1 Laatst bewerkt door saelensbjorn (12-06-12 10:52:31)

Onderwerp: Les géants de Wallonie

Hallo allemaal,

Tussen het "triahtlonnen" door hou ik ook van een uitdaging bij het fietsen.  Via volgende link http://sport.be.msn.com/cyclingtour/les … s/2012/nl/ kwam ik uit op deze prachtige rit. 

Normaal doe ik nooit meer dan 100km tijdens m'n duurtrainingen.  Is het haalbaar om in twee maanden tijd voldoende goed te trainen om een rit van dit niveau aan te vangen?

Ik fiets twee maal per week.  De woensdag vaak een interval training of rollentraining van ongeveer anderhalf uur en de zondag een rit van ongeveer 3 tot 4 uur (rustige duurtraining).  Tijdens die zondagen zoek ik wel de enkele heuveltjes op die zich in West-Vlaanderen (B) bevinden, maar echt vergelijkbaar is dit niet.

Hopend op wat extra info

2

Re: Les géants de Wallonie

Volgens mij moet dat wel haalbaar zijn, zeker als je inderdaad van een uitdaging houdt!! wink De klimmetjes zijn niet overdreven lang en stijl (wel veel).

Als het je lukt zou m.i. een extra (3e of 4e)  fietstraining per week en dan bijv. vooral gericht op opbouw vermogen je hierbij kunnen helpen. Heb je een fietsergometer oid, waarmee je je vermogen/wattage in kaart kan brengen? In september fiets ik de route van de "La Marmotte" en ik probeer mij oa zo op bovenstaande wijze voor te bereiden.

Misschien anderen nog andere tips?

Veel plezier iig! smile