aan het trainen op alle 3 de onderdelen (daarvoor alleen zwemmen).

2

Re: 1/4 Triathlon Kristalbad Apeldoorn

Houdt er rekening mee dat er best wel wat hoogteverschil is op het parours. Sommige Nederlanders zijn daar niet aan gewend.

3

Re: 1/4 Triathlon Kristalbad Apeldoorn

Inderdaad wat hoogteverschil.
Voirg jaar een kleine 300 hoogtemeters gemaakt.
Verder is het parcours iets langer dan 40km: 41,5km.

En vergis je verder niet op het loopparcours: deze is best pittig.

4

Re: 1/4 Triathlon Kristalbad Apeldoorn

Oeh, dat zijn goede tips, bedankt! Wat meer in de duinen trainen dan maar. Is het loopparcours pittig vanwege dat hoogteverschil, of is het erg open voor de wind of iets in die trant?

5

Re: 1/4 Triathlon Kristalbad Apeldoorn

Mario schreef:

Oeh, dat zijn goede tips, bedankt! Wat meer in de duinen trainen dan maar. Is het loopparcours pittig vanwege dat hoogteverschil, of is het erg open voor de wind of iets in die trant?

Zeker niet open.
Maar je loopt een groot gedeelte onverhard in het bos.

Een vergelijking:
-vorig jaar deed ik de kwart van Hengelo net binnen de 2 uur
-Apeldoorn deed ik 2:12 over! (werd toen 9de)

Apeldoorn is voor Nederlandse begrippen een zware triathlon.
Maar wel een erg leuke in een prachtige omgeving (woon zelf in Apeldoorn ;-)).

6

Re: 1/4 Triathlon Kristalbad Apeldoorn

Ik fiets soms naar A'doorn om een beetje krachttraining te doen op de ' heuveltjes'. De meeste klimmetjes zijn niet meer dan een meter of honderd, maar genoeg om even lekker op te stoempen.

7

Re: 1/4 Triathlon Kristalbad Apeldoorn

Ik heb ook goede verhalen gehoord over de triathlon in Apeldoorn en heb me ingeschreven voor de kwart.

Dus ik ga de week ervoor maar een lang weekend op trainingskamp naar de triathlon van Gerardmer als voorbereiding op Apeldoorn smile

Voorspelling. Als Wezep 2.12 haalt haal ik tussen 2.12 en 2.20 afhankelijk van hoeveel beter hij is geworden sinds 2007/2008.

8

Re: 1/4 Triathlon Kristalbad Apeldoorn

heb me ingeschreven voor de 1/16 smile niet zo knap als de jullie 1/4 maar ga het even proberen. Maar er is dus behoorlijk hoogteverschil

9

Re: 1/4 Triathlon Kristalbad Apeldoorn

Ik doe mee op de 1/8. Ik voorspel:
zwemmen: 9min
fietsen: 37
lopen: 27
plus 4minuten voor de wissels

Totaal: 1.17u

Zou iets sneller zijn dan vorig jaar. We zullen zien... Vorig jaar met een gewone racefiets gefietst, dit jaar met m'n tijdritfiets. Afgelopen week het fietsparcours eens geprobeerd om te kijken welke fiets ik ga gebruiken. Ondanks het hoogteverschil ga ik het toch op de tijdritfiets proberen. Heb er zin in!

10

Re: 1/4 Triathlon Kristalbad Apeldoorn

Jeetjemina,  wat was deze zwaar zeg!
Zwemmen ging super alleen jammer dat er niets kwam van een seintje waardoor mijn voorganger,  ik en de persoon achter mij nog ff 100m extra deden. 

Fietsen ging ok. B

Lopen werd drama.  Zwaar!
Enorm verval per ronde. Het leek wel joggen.

Toch tevreden als 16e overall in 2.23.19.

Iemand enig idee over de exacte fiets en loop afstand?
De tijden doen vermoeden dat ook het loopparcours wat meer was.

11

Re: 1/4 Triathlon Kristalbad Apeldoorn

pff het was inderdaad zwaar. De hele zomer koud en nu ineens warm en benauwd op een zeer lastig parcours.

Ik was binnen in 2.26,

Zwemmen was lastig, het was een echte klotsbak, maar in 19.30 op de kant.
Fietstijd weet ik eigenlijk niet meer, maar met 32.8 gem op de teller kan ik zeer goed leven op dat parcours. Laatste ronde kreeg i khet lastig.

Loopparcours was geweldig, het voordeel van de warmte was dat mijn longen, niet mijn benen de belemmerende factor waren, dus ik had er wel plezier in om te zien dat de meesten het nog veel zwaarder hadden dan ik. Ik baalde alleen dat ik niet het maximale uit mijn benen geperst kreeg.  Na 4 vlakke rondjes was ik binnen in 47.50, een langzame tijd, maar las ik in de uitslagen kijk ben ik zeer tevreden.

Nog een gezellige kneuter triathlon zondag in Haccourt vlak bij huis en dan zit het er weer op voor 2011. Nog 1 voorspelling. Voor 1 oktober alweer de kriebels waarom het zo lang duurt tot de volgende? Dat wordt een duidelijke: JA