1

Onderwerp: 1/2 Green Hell triatlon (Nürburgring)

Zondag doe ik mee aan de eerste Green Hell triatlon, een halve triatlon over de Nordschleife - 99 km met 2500 hoogtemeters (3x over de Hohe Acht, tot 17%), en lopen op het GP circuit.

Dit had het hoogtepunt van m'n seizoen moeten worden, maar door een stomme crash met de fiets in de triatlon van Zwijndrecht 4 weken geleden, heb ik bijna niet meer kunnen lopen (geblokkeerd bekken).  Vandaag voor 't eerst weer een uurtje gelopen en het begint terug te gaan, maar de ambitie zondag zal beperkt zijn tot finishen ... en ervan genieten.

Dus geen voorspellingen. hmm

2

Re: 1/2 Green Hell triatlon (Nürburgring)

ghen schreef:

Zondag doe ik mee aan de eerste Green Hell triatlon, een halve triatlon over de Nordschleife - 99 km met 2500 hoogtemeters (3x over de Hohe Acht, tot 17%), en lopen op het GP circuit.

Dit had het hoogtepunt van m'n seizoen moeten worden, maar door een stomme crash met de fiets in de triatlon van Zwijndrecht 4 weken geleden, heb ik bijna niet meer kunnen lopen (geblokkeerd bekken).  Vandaag voor 't eerst weer een uurtje gelopen en het begint terug te gaan, maar de ambitie zondag zal beperkt zijn tot finishen ... en ervan genieten.

Dus geen voorspellingen. hmm

Gaaf, de Nordschleife! Ik wist niet dat daar een triathlon was, site even bookmarken. Veel plezier in elk geval, zelfs zonder ambities.

3

Re: 1/2 Green Hell triatlon (Nürburgring)

Niet eens met de steilstrecke er in? Laffe hap ;-) Succes, lijkt me een mooie om eens te doen.

4

Re: 1/2 Green Hell triatlon (Nürburgring)

NielsH schreef:

Niet eens met de steilstrecke er in? Laffe hap ;-) Succes, lijkt me een mooie om eens te doen.

Wat is die ook alweer? 33% of zo?.

Zeker een flinke uitdaging om hier een paar rondjes te fietsen. Ik ben een aantal keer in de winter (illegaal wink) over de Nordschleife gelopen (en in de zomer ook gereden uiteraard). Pittige hellingen maar heel mooi.

5

Re: 1/2 Green Hell triatlon (Nürburgring)

Je mag er regelmatig op vrijdagavond fietsen, ik ga dus morgen al eens verkennen. :-)

http://www.nuerburgring.de/radtreff

6

Re: 1/2 Green Hell triatlon (Nürburgring)

ghen schreef:

Je mag er regelmatig op vrijdagavond fietsen, ik ga dus morgen al eens verkennen. :-)

http://www.nuerburgring.de/radtreff

Aha, dit jaar voor het eerst blijkbaar.

7

Re: 1/2 Green Hell triatlon (Nürburgring)

ghen schreef:

Zondag doe ik mee aan de eerste Green Hell triatlon, een halve triatlon over de Nordschleife - 99 km met 2500 hoogtemeters (3x over de Hohe Acht, tot 17%).

Wat voor fiets ga je trouwens hiervoor gebruiken?

8

Re: 1/2 Green Hell triatlon (Nürburgring)

Racefiets + opzetstuur, ik heb geen TT fiets.

In La Roche ook gebruikt (vergelijkbaar parcours), en toen veel tijdritfietsen ingehaald. :-)
Het is echt niet handig als je tijdens het klimmen steeds naar die extensies moet om te schakelen...  En aan 80 km/u bergaf hou je toch ook liever de handen bij de remmen.

Opzetstuur is wel handig om die die paar vlakke stukken (of vals plat) goed door te vlammen.

9

Re: 1/2 Green Hell triatlon (Nürburgring)

Amai, dat was inderdaad wel de (groene) hel.

2500+ hoogtemeters op de fiets, en nog bijna 400 bij het lopen, en alsof dat nog niet genoeg was, nog een stevige wind en (bij het lopen) regen erbovenop.

zwemmen: 2 km in 4 laps, mooi meertje, best leuk, 45:21 (ik blijf een slechte zwemmer, achteraan het pak uit het water).

T1: 02:42

fietsen: 99 km, eerst een aanloopstrook van 24 km naar de Nordschleife (ingang Breidscheid), hier zaten ook al twee stevige klims en snelle technische afdalingen in, met veel zijwind, vervolgens 3,5 toer op de Nordschleife (dus 4x over Hohe Acht), in het lange rechte stuk voor de finish wind pal op de kop, heel zwaar.  tijdens het fietsen heb ik ruim de helft(!) van de deelnemers voor mij weer ingehaald, nog nooit zoveel lijken opgeraapt, zelfs van de OD die een uur eerder gestart was. :-)  4:02:57 (24.7 gemiddeld, 83 max), snelste fietstijd ter vergelijking was 3u09.

T2: 02:29

lopen: 21 km op GP circuit, hier had ik dus schrik van gezien de blessure, maar goede overgang gemaakt en heel rustig beginnen lopen.  nog steeds veel wind en ondertussen ook regen, klop van de hamer gekregen halfweg de laatste ronde maar blijven lopen, 1:56:37.  slechte looptijd voor mij maar gezien de omstandigheden (zowel weersomstandigheden als blessure) toch tevreden mee.

Eindtijd 6:50:06, de winnaar 4:57:37, de tijd van de laatste was zelfs nog niet gekend toen de uitslag gisterenavond om 19u opgemaakt werd. :-)

Conclusie: een heel mooie zware wedstrijd, prima georganiseerd.  De Nordschleife is werkelijk een per-fect fietsparcours (heel zwaar, veel op en af, constant tussen de bossen, veel bochten, maar uiteraard heel goed en heel breed wegdek, dus technisch niet moeilijk).  uiteindelijk heeft vooral het weer, meer dan het parcours zelf, het een heel zware wedstrijd gemaakt.  ik was blij dat ik binnen was, en de supporters ook want die waren ook verkleumd. :-)

10

Re: 1/2 Green Hell triatlon (Nürburgring)

De Grüne Hölle overleven is natuurlijk altijd netjes  smile

Vooral onder deze omstandigheden.

11

Re: 1/2 Green Hell triatlon (Nürburgring)

Heroïsche verhalen! Het heet niet voor niets de groene hel, mooie prestatie!

12

Re: 1/2 Green Hell triatlon (Nürburgring)

Klinkt erg pittig, moet een mooie ervaring zijn!