26

Re: Halve van Stein

Ha leuk om alle oude voorspellingen en reacties even te lezen!

Ik ben ook dit jaar ingeschreven voor de halve. Het parcours is weer eens gewijzigd, dus ik ga het eerst verkennen voor er een andere voorspelling komt dan dat ik hoop hardlopend de finish te halen...

27

Re: Halve van Stein

Nou, ik maar denken (als Limburger) dat Stein een grote naam was in triathlon-land. Maar weinig tot geen topics hierover. Ik zal dan maar eens starten met mijn voorspellingen.

Na mijn debuut op de 1/4de in Weert (2.29) is het zondag dan zo ver: de halve van Stein. Mijn voorspelling:

1,9 km zwemmen in 50.00
Wissel 1 in 5.00
86 km fietsen in 3.15.00
Wissel 2 in 2.00
21.1 km rennen in 1.48.00

Totaal in 6.00.00

28

Re: Halve van Stein

Volgens mij was er wel een topic van 2013. Maar Stein doet er zelf ook alles aan om onder de radar te blijven. De informatievoorziening is wel uiterst karig (en dan druk ik mij mild uit). Vandaag wel in een nieuwsupdate in de mail, maar daar staat dan ook werkelijk bijna niets in, geen info over drankposten, niet waar en niet wat. Parcourskaartje in googlemap werkt niet (tenminste bij mijn Mac), dus moet je het met de webversie doen, die onleesbaar klein is. Ik geloof dat er 1 ParcFermee is, maar dat is ook een beetje gokken. Hoeveel werk zou het zijn om een online programma boekje in elkaar te draaien, copy-paste van bijv. Nieuwkoop qua onderwerpen/hoofdstukindeling ? Zo krijg je nooit "beleving"

Zo, dit moest ik even kwijt. Ik waag mij dan ook niet aan een voorspelling, want kan niet precies zien wat er in het fietsparcours is gewijzigd (10 km korter ?, minder hoogtemeters?).  En is het loopparcours wel hetzelfde ?

29

Re: Halve van Stein

Ik ben het wel een beetje eens met Bas. De website en de informatievoorziening zouden een stuk beter kunnen. Het parcours wordt mij ook niet echt duidelijk. Maar na wat puzzelen geloof ik dat we 3 ronden fietsen inclusief aanloop en weer terug. Volgens mij kom je dan bijna op 90 km? En volgens mij is het lopen 3,5 ronde. Zal goed opletten worden.

Maar wat ik van anderen hoor is dit wel een geweldig evenement. Ik heb er dan ook erg veel zin in. Zaterdag wat bekenden aanmoedigen en de eredivisie kijken en dan zondag debuut op de halve.

Aangezien ik de route niet ken en het mijn debuut is waag ik mij niet aan een tijd wink

30 Laatst bewerkt door Vanzella (20-06-14 13:43:07)

Re: Halve van Stein

Dat over die matige website en informatievoorziening ben ik volledig met je eens.  Dat was in andere jaren beter.

Ervanuitgaande dat in het verleden verleende service vergelijkbaar is met de toekomstige smile hier wat informatie.

Drankpost tijdens het fietsen was altijd in Stein city bij de doorkomst. Bidons met AA drink en Water.

Bij het lopen twee drankposten per ronde met AA drink, cola en water en ik geloof ook wel banaantjes ed. Geen gels oid, dus die zelf meenemen.

Het is het wel echt een leuke wedstrijd met een leuke sfeer in het stadje. Het parcours is veranderd, en ik heb het fietsparcours verkend.

Het fietsparcours is een leuke mix van snelle stukken waar je in de TT houding kunt liggen en drie beklimmingen plus nog wat glooiend werk. In totaal zo ongeveer 200 hoogtemeters per rondje. De drie klimmen: Steile beklimming van de Snijdersberg (12% over 300m ongeveer), een korte pittige klim over kasseien van de Maasberg. Dit wordt vooraf gegaan door de Adsteeg, die na een wat steiler stukje in het begin, zeer goed te doen is.

Het loopparcours heb ik niet exact verkend, maar ik ken het terrein redelijk goed. Je loopt vanuit de haven bergop naar het gemeentehuis waar de nieuwe finish is, en dan drie rondjes. Eerst om het Steinerbos (vlak) gevolgd door een retourtje terug naar het kanaal (dus bergaf en op).

Ik heb een licht gekneusde rib, dus het wordt interessant om te zien hoe ik daar zondag mee om kan gaan. Of ik bijvoorbeeld op mijn TT fiets kan fietsen, of op mijn normale moet.

Ervanuitgaande dat ik geen last heb van mijn rib en normaal kan zwemmen en fietsen:

1,9km in 38 min
2 min wisselen
87km 2.51 (30km/h)
2 min wisselen
20,85km 1.44 lopen (5min/km)

5 uur 17 als finishtijd...

