1

Onderwerp: Vakanties en training

Hoe gaan jullie om met vakanties? Ik heb mij ingeschreven voor de volle marathon van R'dam en moet daarvoor flink aan de bak (vorig jaar was pijnlijk zwaar). Heel veel zin in, maar ik ben gisteren terugekomen van 3 weken Duitsland (wandelen door de bossen) en heb daar niet getraind. Over 4 weken vertrek ik voor 6 weken naar Vietnam, waar ik ook niet ga trainen. Als ik terug kom is het de week er op Kerst. Dat maakt nog 4 maanden fatsoenlijke traintijd.

Loopt de conditie (veel) terug in zo'n periode of is de schade redelijk snel te herstellen.

Begrijp me niet verkeerd, ik ga m'n vakantie zeker niet annuleren, maar vraag me meer of wat het effect is en hoe jullie dit opvangen.

A great of money has been invested in this project and we can't allow it to fail.

2

Re: Vakanties en training

Loopschoenen mee, en om de andere dag 20 minuutjes joggen? Scheelt een hoop als je terug komt.

3

Re: Vakanties en training

Ik neem ook altijd loopschoenen mee en probeer altijd om de dag ongeveer een uur te lopen.

4

Re: Vakanties en training

Na een drietal weken heb je al een terugval van de conditie. Zelf heb ik door vakantie ook onlangs een maand bijna niets gedaan en dat heb ik ook gemerkt achteraf. De opbouw gaat wel een stuk sneller.
Zelf heb ik me trouwens ook ingeschreven voor de volledige van Rotterdam (mijn eerste)
suc6 en met een marathon in het vooruitzicht zou ik de loopschoentjes niet te ver weg leggen.