251

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Dat was een mooie trainingsweek. Dit soort uren kan ik alleen maar draaien als ik voldoende slaap, en dat betekent dat een normaal sociaal leven er niet in zit. Gelukkig fietsen mijn vrienden allemaal. En gelukkig heb ik genoeg mogelijkheden om overdag tussendoor te trainen zodat mijn gezinsleven er ook niet onder lijdt.

ma: duurloop van 22km
di:woon-werk fietsen, 60km
wo:progressieve duurloop, 17km, 's avonds OW swim 2.3km
do: woon-werk fietsen, 60km, 's avonds yoga 75min
vr:dagje vrij om in de Eifel te fietsen, 132km in 4u46m
za: uurtje zwemmen met triathlonvereniging
zo: dubbele koppeltraining 2x(46km fietsen, 7km lopen), totaal ruim 4 uur

Al met al een kleine 19 uur, wat wel zo'n beetje mijn max is op deze manier.

252

Ik met mijn volle werkweek (6 dagen werken) ben slechts aan 16u en een half geraakt :-( deze week een wedstrijdje erin gepland dus zal scherp 15u worden vrees ik. Binnen 4 weken de Frysman dus de meeste trainingsarbeid zou nu toch in mijn benen moeten zitten als alles goed is.

253

LindaRotterdam schreef:

Dus toch die lange duurrit kunnen maken, verder even rustig aan, had zondag alweer een wedstrijd.

Ma: 200 km fietsen
Di: Yin yoga
Wo: Krachttraining
Do: Lopen tempo
Vr: Zwemmen cursus
Za: Rust
Zo: stayersprint Almere Duin en 2x10 km pendelen

Toch weer 14 uur, moeten ze vaker doen zo'n vrije maandag. big_smile

Haha zo'n extra vrije dag is inderdaad lekker om wat extra te kunnen trainen!

254

Vorige week 21u en half getraind, zelden zo een volume week gehad denk ik. Nu de riem eraf en in rust, hopelijk zondag in topvorm voor de Frysman.

255

Wow, 21,5u 2 weken voor een hele? Succes in de Frysman!

Hier:
Ma: 1u15m tacx VO2Max (ftp behoorlijk naar beneden bijgesteld, bijna 4 weken niet op de tacx gezeten), 20 min core
Din: ochtend 1u easy tacx, avond 1u interval (6x 800m)
Woe: 1u15min op de tacx. 12 min WU, 1u tempo, 3 min CD (moest eigenlijk 1,5u tempo, maar na 4 weken zonder tacx was dat echt weer wennen om op tempo te fietsen)
Don: ochtend 45 min lopen, avond 1u zwemtraining met de club
Vrij: Rust, meegedaan met een hart onderzoek, ecg, hartkleppen nagekeken en ruim 2u in een MRI-scanner gelegen.
Zat: 30k gelopen (verste run ooit voor mij. Wil een aantal lange runs doen in aanloop naar IM Maastricht, merk dat mijn lichaam er snel aan went, als ik ze maar gedaan heb).
Zon: 4,5u gefietst. Wilde eigenlijk 6u maar veel wind en de knieen vonden het wel mooi geweest.

Verder woon-werk fietsen. Bij elkaar ruim 16u bezig geweest.