1

Onderwerp: Halve van Stein

Waar: Stein
Wat: Halve
Doel: Maximale prestatie of uitvallen.

Zwemmen 1,9 km: 0:31
T1: 0:02
Fietsen 96,2 km: 2:52
T2: 0:01
Lopen: 20,85 km: 1:38 (PR halve marathon (los)=1:39:06)

Totaal: 5:04

Onder de vijf uur zou voor mij heel mooi zijn maar dat is helaas niet realistisch. Ik kan mogelijk wel iets harder fietsen maar dan loop ik geen PR meer. Maar er is altijd volgend jaar.

2

Re: Halve van Stein

Gisteren ingeschreven, dus ik ben er hopelijk klaar voor.

Zwemmen 1,9: 38 min
Wissel 2 min
Fietsen 3.12 (30km/h is een mooi doel met 12 beklimmingen in het parcours. )
wissel 1 min
Lopen 1.45 (5 min/km)

Totaal zou 5 uur 38 opleveren.

Het lopen is een een beetje een "blind spot". Door blessures heb nog geen enkele keer meer dan 18km gelopen in training in 2012. Hopelijk valt het mee en zit ik iets dichter op mijn "normale" niveau.

3

Re: Halve van Stein

hmmm.....ik ga dit proberen...

Zwemmen 1,9: 36 min
Wissel 2 min
Fietsen 2:45 (96km)
wissel 2 min
Lopen 1.40
Totaal 5:05

Fietsen is een groote vraag......

Nog 11 dagen and counting....

Cervelo P2 2011, Ultegra 6700, Zipp 404f en 808r (firecrest carbon clinchers)
blog: www.tripaolo.com
twitter: www.twitter.com/tripaolo
QR CODE: http://kimtag.com/PAOLO

4

Re: Halve van Stein

Erg benieuwd naar de resultaten en de verhalen. Weet iemand hoeveel hoogtemeters het fietsparcours kent? Gebruiken jullie een tijdritfiets of een racefiest?

5

Re: Halve van Stein

tt bike for me.....

Cervelo P2 2011, Ultegra 6700, Zipp 404f en 808r (firecrest carbon clinchers)
blog: www.tripaolo.com
twitter: www.twitter.com/tripaolo
QR CODE: http://kimtag.com/PAOLO

6

Re: Halve van Stein

Op GPSies heb ik de route gevonden, per rondje lijken er een kleine 200 hoogtemeters in te zitten, dus in totaal minder dan 800 hoogtemeter. Geen vlakke triathlon dus, maar ook niet de enorme hoeveelheid klimmen die ik in gedachten had.

7

Re: Halve van Stein

tripaolo schreef:

hmmm.....ik ga dit proberen...

Fietsen 2:45 (96km)

Fietsen is een groote vraag......

Nog 11 dagen and counting....

Paolo, ik wil niet sceptisch doen, maar heb je het rondje bekeken? Het leent zich niet echt voor gemiddelden die je in de polder rijdt...

ik zal vanavond het rondje rijden en de route via Garmin posten. Ik schat dat je op 1000 a 1200 HM komt.

@MACA944 ik neem de tijdritfiets, maar het zal erom hangen of een TT fiets ook sneller is. Een lichte klimfiets, met halfhoge wielen en een opzetstuurtje (zoals mijn Canyon CF, met mavic cosmic ultimates) is zeker het overwegen waard.

Omdat ik wil wennen aan zware races op de TT fiets (voor IM Wales) is het geen afweging voor mij, maar qua snelheid is het net de voorspelling NL-DU van vanavond. Het juiste antwoord heb je pas achteraf smile

8

Re: Halve van Stein

Maca944 schreef:

Op GPSies heb ik de route gevonden, per rondje lijken er een kleine 200 hoogtemeters in te zitten, dus in totaal minder dan 800 hoogtemeter. Geen vlakke triathlon dus, maar ook niet de enorme hoeveelheid klimmen die ik in gedachten had.

Het valt mee inderdaad. Ik heb het rondje ook gevonden

http://connect.garmin.com/activity/188294143

204hm, dus idd een goede 800. Dan kan ik wel 31 halen ipv 30 smile Straks toch even verkennen..

9

Re: Halve van Stein

Sorry ik kalk dit topic wel heel vol smile. Gisteren het fietsrondje twee keer gereden.

