1

Onderwerp: challenge Roth - 1st Ironman - Training

Hi Allemaal,
Ik ga in Juli 2012 the challenge Roth doen, maar ben een leek in de triahtlon wereld...
Vandaar mijn vraag of iemand weet waar ik een goed trainings schema kan vinden voor de ironman distsance.

Thanks, Mike

2

Re: challenge Roth - 1st Ironman - Training

Mm, ik hoop dat je in de aanloop naar nu wel al wat achtergrond in duursport hebt ...? Misschien wel nuttig om te vermelden. Verder zou ik me aanmelden bij een lokale triahtlon-vereniging; persoonlijk vind ik het wel fijn als anderen (met verstand van zaken wink ) af en toe ook een oogje in het zeil houden wat ik aan het doen ben.

En een antwoord op je vraag; http://triathlete-europe.competitor.com … ning-plan/ heb er geen ervaring mee, maar over het algemeen weten ze wel waar ze het over hebben op die site smile

3

Re: challenge Roth - 1st Ironman - Training

bedankt voor de snelle reactie.
Ja heb wel wat ervaring, maar nog niks zo langs als ironman.
Heb wel eens olympic distance gedaan... maar dat is alweer enige tijd geleden, ook wel eens marathon gelopen.

Goal is 14 uur.

Weet iemand of ik een schema kan samenstellen met iemand rekening houdend met; 1) current fitness 2) end goal (time) 3) available training time?

4 Laatst bewerkt door Roland_Amersfoort (08-12-11 14:10:09)

Re: challenge Roth - 1st Ironman - Training

Wat dacht je van leeftijd en gewicht? Als je 80 jaar bent en 200 kg weegt zou ik er niet aan beginnen. Ben je een goed getraind atleet van 25 jaar en 70kg dan is het toch een beetje ander verhaal.

In ieder geval veel plezier en succes gewenst met je voorbereiding.

5

Re: challenge Roth - 1st Ironman - Training

Als je zo "bleu" bent in het triathlon wereldje kan het volgens mij geen kwaad om eens een mailtje te sturen naar mensen die er echt iets van weten en die een persoonlijk schema voor je kunnen maken. Als je geen club wilt tenminste.

Denk aan de online coaching service van bijvoorbeeld www.Trivelo.nl Er zijn er meer, maar dan moet je even googelen en ook op www.triathlon226.nl heb ik er wel eens informatie over gezien.

6

Re: challenge Roth - 1st Ironman - Training

Niets is zo persoonlijk als een trainingsschema: zie er maar één op internet te vinden die precies bij je past.

Een tijd erop vastplakken vind voor een eerste hele triathlon sowieso al wat "tricky", zeker gezien je beperkte ervaring. Maar dat is uiteraard mijn overweging en ieders eigen verantwoordelijkheid.

Ik doe in op 30-9-2012 de Challenge Barcelona-Maresme. Ook mijn eerste hele, na een drietal jaren ervaring in de triathlon met daarin 2x een halve, de laatste dit jaar in Mallorca.

Voor mijzelf vooraf besloten dat als ik dit wil gaan doen het wel (medisch) verantwoord moet zijn. Ik heb inmiddels mijn eerste sporttest bij Stapsport (Frank Senders) achter de rug en weet waar ik nu sta. Hij maakt ook mijn trainingsschema's gebaseerd op mijn (sportieve en privé-) mogelijkheden.
Volgend jaar een week of 4 voor de marathon van R'dam een tweede test, 6 weken voor Barcelona een laatste test.
Voordeel voor mij: ik hoef niet zelf aan te klooien en weet/hoop/verwacht dat ik het op deze manier goed aanpak.


Hoewel ik ook mensen ken die het zonder begeleiding doen. Ieder zijn eigen ding. Succes in ieder geval!

7

Re: challenge Roth - 1st Ironman - Training

Gezellig ik ben ook van de partij in Barcelona. Niks met het topic te maken....

Verder als je zo nieuw bent in de sport, zou ik zeker iemand zoeken die een goede schema voor je gaat maken. De hele is niet te vergelijken met de evenementen die jij tot nu toe hebt gedaan.

Zijn inderdaad meerdere coaches te vinden die je in het traject kunnen begeleiden. Kost je wel geld, maar denk zeker geen overbodige luxe!

8

Re: challenge Roth - 1st Ironman - Training

http://www.activetrainer.com/ironman-training-program

Via bovenstaande link kom je op een website waar je een voor jou passend schema kunt vinden. Helaas niet gratis maar voor niets gaat de zon op. Ik heb tot nu toe driemaal voor mezelf een schema naar volle tevredenheid van deze site gehaald . 2x voor een halve en 1x voor een hele. Kijk maar eens, wellicht vind je een schema die je past.

Grt,
Ronald