1

Onderwerp: Voedingsschema

Hallo, ik ben Shaquille ik ben 16 jaar weeg 57 kg en 1m66 groot en zoek een voedingsschema, om mij voor te bereiden op 1/8 triathlons.
welke hoeveelheden koolhydraten en eiwittten... en andere voedingstoffen heb ik daarvoor nodig? wat zijn de juiste en gezonde eet gewoontes om mij daar op voor te bereiden.
alvast bedankt smile

2

Re: Voedingsschema

Hallo Shaquille,

Wij kunnen jou niet zomaar "een voedingsschema" geven. Dat hangt heel erg af hoeveel je traint enzovoort. Dus wat extra informatie is wel handig. wink

3

Re: Voedingsschema

Niet te ingewikkeld maken. Voor een 1/8 triathlon heb je geen streng voedingschema nodig. Gewoon voldoende en gevarieerd eten. Niet te vet, niet te zout en niet te veel. Schijf van vijf enzo. Kan er weinig misgaan.

4

Re: Voedingsschema

@Dorter Helemaal juist, extra suplementen of wat dan ook heb je helemaal niet nodig Ik ben een stuk ouder maar train gemiddeld 15 tot 20 uur per week en ik neem nooit geen extra supplementen Ik eet wel erg gezond en eet meer dan voldoende fruit groente en rauwkost Ondanks dat ik elke dag op en neer naar mijn werk fiets zomer en winter periode ( 54 km per dag ) ben ik zelden of nooit verkouden of grieperig
Tijdens de wedstrijden neem ik wel vloeibare koolhydraten to mij omdat vast voedsel nemen in een Long-Distance triatlon een lastige klus is
Voordeel van het niet nemen van supplementen of extra vitamines: In gezonde kost weet ik precies wat ik tot mij in neem en bij supplementen is het maar afwachten wat erin zit en hoe de reactie van jouw lichaam daar op is