Tijdritfiets is beter, er zitten best wat rechte stukken in, en met het schrappen van de Dennenberg is het rondje een stuk makkelijker geworden. Volgende week ga ik nog even testen hoe de tijdritfiets zich gedraagt op de kasseien van de Maasberg.

Wel zorgen voor verse/goede remblokjes als je met full carbon wielen rijdt. Er zit een mooie afdaling in (12% gok ik) die eindigt met een 90 graden bocht naar een tunneltje. Bij nat weer is dat gevaarlijk herinner ik me van 2009.

10

Re: Halve van Stein

In 2009 heb ik in Stein het fietsparkoers verkend dus 4 keer de ronde gereden waarvan er 2 op tempo
Persoonllijk zou ik Stein met een koersfiets rijden met een opzetstuurtje en achter een cassette 14/25 monteren
Voordeel van de 14/25 is dat je tot en met de 21 elke keer een tandje verspringt en dan pas komt de 23 en de 25 en afgezien van de hellingen kun je alles op het buitenblad rijden
@Tripaolo 2:45 uur in Stein op de 96 kilometer dan moet je toch behoorlijk kunnen fietsen Toppers reden net onder de 3 uur op de 110 kilometer en dan ben je heel erg afhankelijk van de weersomstandigheden ( 2009 regen en een spekglad parkoers )

11

Re: Halve van Stein

Weer voorspeling voor de 24e is niet zo best opeens....regen....
we zullen zien....ik ben tevreden met 2:45-3:00 op de fiets.
P

Cervelo P2 2011, Ultegra 6700, Zipp 404f en 808r (firecrest carbon clinchers)
blog: www.tripaolo.com
twitter: www.twitter.com/tripaolo
QR CODE: http://kimtag.com/PAOLO

12

Re: Halve van Stein

Mijn voorspelling:
1,9 zwemmen: 30
Wissel: 2
Fietsen: 3:00
Wissel: 1
Hardlopen: 1:30

Geeft 5:03. Hm dus ergens moet ik nog een paar minuten zien te sprokkelen om onder de 5 uur te komen smile
Dat zal hoogstwaarschijnlijk het lopen zijn.. misschien ook het fietsen als het droog is.
PR losse HM is 1:27 en toen liep ik langzamer dan ik nu kan.
Nat wegdek + afdaling dan word ik al snel bang, dan zal de fietstijd wel wat meer worden

13 Laatst bewerkt door Jasper (19-06-12 22:01:24)

Re: Halve van Stein

@amvandenberg Heb je er rekening meegehouden dat je beter bent dan je voor 'Woerden' dacht?
Iedereen veel succes en plezier.
Over regen ga ik mij nu nog geen zorgen maken. Voor 'La Roche' varieerde de voorspellingen tussen zeer slecht tot dramatisch. Uiteindelijk waren het ideale omstandigheden.

14

Re: Halve van Stein

Jasper, vooral met het zwemmen heb ik daar rekening mee gehouden.

Vooral het fietsen vind ik het lastig te voorspellen.. ik ken het parcours en de klimmetjes niet. Heb wel even een google-maps parcoursverkenning gedaan van de klimmetjes/afdalingen, maar heb ook nog nooit met m'n tt-bike een klimmetje gedaan.
Verder is het loopgedeelte ook geaccidenteerd en weet ik niet wat 3 uur fietsen met mij doet. Lijkt me sterk dat ik daar 15km/u loop.

15

Re: Halve van Stein

amvandenberg schreef:

Vooral het fietsen vind ik het lastig te voorspellen.. ik ken het parcours en de klimmetjes niet. Heb wel even een google-maps parcoursverkenning gedaan van de klimmetjes/afdalingen, maar heb ook nog nooit met m'n tt-bike een klimmetje gedaan.
Verder is het loopgedeelte ook geaccidenteerd en weet ik niet wat 3 uur fietsen met mij doet. Lijkt me sterk dat ik daar 15km/u loop.

en 4x een kasseien klimmetje op de TT fiets? smile Ben zelf ook benieuwd hoe dat bevalt...

16

Re: Halve van Stein

Vanzella schreef:

en 4x een kasseien klimmetje op de TT fiets? smile Ben zelf ook benieuwd hoe dat bevalt...

Je schreef dat je dat deze week nog ging testen. Heb je dat al gedaan?