31

Re: Halve van Stein

Vanzella schreef:

Ervanuitgaande dat ik geen last heb van mijn rib en normaal kan zwemmen en fietsen:

1,9km in 38 min
2 min wisselen
87km 2.51 (30km/h)
2 min wisselen
20,85km 1.44 lopen (5min/km)

5 uur 17 als finishtijd...

Als ik toch net zo goed was in voetbaluitslagen voorspellen als in eindtijden, had ik een hoop geld kunnen verdienen smile

Het was een mooie dag, alles was zeer goed georganiseerd gevaarlijke punten goed aangegeven, weg perfect verkeersvrij, voldoende drinkposten, dus behalve de eerder genoemde informatie voorzieining vooraf niets te zeiken wink . met wat hulp van een handje paracetamol had ik ook nauwelijks last van mijn ribben en konden we los.

Zwemmen ging heel goed. 35.00 min op 1,8km (Garmin data) is voor mij zeer goed (151e van 214 mannen)

Fietsen ging ook goed, maar daar viel me iets op. De crisis bestaat niet in triathlon! Waar 5 jaar geleden misschien 10-20% van de deelnemers een TT fiets had, was het nu 60-70%, en er wordt ook nog hard op gereden...
Ik reed 88.4km in 2.55 wat 30,4km/uur was volgens de Garmin en daar reed ik de 168e tijd mee op een lastig parcours. Ik vond het wel goed, maar blijkbaar zijn de meesten beter... 

Tijdens het lopen moest ik een beetje de tol betalen voor het gebrek aan basis en de warmte, maar met 1.43.30 over 20,1km (Garmin data) kwam ik toch redelijk in de buurt van het plan. Dat het zwaar was vonden er meer, gezien de realtief goede 118e looptijd. Het was afzien en ik ben flink verbrand maar het was weer een leuke race die eindigde op de 143e plaats in 5.17.42..

32 Laatst bewerkt door nhou (24-06-14 12:13:02)

Re: Halve van Stein

nhou schreef:

Nou, ik maar denken (als Limburger) dat Stein een grote naam was in triathlon-land. Maar weinig tot geen topics hierover. Ik zal dan maar eens starten met mijn voorspellingen.

Na mijn debuut op de 1/4de in Weert (2.29) is het zondag dan zo ver: de halve van Stein. Mijn voorspelling:

1,9 km zwemmen in 50.00
Wissel 1 in 5.00
86 km fietsen in 3.15.00
Wissel 2 in 2.00
21.1 km rennen in 1.48.00

Totaal in 6.00.00

Gelukkig zat ik ver naast. Ik was aanzienlijk sneller:
Zwemmen ging in 40 min. Er was aanzienlijk minder stroming dan in het kanaal, dus dat kwam de tijd wel ten goede
Fietsen ook iets sneller als gepland in 3.13. Het was wel behoorlijk pittig met veel bochten en constant glooiend. Wel een mooi parcours
Rennen ging in 1.45. Viel nog niet mee in de warmte. Achteraf had ik zelf voor meer verzorging moeten zorgen, maar ging er vanuit dat 3 posten op 6 km wel genoeg was. Maar gelukkig kon ik blijven rennen.

Al met al 5.45, kwartier sneller dan verwacht en dus ben ik hartstikke tevreden. Ik heb ook enorm genoten!

33

Re: Halve van Stein

nhou schreef:
nhou schreef:

Nou, ik maar denken (als Limburger) dat Stein een grote naam was in triathlon-land. Maar weinig tot geen topics hierover. Ik zal dan maar eens starten met mijn voorspellingen.

Na mijn debuut op de 1/4de in Weert (2.29) is het zondag dan zo ver: de halve van Stein. Mijn voorspelling:

1,9 km zwemmen in 50.00
Wissel 1 in 5.00
86 km fietsen in 3.15.00
Wissel 2 in 2.00
21.1 km rennen in 1.48.00

Totaal in 6.00.00

Gelukkig zat ik ver naast. Ik was aanzienlijk sneller:
Zwemmen ging in 40 min. Er was aanzienlijk minder stroming dan in het kanaal, dus dat kwam de tijd wel ten goede
Fietsen ook iets sneller als gepland in 3.13. Het was wel behoorlijk pittig met veel bochten en constant glooiend. Wel een mooi parcours
Rennen ging in 1.45. Viel nog niet mee in de warmte. Achteraf had ik zelf voor meer verzorging moeten zorgen, maar ging er vanuit dat 3 posten op 6 km wel genoeg was. Maar gelukkig kon ik blijven rennen.

Al met al 5.45, kwartier sneller dan verwacht en dus ben ik hartstikke tevreden. Ik heb ook enorm genoten!

Gefeliciteerd met je eerst Halve en super dat je ook genoten hebt!