1

Onderwerp: meniscus

Hoi allemaal,

Ik baal weer verschikkelijk. Ik ben nu al jaren van grote blessure naar grote blessure aan het gaan. Ik begon met een kapotte enkel, na operatie rustig weer gaan trainen. toen pfeiffer en daarna een spier probleem, dus voor de derde keer weer van nul af aan opnieuw beginnen. Afgelopen zomer voor het eerst in 5 jaar weer een wedstrijd gedaan. Heerlijk!!! een achtste maar toch super!!

Toen eind september ik door mijn knie ging. Hij stond daarna helemaal vast. Ik naar mijn fysio (waar ik toch al heen moest want ik doe kracht training onder zijn begeleiding, voor die spierproblemen)  Hij dacht aan een gescheurde spier aanhechting. Dus voorlopig rust.
Na 3 weken geen verbetering. Dus naar de huisarts; hij kon niet een twee drie iets vinden, dus ook hij nog een maand rust houden. Na die maand terug naar de huisarts. (inmiddels november) hij wou toch een second opion van een tweede fysio. Dus twee weken later naar de fysio, in anderhalf uur heb ik alle hoeken van de behandelkamer gezien. Conclusie mediale meniscus is stuk. Dus verwijzing naar orthopeed. Nu kan ik daar 22 januari terecht, dus wordt vervolgt.

Nu ben ik dus voor de vierde keer achter elkaar aan de kant. Straks als de knie het weer doet kan ik weer op nul beginnen. Ik vraag me af of het het allemaal wel waard is? Ik wil in ieder geval gaan revalideren na eventuele operatie(s) zodat ik weer pijn vrij de dagelijkse dingen kan doen, maar of ik weer 100% kan en wil inzetten voor triatlon? doet moet ik nog maar eens bekijken.

2

Re: meniscus

AI AI !! dat klinkt niet goed!! veel sterkte ermee!!

3

Re: meniscus

hmmm, dat is erg veel pech sad veel suc6! en houd ons op de hoogte

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

4

Re: meniscus

Dank je voor de steun. Ik moet nu alleen wachten tot 22 januari....en dat zonder sport...Ik word een beetje groter, rond de middel zullen we maar zeggen.

5

Re: meniscus

Nou het is dus niet de meniscus maar ik heb een aantal banden gescheurd, waardoor mijn knieschijf aan het flipperen is...en dat lijkt op meniscus. Volgende week een MRI, daarna waarschijnlijk een operatie. Wat dit allemaal voor de sport betekend weet ik nog niet, maar ik heb er een hard hoofd in of ik nog wel eens een triathlon kan gaan doen....

niet leuk dus.

6

Re: meniscus

hmm, sterkte....de medische wetenschap is imho ver genoeg om je weer aan het lopen te krijgen; als het ook met een prothese kan ,waarom dan niet met je eigen been? Ik vrees alleen dat de revalidatie iets meer tijd nodig heeft, wat wel gevolgen heeft voor 2007 seizoen.

PS. ken iemand die had en beide kruisbanden volledig gescheurd en meniscus, en is gewoon weer in de running

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

7

Re: meniscus

Zo mensen,

Het is even geleden. Maar een korte up-date.
Mijn meniscus is verwijderd en ik weer wandelen en fietsen, nog geen kracht zetten, dus op de racefiets heb ik nog niet gezeten. Al met al komt alles wel weer goed, alleen...

Ik ben bang om weer te gaan sporten. Ik durf nu niet echt veel kracht uit te oefenen. Waarom? tja het voelt gewoon niet zoals het was.
Daarnaast heb ik de afgelopen jaren van blesure naar blesure gerevalideerd. Eerst een enkel probleem, toen pfeiffer, toen weer een enkelprobleem, toen een spierprobleem en nu dit. Is het sporten het wel waard? Nee ik deed geen gekke dingen, geen extreme hoeveelheid trainen, een keer of 4 per week. Overbelasting is het nooit geweest. Maar nu kan ik dus voor de zoveelste keer bij 0 beginnen. Waarom, om daarna weer iets nieuws op te lopen? ik weet niet of ik het allemaal wel wil.
Als ik nou gewoon zorg dat een keertje per week kan lopen en een keertje kan fietsen dan is het toch ook mooi? Waarom nog gaan triatlonnen?

Dit is niet bedoelt als "help steun me" ofzo, of als triatlon is slecht voor een mens. Ik denk dat ik zelf genoeg heb met het sporten voor prestaties.

groet
Jeroen

8

Re: meniscus

He Jeroen
ik kan helemaal inzien wat je probleem / angst is.
ikzelf heb ook jaren gesukkeld met mijn knie, maar twee jaar geleden ben ik geopereerd aan mijn knie (kapotte binnenmeniscus en afgescheurd kraakbeen) en na een aantal weken ben ik weer voorzichtig gaan hardlopen en heel veel gezwommen (vooral op mijn armen, geen benen gebruikt) en nu ik overgestapt ben naar de triathlon gaat het alleen maar beter met mijn knie, heb nu eigenlijk nooit geen pijn meer, wat ik na een enkele hardlooptraining vaak wel had.
maar je moet het zo zien: de spieren rondom je knie worden weer sterker straks en zullen de meeste klappen opvangen.
ja, het gaat pijn doen in het begin als je weer harder gaat trainen, maar het gaat steeds beter en makkelijker worden, dus zet door, ik weet zeker dat je er weer bovenop komt en je weer gaat genieten van de triathlon.

groet
Wilma

Winnaars zijn een deel van de oplossing, verliezers een deel van het probleem.
Ik ben een winnaar.........

9

Re: meniscus

Ok Wilma, dank je voor je bericht.

Groet
Jeroen

10

Re: meniscus

Niet tof dat gesodemieter met je knie. Maar wat hebben ze precies verwijderd; beide menisci, 1 van de 2 of een gedeelte van 1 van de twee? Ik neem aan dat de orthopedisch chirurg wel wat kon vertellen over de prognose.

Tegenwoordig wordt er al geexperimenteerd met het implanteren van een kunstmeniscus http://www.kennislink.nl/web/show?id=166264. Orteq in Groningen houdt zich hier mee bezig. Misschien interessant om in de gaten te houden.
Succes met je revalidatie.
Mzzls
HJ

Ik las, bedacht, las nog een keer, checkte m'n bronnen, bedacht me nog een keer,
en postte toen pas...
Mocht het resultaat de admin toch niet bekoren, dan hoop ik dat dit product van consciëntieuze overdenking niet IN STILTE wordt gemodereerd.

11

Re: meniscus

Er is 1.5 menisci verwijderd.

Die implantatie is mij bekent, maar zover ik nu zie is het nog in prille ontwikkeling stadium.