17

Re: Halve van Stein

amvandenberg schreef:
Vanzella schreef:

en 4x een kasseien klimmetje op de TT fiets? smile Ben zelf ook benieuwd hoe dat bevalt...

Je schreef dat je dat deze week nog ging testen. Heb je dat al gedaan?

Nee gaat (nog) niet lukken, misschien vrijdagmiddag. Mijn achterwiel had speling op de naaf en de powertab werkt niet, dus heb hem naar de FM gebracht. Vanavond looprondje verkennen. Toch wel handig een triathlon midden tussen je werk en huis smile

18

Re: Halve van Stein

so here we go....

regen, wind, regen, wind....2 pittige kilmmetjes x 4....

Original plan....
Zwemmen 1,9: 36 min
Wissel 2 min
Fietsen 2:45 (96km)
wissel 2 min
Lopen 1.40
Totaal 5:05

Uitslag:
Zwemmen 1,9: 36 min (incl. T1)
Fietsen 3:04 (96km) met een giga kramp op de laatste Maasberg...dus van de fiets af....en lopen 15m
wissel 3:30
Lopen 1.36
Totaal 5:20

Very Happy....overall 89...in 40+ 33e...

Race report komt nog...

Cervelo P2 2011, Ultegra 6700, Zipp 404f en 808r (firecrest carbon clinchers)
blog: www.tripaolo.com
twitter: www.twitter.com/tripaolo
QR CODE: http://kimtag.com/PAOLO

19 Laatst bewerkt door Jasper (27-06-12 20:36:19)

Re: Halve van Stein

Vooraf:

Jasper schreef:

Doel: Maximale prestatie of uitvallen.

Zwemmen 1,9 km: 0:31
T1: 0:02
Fietsen 96,2 km: 2:52
T2: 0:01
Lopen: 20,85 km: 1:38 (PR halve marathon (los)=1:39:06)

Totaal: 5:04

Onder de vijf uur zou voor mij heel mooi zijn maar dat is helaas niet realistisch. Ik kan mogelijk wel iets harder fietsen maar dan loop ik geen PR meer. Maar er is altijd volgend jaar.

Resultaat:

Zwemmen: 0:33:00 Ik was zoveel bezig met netjes en lekker zwemmen dat ik vergat hard te zwemmen.
T1: 0:02:55 Zone was langer dan verwacht.
Fietsen: 2:53:53 Niet ontevreden. Alle risico's vermeden.
T2:0:03:52 Sokken aan getrokken maar ook gewoon traag, slechte wissel.
Lopen: 1:43:37 Kon ik maar zeggen dat ik niet sneller kon. Feit is dat ik geen zin meer had. Zeik regen.

Totaal: 5:17:15 Slechte voorspelling, want over dit resultaat ben ik tevreden. Ik ben heel. Fiets is kapot, spaak is waarschijnlijk transportschade (terugweg) en het balhoofd vond de Maasberg niet leuk. Het gootje lukte alleen de tweede ronde de andere ronden hadden langzamere deelnemers het gootje opgeeist, goot gelijk.

EDIT: Spaak is toch gebroken tijdens de wedstrijd. Tijdens het schoonmaken van de fiets zag ik een slijtage plek in het carbon van de achtervelg. De nieuwe band is afgesleten tot op het canvas. Geluk gehad dus.

20 Laatst bewerkt door Vanzella (25-06-12 13:05:33)

Re: Halve van Stein

Ha mannen

Top gedaan wat een klote weer!!!

Ik had afgezien van wat materiaal pech goede benen en ben zeer tevreden over mijn prestatie (en die van de vrijwilligers!!! smile)

Zwemmen ging lekker. Ik had vrij snel ruimte en afgezien van een aantal botsingen die de lap knop indrukten op mijn Garmin, dus T1 was t2 volgens de Garmin, kon ik lekker mijn eigen slag zwemmen.

38 min en 30sec.
T1 3 min en een beetje. Ik had mijn tas netjes dicht geknoopt met een vuilnis zak, maar in T1 sprong er een speldje van mijn start nummer, waardoor ik de vuilniszak open moest scheuren en ik op zoek moest naar een nieuw speldje in mijn tas.. Die vervolgens alsnog zeiknat werd met alle inhoud erbij.

