351

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Hier lekker aan het opbouwen naar het eerste doel van het seizoen: tijdrit Almere.
Moest nog wel even wennen aan de zomertijd, maar daar zit ik inmiddels helemaal in. Lekker veel mogelijkheid om te fietsen opeens!

Ma Rust
Di Trainingskoers, 100' fietsen
Wo Lopen 60' nog voorzichtig opbouwen
Do Fietsen interval 100'
Vr Zwemmen duurtraining
Za Fietsen 260'
Zo Lopen 40'

352

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

De afgelopen twee weken weer aan het opbouwen van een aantal maanden sporadisch te trainen, en vooral niet consistent. Met als doel om komende vrijdag de Bloesemrun te lopen. (zie ook mijn laatste blogpost in mijn onderschrift voor meer info.)

Ma: Lopen rustig tempo 45min
Di: Lopen interval 20min  + Fietsen 45min Trainerroad (Tunnabora -4: 4x 7min sweet spot intervallen)
Wo: Lopen tempo 45min
Do: Fietsen 60min Trainerroad (Mont Albert +1: 60min tempo ride met 3x rustmomentje max 3min)
Vr: Lopen rustig tempo 25min
Za: Lopen duurtempo 55min
Zo: Krachttraining benen (Behangen in de nieuwe kinderkamer: trapje op/af) ;-)

Sinds zaterdag voel ik me niet helemaal fit, verkouden en keelpijn. Toen besloten om de wekker om 05:00 maar even te snoozen en te blijven liggen. In de middag toch maar gaan lopen (#sportaddict). Hartslag liep te snel op, teken dat ik niet optimaal kon lopen. Gelukkig stond er een rustige duurtraining gepland, dus dat ook maar extra rustig gedaan en gewoon minder kilometers gemaakt.

353

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Mijn afgelopen week:
Maandag: niets
Dinsdag: zwemmen interval 45 min.
Woensdag: spinning interval 1 uur
Donderdag niks
Vrijdag: interval op zwevend tapijt (de loopband) 35 min
Vrijdag: core 1 uur
Zaterdag:niks
Zondag: 105 km MTB tocht
Zondag: 6 km hardlopen

Je moet sneller dan de klos zijn.

354 Laatst bewerkt door MontanaMan (14-04-19 18:05:17)

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Een goeie week weer, merk op het moment echt dat ik fitter aan het worden ben. Gedurende de week is mijn rusthartslag ook behoorlijk gedaald, die was al maanden eigenlijk hoger dan vorig jaar in deze periode (57-60), en deze week varieerde het tussen 49-55.

Ma: ochtend rustige 4k lopen, avond 1u tacx VO2Max intervallen
Din: avond 8k lopen
Woe: avond 1u20m tacx sweet-spot 75-70%
Don: ochtend rustige 4k lopen, avond zwemmen (2700m)
Vrij: ochtend 8,5k lopen, avond tacx. Bedoeling was 3x 20' op 90% ftp, wat me makkelijker afging dan ik gedacht had, maar kwam met tijd in de knoop dus 2x 20' gedaan.
Zat: 1,5u duurloop
Zon: 1,5u tacx met 75 80-80% ftp

De duurloop zaterdag ging een stuk makkelijker dan vorige week, en ook achteraf veel minder last van. Vorige week een dagje spierpijn erna, nu helemaal niet. Hartslag was ongeveer hetzelfde beide keren, maar dit keer wel bijna 20 min langer gelopen.
De hielen voelen nog steeds niet helemaal goed, maar ze hinderen me niet meer. Ik loop wel nog steeds met de schoenen waar ik er het minste last mee heb, maar die lopen weer niet zo lekker op de langere stukken. Deze week de korte stukken in ieder geval op andere schoenen lopen.

Komende week t/m vrijdag behoorlijk trainen, maar in het paasweekend waarschijnlijk niet want dan hebben we logees.

355

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Vorige week zondag mijn eerste halve tri van dit jaar gedaan dus deze week enkel maar herstel trainingen gedaan. Komende week terug verder met opbouw.

