1

Onderwerp: Thompson fiets

Ik weet dat ik hier op een Nederlands forum zit...maar heeft iemand ervaring met of een mening over racefietsen van het Belgische merk Thompson?

Ik overweeg om een nieuw racefiets te kopen (heb nu een tweedehandse) en mijn plaatselijke fietsenmaker (waar ik heel tevreden over ben) werkt vaak met Thompson. Hij koopt het kader in en zet erop wat ik wil...groep, stuur, zadel,... . Eventueel ook aanpassingen voor een vrouw...handgrepen remmen dichterbij, enz...

Ik laat me morgen volledig opmeten bij Bikesolutions en ga dan een outprint krijgen met de exacte maten die mijn nieuwe fiets moet hebben.

Dus graag jullie mening over de Thompson (ik dacht aan de R7200...volledig in carbon is ietst te duur en overbodig voor mijn hobby). Prijscategorie voor een nieuwe fiets is max. 2000€!

Misschien ook een tip welke groep ik erop zet...ik zou wel graag een tripel hebben... . Momenteel fiets ik niet veel in de bergen, maar zou dit in de toekomst meer en meer willen doen.

Bedankt voor de tips!

http://www.thompson.be/th-web2012/neder … -r7200.asp

2

Re: Thompson fiets

Ik heb een collega die er blij mee was. Was het vorige model carbon fiets. Nu gebruikt mijn trainingsmaatje die als trainingsfiets. 

Op het fiets forum is er vrij veel over te vinden. Hier een van de links met forum berichten erover. Succes.

http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php … t=thompson

3

Re: Thompson fiets

Ik heb ondertussen al veel goeds gehoord over Thompson...maar ben gisteren bij Bikesolutions geweest om mij volledig te laten opmeten en te kijken of mijn huidige fiets voldoet voor mij qua grootte enz... had de laatste tijd wat kwaaltjes (schouder, nek, dij,...) en wil uitsluiten dat die pijntjes van een slechte houding op de fiets komen.

Bleek dat mijn stuur te breed was (ben niet van de grootste en heb smalle schouders, dus een stuur van 38cm nodig  hmm ), mijn zadel te hoog stond en mijn fietsplaatjes niet juist afgesteld waren.

Die lieve mevrouw gaat er nu een nieuw stuur opzetten en alles perfect op maat zetten. Ik heb onlangs nog maar een nieuwe ketting en pion laten leggen en een dameszadel opgezet...dus met deze investeringen heb ik zo goed als een nieuwe fiets. Nu nog nieuwe bandjes en we kunnen weer veilig de weg op!

Dus ik denk er zeker nog een jaartje mee te rijden en dan zien we wel weer.

Eind deze week heb ik hem terug, dan eens uittesten...maar zal op de Tacx zijn vrees ik met dit weer...