1

Onderwerp: Ervaringen triathlon hardloopschoenen

Hallo allemaal,
Ik ben aan het overwegen om triathlonschoenen voor het hardlopen te kopen..
Maar wil eerst weten wat jullie ervaringen ermee zijn en jullie er voordelen en/of nadelen in zien..
Bedankt alvast

2

Re: Ervaringen triathlon hardloopschoenen

Ik heb veel schoenen geprobeerd maar kies op het moment toch voor een "gewone" wedstrijdschoen.
De meerwaarde van een goede triathlonschoen is dat het binnen werk beter afgewerkt is waardoor het lopen zonder sokken minder problemen kan geven. Een heel enkele x zie je een slim sluiting systeem maar de meeste merken komen niet verder als een snelsluiter of elastische veters en die zet je zo in elke schoen.

3

Re: Ervaringen triathlon hardloopschoenen

oja,
Wel nieuwschierig, welk model heb je op het oog en waarom?

4

Re: Ervaringen triathlon hardloopschoenen

Ik heb de damesschoen van zoot op het oog..
Lijkt me wel handig snel wisselen en zonder sokken..
Ze zaten ook fijn

5

Re: Ervaringen triathlon hardloopschoenen

Heb je last met het lopen zonder sokken? Zo niet, dan is er eigenlijk geen meerwaarde maar wel veel minder keuze en een hogere prijs.

6

Re: Ervaringen triathlon hardloopschoenen

Tot nu toe heb ik de meeste triathlons bij het looponderdeel op Zoot gedaan, bevalt me goed.
De instap is makkelijk, de snelveters zijn standaard en meer aangepast op het ontwerp en de tong is één geheel met de rest van de schoen.
De 10kms doe ik ook blootvoets in de schoen, daarboven kies ik toch voor sokken. Die 10km leid bij mij niet tot blaren. Ooit een keer met andere schoenen geprobeerd, maar dat was geen succes.

In triathlons gebruik ik de Ultra Tempo+, voor trainingen loop ik meestal met de Kapilani (meer een echtere hardloopschoen).
Mijn eerste en tot nu toe enige marathon heb ik overigens ook met de Ultra Tempo+ gelopen.

Ik kan ze aanraden, maar dat is wel persoonlijk. Let er wel op dat de schoenen van de Zoot zeker bij de triatlonmodellen vrij breed bij het voorgedeelte van de schoen zijn. Ik weet overigens niet of dat ook voor de damesmodellen geldt.

7 Laatst bewerkt door Vanzella (13-03-12 15:32:12)

Re: Ervaringen triathlon hardloopschoenen

mijn ervaringen in wedstrijden zijn exact als die van Rene tot en met OD blote voeten, daarboven sokken en op Zoot's.

De hele triathlon dit jaar en de trainingen doe ik op normale loopschoenen (asics voor de weg, salomon voor het bos) overigens. Dan heb ik liever wat meer demping en steun dan 100 gram minder aan mijn voeten.

8

Re: Ervaringen triathlon hardloopschoenen

thnx voor reacties!