356 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (14-04-19 21:16:48)

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Ma Fietsen duur 35 km
Di Zwemmen techniek, fietsen trainingskoers 55 km
Wo Rust
Do Lopen duur 50', fietsen interval 40 km
Vr Rust
Za Zwemmen teamtraining, lopen duur 60'
Zo Fietsen duur en koers 70 km

Goeie week gedraaid, nu weer even rustig aan. Taperen voor tijdrit van Almere.

357

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Afgelopen week :
Ma : rustdag
Di : 65 KM TT bike ...
wo : zwemmen 2400  m, s,avonds hardlooptraining
Do : Rustige loop van 1 uur
Vr: Zwemmen 1800 m
Za : soort van koppeltraining , 44 km bike , 10 km hardlopen ( derde plek age group ) , 30 km
bike
Zo: ronde van Arnhem 90 km

Morgen een verdiende rustdag

358

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

En weer een week verder. Ging niet helemaal zoals gepland maar wel weer een goede week.

Ma: ochtend 4,5k lopen, avond VO2Max tacx na 15 min afgebroken. Druk op het werk en dat bleeft in mijn hoofd zitten, dus van de fiets afgestapt en voor werk wat dingen afgemaakt.
Din: ochtend 9,5k lopen, avond stond 1,5u met 1u15m tempo sessie op de trainerroad planning maar had afscheidsetentje van een collega, dus fietsen gingn niet door.
Woe: 9,5k lopen, avond de tacx sessie van gister buiten ingehaald, 15m infietsen, daarna bijna een 1u15m net onder halve triathlon effort gefietst. Paar PR's gezet op die loop.
Don: ochtend 4,5k lopen, avond 1u zwemmen en 15min core.
Vrij: op de trainerroad planning stond 2,5u en dat werd 3,5u buiten fietsen met een paar pittige klimmetjes erin die ik zo rustig mogelijk probeerde te doen aangezien die klim volgende week aan het einde van een 150k sportive zit. Ging redelijk, zat nog redelijk van max HR af en toch PR op die klim.
Zat: ochtend 15k gelopen op vermoeide benen van het fietsen van gister. Ging beter dan ik vantevoren verwacht had. Daarna kwam m'n zus en m'n zwager op bezoek met de familie
Zon: Rust, als apenrots fungeren voor neefjes en nichtje.

Al met al wel tevreden. 4 Dagen achter elkaar gelopen met nauwelijks problemen (1x 4,5k op nieuwste schoenen gelopen en voelde mn hielen gelijk weer, ik denk dat ik daar niet meer op ga lopen). Ook weer eens redelijk wat kilometers, het is lang geleden dat ik 40k in een week liep. Lopen gaat vooruit en begint weer makkelijker te voelen. Ik denk dat ik snel begin met het toevoegen van strides met het lopen. Stuk minder vaak gefietst dan gepland, maar wel lekker gefietst, en ondanks dat ik niet pushte wel een aantal PR's gefietst op stukken die vaak fiets.

Komende week herstel weekje, en op zondag (als het tenminste ok weer is) een toertocht van 150k doen. Daat kijk ik wel tegenop aangezien ik dit jaar nog geeneen 100k+ heb gedaan. Hopelijk kan ik vandeweek nog een keertje een tochtje van 3u doen. Maar de agenda en het week lijken niet mee te werken.

359

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Ik deze week een kleine 17u getraind en alles ging eigenlijk heel vlot. 2 weken terug die halve in Salou gedaan waar ik toch wel redelijk diep geweest ben en voel er niks meer van dus recuperatie is meer dan perfect verlopen.

360 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (23-04-19 14:09:14)

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Ik word zo onrustig van rustweken. Gelijk helemaal uit m'n ritme. wink

Ma Rust
Di Zwemmen techniek 2200 m
Wo Lopen opbouw na 2 km afgebroken
Do Zwemmen duur 2400 m, fietsen interval 90'
Vr Rust
Za Tijdrit Almere 28 km + 10 km WU
Zo Lopen opbouw 8 km

Nu weer knallen. Nog 11 weken tot Roth en genoeg mooie tussendoelen. Spannend!

