2,626

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik heb wel eens een wielershirtje aangetrokken op de fiets, met lopen weer uit, dat is intensiever dus heb je het warmer.
Bovendien ben je dan ook al een stuk meer opgedroogd.

Wat ik ook nog wel eens doe is een windbreakertje over mn trisuit. Is ook mouwloos, maar houdt wel de rijwind/kou van je natte lijf weg.

2,627

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

ArnoS schreef:

Vanavond de trisuit van Decathlon gekocht. Zonder mouwen paste het beste dus ik ben klaar voor mijn eerste triathlon. Wel opvallend dat je voor 30 euro een pak kan kopen.

Wel een vraag. Wat doen jullie als het niet warm genoeg is om zonder mouwen te fietsen? Gewoon een wielershirt aan doen bij T1? En hou je die aan met lopen?

Harder fietsen ;-)

2,628 Laatst bewerkt door ArnoS (11-04-19 22:20:03)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Jörgen schreef:

Harder fietsen ;-)

Haha, goed plan. Was dat al wel van plan natuurlijk! Een fietsjack zonder mouwen is wel een idee. Zo eentje met gaas op de rug.

2,629 Laatst bewerkt door Tri-John (12-04-19 00:03:47)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik heb altijd een fietsshirt met korte mouwen in mijn tas zitten voor het geval dat... moet zeggen dat ik hem nog nooit nodig heb gehad en altijd zonder mouwen een wedstrijd heb gedaan.
(Wel tijdens de zomermaanden)

Een potje vaseline langs je hardloopschoenen hebben staan is wel een aanrader. Fijn voor over je wenkbrauwen, maar heeft mij bij een vervelende schaafplek onder mijn oksels ook al eens gered.
Had er tijdens het fietsen al last van en hoefde tijdens de wissel er alleen maar even overheen te vegen en heb nergens meer last van gehad.

2,630

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

@Jeanette schreef:

@ Remco foto ?

Sorry, heb er geen foto van gemaakt, maar de kleding is zwart met fluoriserend gele accenten en dan uiteraard de naam van de club (Hellas Triathlon Utrecht) en de sponsoren. Het is van Bioracer. Ik vind het mooie kleding.

2,631

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

ArnoS schreef:

Wel een vraag. Wat doen jullie als het niet warm genoeg is om zonder mouwen te fietsen? Gewoon een wielershirt aan doen bij T1? En hou je die aan met lopen?

Kleding met mouwen krijg je heel moeilijk aan als je nat bent. Ooit wel eens geprobeerd, was een drama. Een mouw loos windbrekertje gaat snel aan en houdt de koude wind van je lijf. Als het echt heel koud is, zou ik voor een regenjasje met lange mouwen gaan, maar dat heb ik eigenlijk nog niet meegemaakt. Als je in een wedstrijd vole bak fietst heb je het vrij snel weer warm.

2,632

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

ArnoS schreef:

Wel een vraag. Wat doen jullie als het niet warm genoeg is om zonder mouwen te fietsen? Gewoon een wielershirt aan doen bij T1? En hou je die aan met lopen?

Als het echt te koud is zou ik losse armstukken aantrekken, tijdens T1 alvast over je polsen aan en dan op de fiets ff omhoog trekken. Zodat je die ook weer gemakkelijk uit kunt trekken als het toch te warm is als je hard genoeg fietst. En evt. een windbreaker zonder mouwen tegen te koude wind.

2,633

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Een keer een triathlon gedaan waar het bij het fietsen tegen het vriespunt was (zwemmen was in zwembad indoor). Toen een jasje aangedaan, maar dat is inderdaad heel erg gehannes. Het kan iets sneller als je het oefent en bijvoorbeeld je mouwen half binnenste buiten keert, maar handig is het niet. Mouwloos jasje en de tip van Marcell zijn denk ik handiger. En mogelijk kun je de mouwen helemaal pas op de fiets aan doen. Doe ze in de zakjes van je jasje en pas aan als je op de fiets zit. En oefen het een paar keer vantevoren, dat helpt ook.

2,634

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

ArnoS schreef:

Vanavond de trisuit van Decathlon gekocht. Zonder mouwen paste het beste dus ik ben klaar voor mijn eerste triathlon. Wel opvallend dat je voor 30 euro een pak kan kopen.

Wel een vraag. Wat doen jullie als het niet warm genoeg is om zonder mouwen te fietsen? Gewoon een wielershirt aan doen bij T1? En hou je die aan met lopen?

Hey, die heb ik ook (online) besteld smile Komt vandaag binnen als het goed is.

Laatste vraag is ook een goede :Y

2,635

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Tri-John schreef:

Ik heb altijd een fietsshirt met korte mouwen in mijn tas zitten voor het geval dat... moet zeggen dat ik hem nog nooit nodig heb gehad en altijd zonder mouwen een wedstrijd heb gedaan.
(Wel tijdens de zomermaanden)

Een potje vaseline langs je hardloopschoenen hebben staan is wel een aanrader. Fijn voor over je wenkbrauwen, maar heeft mij bij een vervelende schaafplek onder mijn oksels ook al eens gered.
Had er tijdens het fietsen al last van en hoefde tijdens de wissel er alleen maar even overheen te vegen en heb nergens meer last van gehad.

Wenkbrauwen? Om zweet niet in de ogen te laten druppen ofzo dan?

