1

Onderwerp: Alternatieve training vanwege breuk OS naviculare (schippersbotje duim

Afgelopen weekend heb ik tijdens een ongelukkige val met mtb-en  mijn Naviculare in mijn hand gebroken. Dat betekent  dat ik met zowel mijn hand als een groot deel van mijn onderarm in het gips zit. M.u.v. mijn duim zijn de overige vingers gewoon vrij de bewegen. Nu ben ik verslaafd aan het sporten en wil dus hoe dan ook fit blijven. Voorwaarde is dat het genezingsproces wel doorgaat. Wie kan me per sport helpen aan alternatieve trainingen?!

Lopen ga ik proberen en dat geldt ook voor fietsen op een geleende fietstrainer. Voor zwemmen weet ik het niet. Naar het schijnt zijn er zwemmershoezen voor over gips verkrijgbaar maar of dit goed werkt weet ik niet. Wellicht als alternatief voor het zwemmen wat krachtsport?

Graag dus HULP.

2

Re: Alternatieve training vanwege breuk OS naviculare (schippersbotje duim

Kristallix,

wat een ellende. Ik kan er over meepraten dus misschien is het wel aardig om hier is naar te kijken:
http://www.triathlonforum.nl/viewtopic.php?id=1685

In dit draadje zie je hoe ik het advies heb gekregen om me gewoon mak te houden en dat heb ik tot nu toe ook gedaan (het betreft bij mij een complexe onderbeen breuk net boven de enkel). Nu denk ik dat met jou kwetsuur nog goed te bewegen is echter lijkt het me weinig zinvol om met gips te gaan zwemmen ook al houd je het droog door eea waterdicht te verpakken.
Fietsen gaat prima alleen zou ik het inderdaad of op een Tacx-achtige of een spinbike doen ivm het kunnen vallen op de openbare weg wat waarschijnlijk niet erg bevorderlijk is voor de breuk.
In plaats van te gaan hardlopen moet je misschien tijdelijk je heil gaan zoeken op een low impact apparaat. Is ook niet mijn ding om in de sportschool rond te hangen maar..... steppen of een crosstrainer is een prima alternatief om je bewegingsverslaving te stillen.

beterschap en suc6 met trainen