1 Laatst bewerkt door Monique (06-11-06 17:26:12)

Onderwerp: Wasmiddel tegen zweetgeurtjes??

Een beetje een rare vraag heb ik misschien maar ik heb vrij dure kleding om in te sporten. Onder andere heb ik verschillende zogenaamde zweetshirts. Die dingen werken heel goed maar geven wel een probleem dat niet zo fris is. Iedere keer ná het trainen was ik ze gelijk op 40 graden maar toch blijven ze na verloop van tijd een nare lucht afgeven. Ik heb dit in de winkel gevraagd en ze vertelde me dat dat inderdaad een probleem was van zweet shirts en dat je ze direct moet wassen...maar dat doe ik dus al.

Is er iemand die een wasmiddel of methode kent die goed werkt? Ik ben nl niet van plan ieder half jaar nieuwe zweet shirts te kopen.

Groetjes,
Monique

2

Re: Wasmiddel tegen zweetgeurtjes??

euhm ik doe vaak een scheutje "shampoo voor iedere dag" in het bakje van de zeep. (bij het wasmiddel) hierdoor ruikt het in ieder geval wat frisser..

In witte shirtjes blijft soms een geelige waas zitten in de oksels, niet echt fris... van die bruistabletten voor kunstgebitten helpen hier tegen heb ik wel eens gehoord maar nog niet geprobeerd...

3

Re: Wasmiddel tegen zweetgeurtjes??

ik was ze op 60 graden (volgens mij kunnen de meeste tot 90graden gewassen worden). Het lijkt te helpen tegen de lucht (behalve bij de hele goedkope zweethemden). Ik heb wel last van verkleuring.

4

Re: Wasmiddel tegen zweetgeurtjes??

Ik ken het probleem: wat bij mij helpt is het wasmiddel Fee van de aldi. Helemaal perfect werkt het niet maar het is veel goedkoper maar vooral veel beter dan de middelen die ik tot dusver gebruikt heb.

@harm
wassen op 60 graden is idd beter maar dan wordt het allemaal wel erg kostbaar. Ik was om de dag mijn sportkleding en  het gaat erg in de papieren lopen als dat op 60 graden moet. Ik doe 30 graden met Fee en dat gaat goed. Leuk he..beetje vrouwenpraat...:)