26

Re: Favoriete gels?

Tijdens de Triathlon in Weert heb ik samen met Edo vd Meer diverse flapjacks uitgedeeld, zodat men er kennis mee kan maken. Deze heerlijke ambachtelijke reep is eenvoudig te bestellen via www.triathlonproducten.nl

27

Re: Favoriete gels?

erwind schreef:

Tijdens de Triathlon in Weert heb ik samen met Edo vd Meer diverse flapjacks uitgedeeld, zodat men er kennis mee kan maken. Deze heerlijke ambachtelijke reep is eenvoudig te bestellen via een winkel

Kan je ook een post plaatsen zonder reclame te maken voor je winkel?

28

Re: Favoriete gels?

UIteraard wil ik ook graag mijn ervaringen delen van de Flapjack, vorig jaar met deze reep in aanraking gekomen. Tijdens trainingen aantal malen gebruikt en erg enthousiast. De reep in een keer opeten is soms erg veel, maar voor de lange duurritten is het een ideale snack! Door de diverse smaken kan men ook lekker afwisselen.

29

Re: Favoriete gels?

Ik zal vandaag eens wat prullen gaan halen. Gisteren gezien dat alles ver op is.

30

Re: Favoriete gels?

erwind versturen jullie ook naar Belgie?

31

Re: Favoriete gels?

erwind schreef:

Tijdens de Triathlon in Weert heb ik samen met Edo vd Meer diverse flapjacks uitgedeeld, zodat men er kennis mee kan maken. Deze heerlijke ambachtelijke reep is eenvoudig te bestellen via www.triathlonproducten.nl

Ik wist niet wat flapjacks waren dus even gegoogled. Blijkt dat  ik die dingen al zelf regelmatig bak. Kinderlijk eenvoudig, goedkoop en uiteraard helemaal naar eigen smaak te bereiden met chocola, pindakaas, whatever...inderdaad goed voedsel voor de lange trainingsritten, voor een wedstrijd iets te zwaar.
Misschien ook iets voor jou, Thijs?  wink

32

Re: Favoriete gels?

ronnyke schreef:

erwind versturen jullie ook naar Belgie?

Hallo, wij versturen uiteraard ook naar Belgie.

33

Re: Favoriete gels?

erwind schreef:

Tijdens de Triathlon in Weert heb ik samen met Edo vd Meer diverse flapjacks uitgedeeld, zodat men er kennis mee kan maken. Deze heerlijke ambachtelijke reep is eenvoudig te bestellen via www.triathlonproducten.nl

Ten eerste die flapjacks die jullie uitdeelde waren al over datum, dus niet echt reclame, en ze waren echt niet lekker ze waren gort en gort droog. (sorry)

34

Re: Favoriete gels?

Ynsnits schreef:

Misschien ook iets voor jou, Thijs?  wink

Je moet chocolade niet vermengen met van dat vogelvoer.

Het lijkt me eerlijk gezegd vrij ongeschikt spul als sportvoeding, ziet er uit als een soort mueslireep. Dat spul absorbeert in je maag vast meer dan zijn eigen gewicht aan water. Niet best als je aan het uitdrogen bent, of als je zware fysieke arbeid levert.

35

Re: Favoriete gels?

thijs schreef:

........ met van dat vogelvoer.

Ah, vandaar dat ik mijn duurritjes fluitend afleg...

36

Re: Favoriete gels?

Als je tijdens het trainen fluitend vogelvoer verteert wordt het tijd om de intensiteit een zone op te voeren!  wink

37

Re: Favoriete gels?

Ik heb wat Flapjacks binnen. Hier de voedingswaarde per ding: http://www.dorsetflapjacks.com/index.ph … ;Itemid=12

Het wordt dus serieus timen wanneer je er eentje wegwerkt.

38

Re: Favoriete gels?

Ik heb het ook eens geprobeert maar bij een intensieve groepstraining stikte ik er ver in. Zoals Thijs schrijft dat vogelvoer valt niet door te slikken (altans bij mij toch niet) al denk ik niet dat de zaden nog verder vocht absorberen. Ze zijn wel goed van smaak maar voor sport.... Ze bevatten wel veel Kh zie ik maar ook veel vet en vezels.

39

Re: Favoriete gels?

yikes 30gr vet per geval? Vet heb je al voldoende bij je, dat hoef je niet meer aan te vullen. De reep zal voor rustige trainingen wel okay zijn, maar vet remt de maaglediging en daardoor kan je minder eten en dus minder koolhydraatjes opnemen. Dáár gaat het om, je wil je koohydratenvoorraad op peil houden. En dat kan imo toch effectiever. Ook een reep chocola lijkt me daar niet geschikt voor, zit ook een hoop vet in.

Ik gebruik bijna nooit 'n gelletje, aangezien mijn wedstrijden al na een uurtje voorbij zijn. Maar voor die ene OD heb ik t liefst SIS, dus van die gelletjes waar je geen water bij hoeft te drinken. Mijn maag gooit namelijk nogal makkelijk dingen er uit tijdens een flinke inspanning smile

40

Re: Favoriete gels?

Vega Sport gels, net als de hele vegasport lijn, sportvoeding zonder meuk, e nummers en rommel.
Werkt voor mij super, smaak is even wennen maar resultaat is top

41

Re: Favoriete gels?