361

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Roth heeft vrij scherpe cut-off tijden zie ik zo (15u) dus zeker nog veel succes met je voorbereiding.

362 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (23-04-19 14:08:28)

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

ronnyke schreef:

Roth heeft vrij scherpe cut-off tijden zie ik zo (15u) dus zeker nog veel succes met je voorbereiding.

Haha, bedankt, alsof ik het nog niet spannend genoeg vond.
Nee, er moet wel veel tegen zitten moet dat niet lukken. Maar wie weet hmm

363 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (29-04-19 09:38:22)

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Ma: Fietsen herstel 60 km
Di: Zwemmen CSS 2500 m, Fietsen interval 48 km
Wo: Lopen opbouw 42'
Do: Zwemmen duur 2500m, Fietsen trainingskoers 37 km
Vr: Rust
Za: Lopen opbouw 45'
Zo: Fietsen duur 118 km

Totaal bijna 14 uur.
Nu nog zo'n piekweek, en dan lekker uitrusten op huwelijksreis!
Gaan voorzichtig weer wat vaker en langer lopen, dat is wel heel fijn.

364

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Mooie week Linda! En een 60K herstelrit duidt wel op een goede conditie.

Hier was het een herstelweekje met aan het einde een mooie toertocht.

Ma: 5k run met 3x strides
Din: rust
Woe: 60k fietstocht
Don: Ochtend 6k loopje met 3x strides, voelde lastiger dan het zou moeten zijn. Avond zwemmen, CSS set wat erg lekker ging, zwommen 1:29-1:30/100m (4x100 met 15 sec rust, 200m met 30 sec, 4x100, 300m met 30 sec, 4x100, 400m, 4x100). Kreeg bij de 400 flinke kramp aan binnenkant van mijn bovenbenen.
Vrij: Avond heel rust 6k loopje met mijn vriendin.
Zat: Rust, nog steeds last van de kramp van het zwemmen.
Zon: White Horse Challenge toertocht. Samen met een groep van de triclub gereden. Redelijk rustig tempo. 145km, met 1500 hoogtemeters, met een 4-tal aardige kuitenbijtertjes. Had dit jaar pas een keer 90km gefietst en verder vooral veel binnen op de trainer gezeten. Het viel me eigenlijk helemaal niet tegen. Na de klimmetjes moesten we meestal even wachten op een paar anderen. De laatste klim werd getimed, en daar flink gas gegeven, eindigde als 26ste van de dag (van de ~500 deelnemers). Uiteindelijk 5,5 uur fietstijd, en net iets meer dan 6u over gedaan totaal (2 stops voor eten en drinken).

Toch weer wat last van mijn hielen na het lopen, dus even uitkijken met versnellingen deze week.

365

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Ik ga vanaf nu af elke zondag dat ik niet moet werken ook een toertochtje rijden in heuvelachtig gebied kwestie om toch wat beter om te kunnen gaan met hoogteverschillen.

366

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Na een aantal redelijke weken is het sinds ruim een week een heel stuk minder. Het koningsweekend nog even flink los gegaan met 3 dagen drinken (daarna een alcoholstop), ook niet getraind. Maandag een korte hardloopsessie kunnen doen tussen twee afspraken door en sinds dinsdag niet kunnen trainen door vermoedelijk een bijholteontsteking. Verre van ideaal met de bosbaan over een week en hoofddoel Brouwersdam over 3 weken. Tweede ziekteperiode van dit jaar al.

367

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Lig aardig op koers voor de kwart begin juli in Oirschot.
zondag: 45 km fiets
maandag: 1 km zwem + 6,5 lopen
dinsdag: 25 km fiets
woensdag: 12.5 km lopen
donderdag: rust
vrijdag: 1,5 km zwem
Afgelopen week een wetsuit gekocht, dus open water zwemmen kan ook gaan beginnen.

368

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Maandag: 14km lopen
Dinsdag: 1,4km zwemmen
Woensdag: 33km fietsen
Donderdag: 1,9km zwemmen
Vrijdag: niks
Zaterdag: 8km lopen en 42km fietsen
Zondag: niks

Eerste week van een programma richting IM70.3 op 1 september. Komende zaterdag de bosbaantriathlon in Amsterdam!

