26

Re: Ironman Hawaii World Champs... 2012

Wat nostalgische beelden bovenhalen van toen Lance als "snotneus" nog aan triatlon deed.

http://www.youtube.com/watch?v=Hw1BCixQk8g

en een kort clipje van z'n zwemkunsten...

http://www.youtube.com/watch?v=mvZg1q-p … re=related


enjoy!

27

Re: Ironman Hawaii World Champs... 2012

Wat een geweldige clip smile

"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, thats all..."

http://twitter.com/FrankRoozendaa1

28 Laatst bewerkt door DennisM (01-10-11 21:18:28)

Re: Ironman Hawaii World Champs... 2012

Deze vind ik ook mooi. Lance als 15 jarige tegen oa. Mark Allen en Dave Scott.

http://www.youtube.com/watch?v=HorLQHQ3 … re=related

29

Re: Ironman Hawaii World Champs... 2012

Alle wegen leiden blijkbaar naar Lance, zeker bij triatleten. :S

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

30

Re: Ironman Hawaii World Champs... 2012

Op de mainpage staat de startlijst van de pro's.
Vraag me af hoe Mirinda vs Crissie zich gaat ontvouwen. Beloofd weer wat voor dit jaar. Ik ga zeker kijken!

@Jacob, idd. Mark Allen en Dave Scott zijn maar kleine namen... [/sarcasm] Ookal ben je geen fan van Lance, even goede vrienden. Maar een dergelijke post is overbodig lijkt me?

31

Re: Ironman Hawaii World Champs... 2012

Hoe zit het met de mannen? Crowie op een Shiv sub 8.19? A. Realert geblesseerd? (en nog niet gespot), maar wel de snelste IM-er dus?  Vanhoenacker zag er scherp uit, wellicht dit jaar wel de Bink? Timothy O'Donnell wat mij betreft als dé gevaarlijke outsider? Chris Lieto die als hij kan ophouden met mij te stalken wellicht alles in elkaar kan laten vallen dit jaar? Een heel peloton Dutsers olv Georg "I own tri-NL" Potrebitsch die hoge ogen gaan gooien. Heeft Pete Jacobs de fietsbenen gebouwd die hij nodig heeft? Want rennen kan die man als (bijna) geen ander.

Een prachtige vrouwenwedstrijd met Rinny, Chrissie en wellicht een paar sterke vrouwen die een rol kunnen spelen. Waaronder 2 sterke vrouwen uit NL! Julie Dibbens geleerd van leerjaar 2010, en nu een echte threat? Catriona Morrison dit jaar niet ziek? Hoe zit het met de ongeslagen Mary Beth Ellis? Of haar TBB maatje Amy Marsh? En lukt het Natascha het om dit jaar wel te finishen? Als de legende die ze is? Nummer 2 Caroline "Ik vind het fijn als het wamr is" Steffen dit jaar BAM?

En tenslotte alle NL-ers. Gaat Bas D. daadwerkelijk de 1e AG worden? Gaan onze topmasters met de prijzen naar huis? Zal het Oranje weer fier staan bij de landenparade?

Goh, hadden we maar wat om over te praten, buiten iemand die niet aan de start staat (nog nooit een IM heeft gedaan) én in de laatste 20 jaar pak-em-beet 1 triathlon heeft gedaan. Op een mountainbike.

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

32 Laatst bewerkt door Cesar (04-10-11 07:30:35)

Re: Ironman Hawaii World Champs... 2012

@DennisM Belooft, met een T van Tango. Ging het in dit topic om grote namen dan? Anders kan ik nog wel een lijstje van wiki trekken hoor, zal ik ze PM'en?

@Jacob Raelert is wel gespot, als je maar goed zoekt en je genoeg verveelt wink Hij ziet er zelfs scherp uit, ik zet een bucket 45 op hem - wat zijn de odds? Bij de dames op Chrissie als ze start (ongelukje gehad). In elk ander geval zet ik een refill soda in op Caroline Steffen.

Daarnaast erg benieuwd wat Bas doet, en natuurlijk ook andere NL. Heb je je al ingeschreven Jacob? Schijnt altijd snel vol te zitten die wedstrijd. Net zoiets als NK in Didam.

Langzaam snel! (of snel langzaam?)

33

Re: Ironman Hawaii World Champs... 2012

Af en toe een happie eten Andreas wink Ik geef je een extra bucket als hij het parcoursrecord pakt.

Ik zat er inderdaad aan te denken om me in te schrijven. Ben toch niet te laat Cesar?

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

34

Re: Ironman Hawaii World Champs... 2012

ja Mirinda vs Crissie  wordt een mooie strijd, ook omdat Mirinda de snelste loper in het veld is..

maar vraag me wel af waarom andreas releart nummer 10 heeft.. die is toch wel een top favoriet


ben heel benieuwd wat Bas Diederen gaat doen.. Regensburg liet hij wel een sterk staaltje zien
en natuurlik jacob.. binnen 9 uur beide ?

35 Laatst bewerkt door Bleek (04-10-11 14:52:28)

Re: Ironman Hawaii World Champs... 2012

Nieuwe fiets van Craig Alexander:

http://i51.tinypic.com/2zoztd2.jpg

Met ingebouwde bidon.

Ik ben benieuwd of Rasmus Henning zijn speedsuit uit doet en geen last van krampen krijgt. Voor de rest geen idee, zoveel toppers bij elkaar. Craig Alexander heeft mi een puntje voor gezien zijn recente 70.3 prestatie.

