1 Laatst bewerkt door gadget (15-03-13 07:36:53)

Onderwerp: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Ik ben wel heel benieuwd hoe bij de triathleet de trainingsweek eruit ziet..
Bij mij was het de afgelopen week niet veel. ik had vandaag mn laatste hardlooptraining van mn revalidatie schemaatje dus vanaf volgende week ga ik het hardlopen weer rustig opbouwen. Hopelijk is mn fiets dan ook weer in orde zodat die op de taxx kan.

zo zag mijn week er in iedergeval uit:
Zondag 15 minuten hardlopen 5 minuten wandelen 30 minuten hardlopen .. voornamelijk over de heide en door het bos
Maandag gedwongen rust.. ik had de fiets op de taxx maar de versnellingskabel ging stuk.
di rust (wetsuit opgehaald bij Dennis)
wo.. overwerk... helaas niet gelopen
do Marathon gekeken.. of telt dat niet als training? nee ik zou anders gaan zwemmen.
vr bank hangen
za 15 minuten hardlopen 5 minuten rust 30 minuten hardlopen

Zo hoop ik de volgende week door te komen
Zondag     rust
Maandag  krachttraining of fietsen
Dinsdag    hardlopen 45 minuten .
woensdag rust
Donderdag zwemmen
Vrijdag       45 minuten hardlopen
Zaterdag   30 minuten hardlopen..

2

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Afgelopen week:

Ma 45 min zwemmen en 30 min indoorroeien
Di 60 min Computrainer (indoorbike) blokken van 70%-100% FTP - normaal duurtraining hardlopen maar blessure aan kuit
Woe 60min Computrainer Zone 1 met 3 x (3 x 60 sec 300-320 watt, P2min) SP 5min souplesse
Do 90 min Computrainer Zone 1, souplesse rijden 3 x (10 min zone 2, direct 2 min zone 3, dan P3 min)
Vrij 1 uur krachttraining - 30 min indoorroeien - 30 min loopband rustig duurtempo
Za 1 uur krachttraining - 45 min indoorroeien - 30 min crosstrainer
Zo 45 min zwemmen en 2 uur fietsen Computrainer (75% ftp voornamelijk)

3

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Livio Livius schreef:

Afgelopen week:

Ma 45 min zwemmen en 30 min indoorroeien
Di 60 min Computrainer (indoorbike) blokken van 70%-100% FTP - normaal duurtraining hardlopen maar blessure aan kuit
Woe 60min Computrainer Zone 1 met 3 x (3 x 60 sec 300-320 watt, P2min) SP 5min souplesse
Do 90 min Computrainer Zone 1, souplesse rijden 3 x (10 min zone 2, direct 2 min zone 3, dan P3 min)
Vrij 1 uur krachttraining - 30 min indoorroeien - 30 min loopband rustig duurtempo
Za 1 uur krachttraining - 45 min indoorroeien - 30 min crosstrainer
Zo 45 min zwemmen en 2 uur fietsen Computrainer (75% ftp voornamelijk)

In je garage staan een computrainer, loopband en ergometer naast elkaar? Niceee.

Ik heb 'n rustig weekje;

Ma; rust
Di; 25 min ED loopje - stabilisatie
Wo; 90 min zwemmen
Do; 70 min lopen (4x600m, 4x200m)
Vr; 60 min ED tacx
Za; 60 min zwem - 40 min loop (8x200m) - stabilisatie
Zo; 30 min rlx tacx - 5 km loopwedstrijd - 60 min (als ik zin heb langer) zwem

Totaal ongeveer 7 uur.

4

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

ma 50 min taxc
di 50 min zwemmen baantjes trekken
Wo 50 min taxc
Do 45 zwemmen korte sprintjes
Vrij 50km fietsen
Za niks
Morgen 1,5 uur baantjes trekken
PS ivm kuitblessure niet lopen

5

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

maandag en dinsdag anderhalf uurtje fietsen en donderdag,vrij en zaterdag klein uurtje loslopen en zondag marathon lopen.

6

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Ma: rust
Di: 60 min lopen en 60 min zwemmen
Wo: 150min fietsen
Do: 60 min lopen
Vr: rust
Zat:90 min MTB 60min zwemmen
Zo : wedstrijd crossloop.

7

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Bleek schreef:

In je garage staan een computrainer, loopband en ergometer naast elkaar? Niceee..

Loopband niet, dit doe ik op de sportschool samen met de krachttraining (vr en za). Wellicht dat er ooit nog een loopband gaat komen. Loopband gebruik ik voor intervalwerk en snelheidstrainingen. Ben nog al blessure gevoelig bij het hardlopen en loopband is eigenlijk de perfecte oplossing.

8

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Deze week:

Ma: 45 min. loopband, 90 min. tacx
Di: 60 min. zwemmen
Wo: 45 min. loopband, 60 min. schaatsen
Do : 75 min. Tacx
Vrij: 60 min. Tacx, 90 min. zwemmen, 30 min. lopen
Za: 10 mijl loopje
Zo: 180 min. fietsen, 45 min. lopen

Totaal: 131/2 uur.

