1

Onderwerp: Looptraining op kracht

Lekkere looptraining gedaan (gelukkig na de regen).

In tweetallen werken, en gebruik maken van een grote binnenband (geen fietsband maar van een auto oid) waar het ventiel uitgesneden is en hij doorgesneden is. Persoon 1 krijgt de band om zijn middel (tussen navel en geslacht) en gaat met flinke knie heffing en goede armbeweging met hoge frequentie naar voren lopen. Persoon twee houdt de band vast, en maakt met zijn knie een hoek van 90 graden. Hierbij wordt deze persoon dus gesleept door persoon 1. Een klein beetje meelopen is natuurlijk wel gewenst, maar het is een geweldige krachttraining. En tja je raakt er best stuk van.
Daarnaast een Tacx Flow besteld kan ik mijn "oude" racefiets daar mooi in hangen ipv mijn oude lawaai trainer zonder weerstand.

Al met al een lekkere dag smile

2

Re: Looptraining op kracht

@mark Het wordt steeds gekker hier, gelukkig vermeld je die autoband training niet als tip...

Ik heb ook lekker getraind, vandaag. Tja het is nog vroeg maar ik heb er toch al een heerlijke looptraining op zitten! Een uurtje duurloop in het bos. Vanavond nog ff spinnen en dan vind ik het wel weer genoeg voor vandaag!