2,636

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Jörgen schreef:
ArnoS schreef:

Vanavond de trisuit van Decathlon gekocht. Zonder mouwen paste het beste dus ik ben klaar voor mijn eerste triathlon. Wel opvallend dat je voor 30 euro een pak kan kopen.

Wel een vraag. Wat doen jullie als het niet warm genoeg is om zonder mouwen te fietsen? Gewoon een wielershirt aan doen bij T1? En hou je die aan met lopen?

Harder fietsen ;-)

+1

triathlon is 3x leuker!

2,637

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

sanger schreef:
Tri-John schreef:

Ik heb altijd een fietsshirt met korte mouwen in mijn tas zitten voor het geval dat... moet zeggen dat ik hem nog nooit nodig heb gehad en altijd zonder mouwen een wedstrijd heb gedaan.
(Wel tijdens de zomermaanden)

Een potje vaseline langs je hardloopschoenen hebben staan is wel een aanrader. Fijn voor over je wenkbrauwen, maar heeft mij bij een vervelende schaafplek onder mijn oksels ook al eens gered.
Had er tijdens het fietsen al last van en hoefde tijdens de wissel er alleen maar even overheen te vegen en heb nergens meer last van gehad.

Wenkbrauwen? Om zweet niet in de ogen te laten druppen ofzo dan?

Ja, precies.

2,638

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Onverwacht lot uit de loterij winnen: dan mag je spullen kopen die je normaal te duur vindt: Castelli tri suit free Sanremo mouwloos, Castelli Volo bibshort koersbroek en Castelli Entrata 3 FZ jersey. Castelli is wel mijn favoriet.

Je moet sneller dan de klos zijn.

2,639

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik ben ook fan van Castelli wil eigenlijk niks anders.

2,640

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

ronnyke schreef:

Ik ben ook fan van Castelli wil eigenlijk niks anders.

Ik ook. Zeker wat fietskleding betreft.

Helaas hebben ze geen dames trisuit met rode accentkleur en zonder wit doorschijnend vlak...

2,641

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Net aangekomen: nieuwe paddles, die van Finis (Agility), op advies van Roy van Zwemanalyse en ik voelde zelf de laatste tijd ook al wel dat m'n oude paddles te groot waren om goed mee te zwemmen: ik kon daar het eerste stuk van de doorhaal eigenlijk niet goed mee maken. Deze zijn dus (als het goed is) beter voor m'n techniek.

En toen voor de gein ook een knalpaarse pullbuoy meebesteld. Die vervangt een spotgoedkope en inmiddels aftandse - die is wel afgeschreven.

Louise

2,642

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Bestelling voor de deur bij thuiskomst:

- nieuw setje Vision trainingswielen
- bijbehorende cassette
- nieuwe lading gelletjes en sportdrank
- mountainbike shorts
- boek van Haruki Murakami - Waarover ik praat als ik over hardlopen praat

2,643

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Die kende ik niet van Murakami! Een van mijn favoriete schrijvers maar al een poos niks van hem gelezen.

2,644

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Leuk! Echt wel een aanrader vind ik. Vorig jaar in de zomer gelezen. Geeft een erg leuk inkijkje op hoe zn leven is verlopen icm zijn hardloopbeleving en belevenissen. Lijkt totaal niet op zn wonderbaarlijke andere boeken, waar ik overigens ook erg van kan genieten. 1q84 ligt klaar voor de zomervakantie.

2,645

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

+1 dat 'Waarover ik praat...' een aanrader is. Het is alweer even geleden dat ik het las, maar heb ik goed onthouden dat er ook een (grappig) verhaal in staat over een poging tot het doen van een triathlon?

2,646 Laatst bewerkt door arnosmit (22-04-19 08:26:44)

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

marcell schreef:

Bestelling voor de deur bij thuiskomst:
..
- boek van Haruki Murakami - Waarover ik praat als ik over hardlopen praat

Goede tip! In een (nou ja, twee ochtenden) adem uitgelezen. Motiverend leesvoer voor de duursporter, beide keren mijn trainingschema gelaten voor wat het was en een lang stuk gaan hardlopen.

Louise schreef:

+1 dat 'Waarover ik praat...' een aanrader is. Het is alweer even geleden dat ik het las, maar heb ik goed onthouden dat er ook een (grappig) verhaal in staat over een poging tot het doen van een triathlon?

Het boek gaat voornamelijk over hardlopen, maar aan het eind vertelt hij ook over een aantal triathlons waarin hij mee heeft gedaan. Aan het eind van het boek heeft hij het over zijn ritme van één marathon in de winter en triathlon in de zomer.

2,647

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Lazer Bullet Aero helm.

In het zwart geel was hij in de aanbieding bij Futurum (en in mijn maat).

2,648

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Ik gister een safeswimmer en voor het eerst een doosje gels.

2,649

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Nieuwe trailschoenen, in de uitverkoop.
Ik ga ze pas in het najaar weer gebruiken, maar dan staan ze vadt klaar.

Salomon Sppedcross Vario's zijn het geworden.

2,650

Re: Wat heb je vandaag nou weer gekocht?

Vandaag bij TriPro geweest en triathlon-fietsschoenen gekocht (zwarte Lake's, was nog een verlaat verjaardagskado) en een aero helm (zwarte Giro). Nou gaan oefenen met de elastiekjes - heb ik nooit eerder gedaan!

Louise