1

Onderwerp: Wel/niet eten na een avond training om 22.00hr

Zoals waarschijnlijk vele van jullie werk ik gewoon overdag en heb ik ook nog een druk gezinsleven. Dus trainen doe ik vaak 's avonds. Ik train meestal 's avonds 30 min. a 1 uur en start ongeveer om 21.00hr. Daarvoor heb ik rond 18.00hr normaal gegeten. Na mijn training om 22.00hr. heb ik eigenlijk geen honger.

Tegelijk zeg iedereen altijd dat het verstandig is om te eten na een intensieve training.

Ik heb twee vragen;
1) Is het in mijn geval ook nodig om te eten na de training? Dat wil zeggen op dit tijdstip (vlak voor het slapen gaan) en omdat ik een paar uur ervoor de avondmaaltijd genuttigd heb.
2) Zo ja, wat kan je dan het beste nuttigen. Cq. welke bouwstoffen heb je nodig na een 30min a 1 uur work-out op genoemd tijdstip?

Thanx alvast voor jullie bijdrage en hulp!!

2

Re: Wel/niet eten na een avond training om 22.00hr

Bartjan Oskam schreef:

Ik heb twee vragen;
1) Is het in mijn geval ook nodig om te eten na de training? Dat wil zeggen op dit tijdstip (vlak voor het slapen gaan) en omdat ik een paar uur ervoor de avondmaaltijd genuttigd heb.

Slechtste moment op de dag om niet te eten is - naar mijn mening - na je training. Tijdens je training beschadig je je lichaam en verbruik je energie. Dat moet je allemaal weer aanvullen. Nou zal er vast wel een deel uit je avondeten gebruikt worden door je lichaam, maar optimaal herstel je niet door niets te eten na je training.

2) Zo ja, wat kan je dan het beste nuttigen. Cq. welke bouwstoffen heb je nodig na een 30min a 1 uur work-out op genoemd tijdstip?

Binnen 30 a 45min wat koolhydraten en eiwitten nuttigen. Ik ben zelf fan van chocomel, google maar eens op chocomel + herstel. Maar boterham met kipfilet kan ook, kwark met muesli, etc.

Let wel, bovenstaande is allemaal wat minder van toepassing als je niet dagelijks traint. Dan herstel je toch wel, want er zit meer tijd tussen de trainingen.

3

Re: Wel/niet eten na een avond training om 22.00hr

Kun je niet je toetje bewaren voor na het trainen?

4

Re: Wel/niet eten na een avond training om 22.00hr

Het is sowieso verstandig om vaker op de dag te eten.
Liever 5 of 6 keer per dag een iets kleinere portie dan 2 of 3 keer een grote hap.
Het is veel beter voor de algehele voedingsvoorraad in het lijf.

**We own the raod**
(Lopen/Fietsen/Schaatsen/Zwemmen/Skeeleren)

5

Re: Wel/niet eten na een avond training om 22.00hr

Voor een trainingske van 30min a een uurtje denk ik niet dat je echt iets nodig hebt. Een glas magere melk/chocomelk kan nooit kwaad natuurlijk. Of een yoghurtje met wat fruit.