36

Re: Ironman Hawaii World Champs... 2012

Bleek schreef:

Nieuwe fiets van Craig Alexander:

http://i51.tinypic.com/2zoztd2.jpg

Met ingebouwde bidon.

Ik ben benieuwd of Rasmus Henning zijn speedsuit uit doet en geen last van krampen krijgt. Voor de rest geen idee, zoveel toppers bij elkaar. Craig Alexander heeft mi een puntje voor gezien zijn recente 70.3 prestatie.

Wow vette fiets. Wel verassend op zich. In Vegas reed hij met een afgeplakte Cervelo (ipv gesponsorde Orbea). Voordeel voor Alexander is dat Orbea nu niet kan claimen dat hij toen al betaald werd door Cervelo.  Nu hij openlijk Specialized gaat rijden zullen ze het contract met Orbea wel "geschikt" hebben.

37

Re: Ironman Hawaii World Champs... 2012

Bleek schreef:

Met ingebouwde bidon

Hoe pleeg je een refill op dat ding? Ik zie nergens een Gardena-fitting...

38

Re: Ironman Hawaii World Champs... 2012

Andreas Raelert...als je die vent ziet.. pure endurance. Pezig, compact, goed ren lichaam ook - pfff respect!

"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, thats all..."

http://twitter.com/FrankRoozendaa1

39

Re: Ironman Hawaii World Champs... 2012

Voor mij is er bij de dames maar een kanshebber, bij de heren zou ik het Lieto wel gunnen. Ik heb enorme respect voor iemand die keer op keer een pak op zijn broek krijgt op de marathon en toch zegt een grote passie voor het lopen te hebben. En laten we eerlijk zijn, hij loopt nog altijd rond de 3 uur in Kona...

40

Re: Ironman Hawaii World Champs... 2012

Ja precies, wie weet...gun het Lieto zeker ook.  Toch hoop ik dat we met 2 mannen op de geklokte  7:45, vuurwerk gaan krijgen smile

"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, thats all..."

http://twitter.com/FrankRoozendaa1

41

Re: Ironman Hawaii World Champs... 2012

spannend, vrouw is net klaar met de grachten race (die met dat roeien) en komt laat thuis, lekker de hele avond achter de laptop kijke....

42

Re: Ironman Hawaii World Champs... 2012

Op dit moment volg ik de race via ironmanlive.com maar ik vroeg me af, kunnen amateurs zich nou gewoon inschrijven voor deze wedstrijd? Moet je ergens aan voldoen om mee te doen? Is er een loting? Of sluit de inschrijving gewoon heel vroeg?

Iemand een idee?

43

Re: Ironman Hawaii World Champs... 2012

Timbox schreef:

Op dit moment volg ik de race via ironmanlive.com maar ik vroeg me af, kunnen amateurs zich nou gewoon inschrijven voor deze wedstrijd? Moet je ergens aan voldoen om mee te doen? Is er een loting? Of sluit de inschrijving gewoon heel vroeg?

Iemand een idee?

Er worden tijdens IM events wereldwijd startbewijzin uitgedeeld aan de toppers van het evend (eerste zovel, varieerd per event).
Als je goed bent, en aanwezig bij het uitdelen, krijg je een start bewijs.

Wat daar start is top en heeft bij de gewone IM events al de sporen verdient.

Dat is overigens aan het materiaal wel te zien. :-)

44

Re: Ironman Hawaii World Champs... 2012

Ja, het prof-gedeelte wel. Maar er doen ook amateurs mee, zo zijn er zelfs mensen die dik boven de 2 uur uit het water komen. Net iemand uitgevallen die te laat was, langer dan 2hr 20 gezwommen dus. Dat lijken mij geen profs wink

Hoe komen die mensen dan aan een startticket?

45

Re: Ironman Hawaii World Champs... 2012

Twee zaken zorgen voor de "langzamere" amateurs.

1. Age groups: die lopen van 18-24 tot 80-84 en elke AG krijgt slots bij alle wedstrijden (mits er mensen van die leeftijdscategorie meedoebN). Je kunt je voorstellen dat de AG 60-64 vrouwen iets langzamer is dan de AG 35-39 bij de heren. Maar dat maakt de prestaties niet minder. Dat zijn ook toppers.

2. Overige slots: Loterij (kun je je voor inschrijven), Charity Slots (kun je kopen op ebay. Kost een lieve duit), en Celebrity en Sponsor slots, deze zijn ter discretie van de organisatie/sponsors om mensen met een goed verhaal binnen te krijgen. Zware ziektes, ongelukken etc, tenslotte (cynic mode on) moeten die human interest stories bij het NBC-uurtje ook worden vervuld.

Was een mooi dagje vandaag. Kan het aanraden.

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

46

Re: Ironman Hawaii World Champs... 2012

Ik ben volgend jaar 24, heb ik dan dus een kans om mee te doen of moet ik alsnog ergens aan voldoen? tongue

47

Re: Ironman Hawaii World Champs... 2012

Heel hard te zwemmen, fietsen en lopen lijkt me een goed begin.

48

Re: Ironman Hawaii World Champs... 2012

Volgens mij is een voorwaarde bij een loterij ticket wel dat je een andere ironman heb gedaan.
Nacht van de triathlon was geslaagd gister, gesteund door prachtprestaties van de nederlanders!

49

Re: Ironman Hawaii World Champs... 2012

Roland_Amersfoort schreef:

Heel hard te zwemmen, fietsen en lopen lijkt me een goed begin.

In de top eindigen is ook wel een belangrijke.

50

Re: Ironman Hawaii World Champs... 2012

Ja, maar in de top bij een willekeurige ironman?