9

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Ben aan m'n derde maand voorbereiding op IM Frankfurt op 7/7/2013 bezig.

Vorige week:
Ma: 1u10' Z
Di: /
Wo: 2u F + 30' L
Do: 1u Z
Vr: 3u20' F + 45' Z
Za: 1u L
Zo: 1u30' L

Deze week:
Ma: 1u10' Z
Di: /
Wo: 2u F + 45' L
Do: 1u25' Z
Vr: /
Za: 3u F
Zo: wedstrijd 10 km L (+/- 42')

10

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

7u in een rustige week... ik krijg er een minderwaardigheids complex van hmm

Bleek schreef:
Livio Livius schreef:

Afgelopen week:

Ma 45 min zwemmen en 30 min indoorroeien
Di 60 min Computrainer (indoorbike) blokken van 70%-100% FTP - normaal duurtraining hardlopen maar blessure aan kuit
Woe 60min Computrainer Zone 1 met 3 x (3 x 60 sec 300-320 watt, P2min) SP 5min souplesse
Do 90 min Computrainer Zone 1, souplesse rijden 3 x (10 min zone 2, direct 2 min zone 3, dan P3 min)
Vrij 1 uur krachttraining - 30 min indoorroeien - 30 min loopband rustig duurtempo
Za 1 uur krachttraining - 45 min indoorroeien - 30 min crosstrainer
Zo 45 min zwemmen en 2 uur fietsen Computrainer (75% ftp voornamelijk)

In je garage staan een computrainer, loopband en ergometer naast elkaar? Niceee.

Ik heb 'n rustig weekje;

Ma; rust
Di; 25 min ED loopje - stabilisatie
Wo; 90 min zwemmen
Do; 70 min lopen (4x600m, 4x200m)
Vr; 60 min ED tacx
Za; 60 min zwem - 40 min loop (8x200m) - stabilisatie
Zo; 30 min rlx tacx - 5 km loopwedstrijd - 60 min (als ik zin heb langer) zwem

Totaal ongeveer 7 uur.

11

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Pabbeele...........8 maanden voor het evenement al 12 uur per week trainen?

Is je doel onder de 9 uur?

12 Laatst bewerkt door pabbeele (13-11-12 09:00:16)

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

petitmas schreef:

Pabbeele...........8 maanden voor het evenement al 12 uur per week trainen?

Is je doel onder de 9 uur?

Volg het schema van m'n coach die toch wel wat referenties heeft.
Alle trainingen zijn quasi LSD, bedoeling is een zeer brede basis te leggen. De intensiteit wordt dus laag gehouden. Voel me er momenteel zeer goed bij, dus waarom niet. Pas op, vind het ook best al veel uren training hoor en had niet verwacht dat ik er op dit ogenblik al zo veel zou moeten doen, maar ik ben de leek en hij de coach, denk ik dan.
En ja, als goeie Vlaming ga ik het record van Van Hoenacker aanvallen  big_smile

13

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Raar dat je 12u trainen per week veel vind eigenlijk hmm  zelfs al heb ik geen doel of toch niet echt iets om naartoe te trainen train ik nog rond de 12a14u per week. En ik zou al blij zijn met een IM onder de 19u wink trainer weet waneer ik tijd heb en hoeveel dus die maakt daar de schema's op.

14

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

ronnyke schreef:

Raar dat je 12u trainen per week veel vind eigenlijk hmm  zelfs al heb ik geen doel of toch niet echt iets om naartoe te trainen train ik nog rond de 12a14u per week. En ik zou al blij zijn met een IM onder de 19u wink trainer weet waneer ik tijd heb en hoeveel dus die maakt daar de schema's op.

Trainen of sporten?

15

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Als je met schema's traint die alle aspecten bevatten zoals interval en rust enz noem ik het trainen  big_smile  Maar het kan gewoon sporten zijn ook of tijdverdrijf of blij dat je thuis buiten bent wink

16

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Probeer in deze periode ook aan volume training te werken met lage intensiteit. Ik hoop uit te bouwen naar 10 a 12 uur pw 3 wkn met 1wk Rest & Recovery. Dat is nog wel wennen voor het lijf dus vorige week was weer even rustig aan doen:

ma: Rust
di: 1u13 Lopen (12,5km) + 15min swissball & core stability
wo: Rust
do: Rust
vr: 1u20 Lopen (14,5km)
za: 1u zwemtraining
zo: 1u55 Lopen halve marathon tijdens Twiskemolenloop

Deze week proberen 2x zoveel als vorige week met nadruk op zwemmen en fietsen

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

17

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

afgelopen week was wel zoals ik gepland had...