369

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Fijne trainingsweek!

Maandag: eerste zwemtraining met de triathlonclub, bijna 3000 m in 1 uur met wetsuit
Dinsdag: looptraining op de baan, koppelkoers 10 x 400 m (1:28/ronde), met in- en uitlopen 10,5 km / 1 uur
Woensdag: rustige duurrit met de triathlonclub, 64 km fietsen in 2 uur
Donderdag: welverdiende rustdag
Vrijdag: 10,5 km lopen, 5:08/km
Zaterdag: combitraining 3 km lopen, 2 km zwemmen en weer 2,5 km naar huis lopen
Zondag: op de tijdritfiets 72 km in 2 uur, waarvan ca. de helft achter een snelle pedelec

Dagelijks stretchen voor mijn stijve schouders en core training (ca. 10-15 minuten)

Totaal bijna 8 uur, TSS 520
Over drie weken de eerste zomertriathlon van dit jaar op de Brouwersdam: 1 km z/80 km f/10 km l
Ik lig lekker op schema, nog twee weken iets uitbouwen en dan uitrusten naar de Brouwersdam

370 Laatst bewerkt door LindaRotterdam (05-05-19 22:11:26)

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Oei, drie weken nog maar tot Brouwersdam...

Ik heb gelukkig voorafgaand aan de bruiloft wat meer kunnen trainen, tussen t geregel door.

Ma Rust (wijnproeven wink)
Di Lopen opbouw 50', fietsen trainingskoers 55 km
Wo Zwemmen duur 2900 m, lopen opbouw 55'
Do Fietsen duur 112 km
Vr Bruiloft
Za Rust, iets anders zat er echt niet in big_smile
Zo Herstelrit 42 km

TSS 579, 10 1/2 uur totaal.

Na de huwelijksreis ook maar eens een alcoholstop!

371 Laatst bewerkt door arnosmit (05-05-19 21:32:06)

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

LindaRotterdam schreef:

Oei, drie weken nog maar tot Brouwersdam...

Gefeliciteerd!
Jij doet ook mee op de Brouwersdam (of is dat je huwelijksreis?) :-)

372

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

72k in 2u als training yikes

Ma: rust (na rit van 145k zondag)
Din: avond kwartier core, half uur lopen
Woe: ochtend 40min lopen, avond 1u tacx VO2Max
Don: ochtend half uur lopen, avond 1u zwemmen
Vrij: ochtend 1u lopen, avond 1u tacx sweet spot
Zat: rustig rondje van 40: gefietst met m'n vriendin, daarna 2k brick run op tempo gelopen. Is mijn eerste tempo loopje dit jaar en dat valt altijd vies tegen
Zon: 18k duur lopen. De langere loopjes komen er weer aan, tweede helf ging eigenlijk makkelijker, en sneller dan eerste helft

De laatste paar km van de lange duurloop waren wat pittig, maar viel op zich mee. Precies goed eigenlijk. Deze week lekker trainen, na deze week zal het vooral lopen, en hopelijk wat zwemmen, worden in Griekenland.

373

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Vakantie in Duitsland:

Ma: langzame duurloop van 65 minuten
Di: 100 minuten fietsen, gevolgd door 10 minuten openwater zwemmen en afgesloten met 25 min sprinten.
Wo: rust
Do: rustige duurloop van 160 min
Vrij: 4 uur file rijden naar huis
Za: rust
Zo: fietsen 348 min fietsen

Je moet sneller dan de klos zijn.

374

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

LindaRotterdam schreef:

Vr Bruiloft

Gefeliciteerd, Linda!

375

Re: Hoe zag jouw trainingsweek eruit

Ma: 29km gefietst
Di: 1700m gezwommen
Wo: Rust
Do: 1750m gezwommen + 10km gelopen
Vrij: 8km gelopen
Zat: Bosbaan Triathlon: 750m gezwommen + 20km gefietst + 5km gelopen
Zon: 27km gefietst