1

Onderwerp: Fietsen in winterwonderland

Hallo allemaal!

Ik heb een paar beginnersvraagjes:
Ik ben ontzettend fanatiek aan het trainen geslagen om komend seizoen mijn eerste triathlon(s)  te gaan doen.
Doen jullie in de wintermaanden nog veel fietstraining of ligt de aandacht op het zwemmen en hardlopen.
Momenteel probeer ik 2 duutrainingen per week te doen. Nadeel is dat het 's avonds al donker is.
De temperatuur kan je je tegen kleden. Wat doen jullie? Binnen op een spinningbike/hometrainer of lekker buiten zolang het niet glad is? En wat voor trainingen? Alleen duurtraining of ook korte intervallen/trainen met hoge intensiteit?

alvast bedankt voor de reacties!

Gelukkig hebben we de foto's nog.......

2

Re: Fietsen in winterwonderland

Voor het triathlonseizoen zit je nu echt nog in de opbouwende fase, dit houd in dat je veel rustige trainingen doet. Door de weeks heb ik overdag helaas geen tijd om te fietsen, heb ik een keer een middag vrij dan zit ik ook meteen op de fiets (en verder moet dat in het weekend). Dan doe ik hoofdzakelijk rustige duurtochten (HF tussen 60 en 70%).

Nu in de kerstvakantie zit ik iedere dag wel op de fiets, ook eigenlijk allemaal rustige trainingen.

Volgens mij zou op dit moment je trainingen voor 80% uit rustige trainingen moeten bestaan.. maar ben natuurlijk benieuwd naar de mening van anderen!

3

Re: Fietsen in winterwonderland

Meestal ging ik in de wintermaanden lekker met de ATB de bossen in. En dan gewoon lekker fietsen.

4

Re: Fietsen in winterwonderland

Combinatie van ATB in het weekend, op de tacx in het weekend en in de avond uren en werken als fietskoerier (op de weg tongue) dus ik mag niet klagen over fietskilometers in de winter. En over het algemeen worden die kilometers in de zomer alleen maar meer. Maar ja niet iedereen kan natuurlijk zijn werk gebruiken om ook nog iets met zijn sport te doen.