Maandag    Kracht                                30
Dinsdag    Hardlopen                        50
Woensdag    Kracht                        45
Donderdag    Zwemmen                    60
Vrijdag    Hardlopen                        50
Zaterdag    Rust        (nou ja met kind op mn nek naar de sinterklaas intocht)               
Zondag    Hardlopen                        30

Met hardlopen moet ik nog wel uitkijken voor mn pezen. Mn fiets is nu weer helemaal tiptop in orde dus volgende week kan hij op de Tacx zodat ik ook kan trainen als de kindertjes op bed liggen en mn vriendin de deur uit is..

de planning voor komende week is:
Maandag  fietsen op de Tacx
Dinsdag    Hardlopen
Woensdag Zwemmen
Donderdag Kracht
Vrijdag Hardlopen
Zaterdag Rust
Zondag hardlopen

18

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

De Tacx ??????????/ Ik snap het niet............maar dat komt omdat ik het verschrikkelijk vindt.
Als je maar 1 fietstraining per week doet, waarom ga je dan niet lekker naar buiten op de ATB?

19

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Ik zit duidelijk nog in een rust periode. Heb twee keer 45 minuten gelopen, een uur gezwommen en twee keer een half uur op de tacx gezeten. Totaal dus 3,5 uur 'getraind'. Vanaf december ga ik weer serieus aan de slag.

20 Laatst bewerkt door gadget (19-11-12 11:03:58)

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

petitmas schreef:

De Tacx ??????????/ Ik snap het niet............maar dat komt omdat ik het verschrikkelijk vindt.
Als je maar 1 fietstraining per week doet, waarom ga je dan niet lekker naar buiten op de ATB?

eeehr.. ik heb geen atb:-).... en ook (nog) geen kleding om in de winter lekker te kunnen fietsen..

Verder is het een handige training voor als mn vriendin aan het sporten is en de kindertjes naar bed zijn (3 en 6 jaar dus die laat je niet alleen thuis he..)

Ik doe nu meestal op de maandagavond wat krachttraining thuis met dumbels maar dat lijkt met goed te combineren met een rondje fietsen in de garage:-)

[edit] overigens snap ik je reactie wel hoor.. ik heb dat ook een beetje met mensen in de fitnes die op de loopband bezig zijn terwijl ik vanuit huis in 5 minuten in het bos loop..ik moet nog een beetje zoeken naar een handige verhouding tussen fietsen, zwemmen en lopen. de nadruk ligt nu nog flink op het lopen..[/edit]

21

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

ma: - 2u10 gefietst duurtraining (58km)
       - zwemtraining 1u30 (3km -veel techniekoefeningen + benen)

di: - 1u55 gefietst (50km)
     - duurloop 50 min (9.5km)
     - 1u rompstabilisatie + lenigheid + kracht

woe: - hardlopen interval 7x700m  1u05 (13.6km)
         - 1u zwemtraining

do: - 1u fietsen herstel (23.4km)

vr: - 1u duurloop (12.4km)

za: - Rust (studeren voor examen maandag)

zo: - 30min lopen + studeren voor examen maandag

in totaal goed voor ongeveer 12u

22

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

petitmas schreef:

De Tacx ??????????/ Ik snap het niet............maar dat komt omdat ik het verschrikkelijk vindt.
Als je maar 1 fietstraining per week doet, waarom ga je dan niet lekker naar buiten op de ATB?

Dat had ik dus ook, maar ik laat me nu online begeleiden door marcel Gierman. Die maakt schema's voor de Tacx die vol te houden zijn zonder verveling. Voorgaande jaren was het voor mij op de Tacx alleen vol te houden met de tv aan op TopGear, en dan nog hooguit een uurtje. Afwisseling is de truc.

23

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar ik kreeg laatst van een clubgenoot de tip om tijdens het tacxen naar het schaatsen te kijken. Als ze op tv rijden rijd jij ook. Op die manier heb je dus sowieso een aardige intervaltraining en het maakt ook de 1000m's van poolse dames de moeite waard om te kijken (of je kapot te rijden:) )

24

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

gadget schreef:

de planning voor komende week is:
Maandag  fietsen op de Tacx
Dinsdag    Hardlopen
Woensdag Zwemmen
Donderdag Kracht
Vrijdag Hardlopen
Zaterdag Rust
Zondag hardlopen

De uitvoering was deze week wat anders dan geplanned.
Maandag fietsen op de Tacx... 35 minuten
Dinsdag door spierpijn niet gelopen
Woensdag andere verplichtingen
Donderdag geen tijd
Vrijdag door omstandigheden geen tijd om te sporten
Zaterdag door omstandigheden geen tijd om te sporten
Zondag 45 minuten gelopen als een natte krant..

Hopelijk gaat het deze week wat beter met de volgende planning:

Maandag Fietsen op de Tacx en tegelijk op de kindertjes passen
Dinsdag  rust/plasma doneren
Woensdag Harlopen 50 minuten
Donderdag Zwemmen
Vrijdag Hardlopen 45 minuten
Zaterdag rust
Zondag Hardlopen 50 minuten.

Maarten

25

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Er komt eindelijk echte regelmaat in de trainingen. Ik zal proberen regelmatig te posten

Ma 26-11 : baantraining (10x400)
Di 27-11 : rust
Wo 28 - 11 : 1,5 uur ATB
Do : 2600 mt zwemtraining met 20x100 progressief
Vr : rust
Za : 17,7 km gelopen in 1.26 met ruim 200 hoogtemeters
Zo : rust