Vervolgens lekker fietsen. Het voelde direct goed, hartslag ging gemakkelijk naar de 160 en ik voelde me sterk. In de afdaling van de slingerberg begon mijn achterwiel ineens te loeien... Ik denk WTF? Rem loopt zeker aan. ik rem losser gezet en verder. Afdaling moorveldse berg.. U raadt het al... Het was de naaf niet de rem. Redelijk relaxed terug gereden naar Stein, mijn vader gevonden met zijn autosleutel, naar de auto gereden. Trainings wiel gemonteerd. Dat was nog veel werk met stellen, want Campa 10 speed tijdritfiets is niet heel compatibel met Shimano wielen smile. Anyhow, nadat ik weer een beetje warm was (merci Snijdersberg) kon ik beginnen met het opeten van de achterblijvers.. Mijn benen waren goed en de rondjes 45 en 46 bevestigden dat.
Uiteindelijk 3 uur 20 onderweg op of met de fiets.

T2 ging soepel. Sokken waren droog (in elk geval de eerst 100 meter), gelletje mee en rennen maar.. Rond de 4 min tot aan de doorkomst bij start finish

Lopen ging direct goed. Rondje 32.40, gevolgd door 31.30 en laatste rondje volle bak 29.40 = 1.33.50min.

Totaal was 5.39.58 uur en een zeer tevreden gevoel!

21

Re: Halve van Stein

Mooie prestaties allemaal onder helse omstandigheden, klasse!

22

Re: Halve van Stein

Grappig dan heb ik je de sleutels zien aanpakken en weer terug brengen net na een bocht in Stein achter een bestelbusje.
We vroegen ons de eerste keer af wat je daar aan het doen was.

23

Re: Halve van Stein

Yep dat was ik.

Eerst met een snel wiel dat het niet goed deed, daarna met een trainingswiel dat redelijk liep. Het bleek dat Shimano en Campagnolo toch een beetje compatibel zijn, zolang beiden maar 10 speed zijn smile Alles beter dan uitstappen!

24

Re: Halve van Stein

Gefeliciteerd allen!

Vanzella schreef:

Yep dat was ik.
Alles beter dan uitstappen!

Ik ben wel uitgestapt. In de 2e ronde bovenop Maasberg gevallen bij de klinkers: wilde van de goot naar de klinkers en dat deed ik iets te onhandig... Moest even snel checken of de fiets het nog deed: ja, alleen ketting moest er weer op.
Voelde niet echt veel pijn en ben weer erop geklommen. Had alleen niet zoveel gevoel in mijn duim.
Zag ook het bloed bij mijn enkel m'n voet in druipen, maar dat leek erger door de regen (denk ik).
Rustig rondje afgemaakt, met veel tegenzin.. zat er erg aan te denken om uit te stappen en had het koud omdat ik te langzaam reed.  Na aanmoediging van vriendin in Stein toch doorgegaan en weer iets meer gegeven
Afdaling slingerberg nog langzamer gegaan dan snijdersberg omhoog (ik ben echt bang op nat wegdek naar beneden...),
Anyway, halverwege 3e ronde dus kreeg ik een lekke band, midden in het open veld met de wind pal op me. Ik was mijn fietspomp al kwijt (van de fietsgevallen, ik had m erop geplakt..) maar er was een dame met lekke band die ik eerst hielp met haar band, en daarna mocht ik haar spullen lenen. (Zij is uiteindelijk nog doorgegaan)
Ik had het alleen zo koud (zat echt hard te rillen) dat we de fiets naar een vrijwilligerspost hadden gebracht. Daar uiteindelijk besloten maar uit te stappen. Ze zeiden dat ik onderkoeld was.. wat goed zou kunnen.
Uiteindelijk nog een half uur moeten wachten op de ambulance oid die me opwarmde en mijn enkel verzorgde, daarna nog een half uur voordat ik een lift kreeg naar Stein terug.

Niet echt een succesvol dagje voor mij dus.. nu maar even de wonden likken.. enkel is er aardig aan toe, de rest valt mee met beurse plekken op de knie, heup en rug en een paar ondiepe sneetjes in mijn duim.

25

Re: Halve van Stein

...and the race report....

http://tripaolo.com/2012/06/25/tvl-tria … triathlon/

Cervelo P2 2011, Ultegra 6700, Zipp 404f en 808r (firecrest carbon clinchers)
blog: www.tripaolo.com
twitter: www.twitter.com/tripaolo
QR CODE: http://kimtag.com/PAOLO