Bleek schreef:

yikes 30gr vet per geval? Vet heb je al voldoende bij je, dat hoef je niet meer aan te vullen. De reep zal voor rustige trainingen wel okay zijn, maar vet remt de maaglediging en daardoor kan je minder eten en dus minder koolhydraatjes opnemen. Dáár gaat het om, je wil je koohydratenvoorraad op peil houden. En dat kan imo toch effectiever. Ook een reep chocola lijkt me daar niet geschikt voor, zit ook een hoop vet in.

Chocolade is volgens mij juist zo excellent omdat je minder piek in bloedsuiker krijgt dan van al die pure suiker meuk. Dat spul heeft duidelijk een langzamere afgifte van energie. Voor een OD/sprint inderdaad niet wenselijk, maar op een hele of voor aan het begin van een halve is het echt top. En als je lijf dan op een gegeven moment echt in de reserves gaat moet je overschakelen op de werking van de suikerkick. Maar daar houd je het niet zo lang op vol. Zeker geen 9 uur. Dan krijg je beslist een wisselende bloedsuikerspiegel, en de bijbehorende inzinking.

42

Re: Favoriete gels?

Ik gebruik de gels van Vega Sport van Brendan Brazier. Ik vind ze top, zonder toevoegingen, kleur/geur en smaakstoffen, glutenvrij etc een puur product. Sinds kort in Nederland beschikbaar.

43

Re: Favoriete gels?

Ynsnits schreef:
DeDuif schreef:

Wat betreft het oplossen van gels in water, kan natuurlijk prima, maar wat is dan het voordeel tov een energy sportdrank?

Meer kcal per volume. Ik wil  1 bidon uitsluitend hiermee vullen. Geen gedoe met zakjes enzo. Daarnaast kan ik dan alles drinken waar ik behoefte aan heb en niet zozeer alleen sportdrank.

@Ysnits, hoeveel gelletjes doe je in één bidon? Gelletjes openmaken op de fiets vind ik een drama, maar een bidon vullen met dat spul en eventueel verdunnen klinkt als iets wat kan werken.

44

Re: Favoriete gels?

Maca944 schreef:
Ynsnits schreef:
DeDuif schreef:

Wat betreft het oplossen van gels in water, kan natuurlijk prima, maar wat is dan het voordeel tov een energy sportdrank?

Meer kcal per volume. Ik wil  1 bidon uitsluitend hiermee vullen. Geen gedoe met zakjes enzo. Daarnaast kan ik dan alles drinken waar ik behoefte aan heb en niet zozeer alleen sportdrank.

@Ysnits, hoeveel gelletjes doe je in één bidon? Gelletjes openmaken op de fiets vind ik een drama, maar een bidon vullen met dat spul en eventueel verdunnen klinkt als iets wat kan werken.

Ik vulde in Nice een bidon van 750 ml met 9 gelletjes van 100 gr, zo'n 2700 kcal. Verder aangevuld met water. Ik vond de consistentie toch nog net iets te dik, moest te hard lurken, maar voldeed wel. Aangezien ik de bidon niet helemaal heb leeg gedronken, doe ik nu 8 gelletjes en vul de rest bij met water.2400 kcal op max 6 uur fietsen zou voldoende moeten zijn denk ik.

45

Re: Favoriete gels?

Ynsnits schreef:

Ik vulde in Nice een bidon van 750 ml met 9 gelletjes van 100 gr, zo'n 2700 kcal. Verder aangevuld met water. Ik vond de consistentie toch nog net iets te dik, moest te hard lurken, maar voldeed wel. Aangezien ik de bidon niet helemaal heb leeg gedronken, doe ik nu 8 gelletjes en vul de rest bij met water.2400 kcal op max 6 uur fietsen zou voldoende moeten zijn denk ik.

Ok dank, ik ga eens experimenteren.

46

Re: Favoriete gels?

Ik heb zelf 3 GO Isotonic Gels orange gekocht voor de sprint triatlon van Spijkernisse de 14e. Ik heb echter nog nooit een gel gebruikt dus weet niet goed hoe mijn lichaam er op reageert. Ik heb er express 3 gekocht zodat ik er 1 vooraf (van het weekend) kan proberen.

Slim of helemaal niet gebruiken?

47

Re: Favoriete gels?

Tristan schreef:

Ik heb zelf 3 GO Isotonic Gels orange gekocht voor de sprint triatlon van Spijkernisse de 14e. Ik heb echter nog nooit een gel gebruikt dus weet niet goed hoe mijn lichaam er op reageert. Ik heb er express 3 gekocht zodat ik er 1 vooraf (van het weekend) kan proberen.

Slim of helemaal niet gebruiken?

Uiteraard van te voren proberen, maar voor een sprint heb je geen voeding nodig. Je kan eventueel wat sportdrank in een bidon meenemen op de fiets, wat drinken is altijd wel prettig. De avond van te voren pasta of rijst eten en een gewoon ontbijt is meer dan voldoende voor een dik uur bezig zijn.

48 Laatst bewerkt door Maca944 (05-09-13 10:32:32)

Re: Favoriete gels?

Tristan schreef:

Ik heb zelf 3 GO Isotonic Gels orange gekocht voor de sprint triatlon van Spijkernisse de 14e. Ik heb echter nog nooit een gel gebruikt dus weet niet goed hoe mijn lichaam er op reageert. Ik heb er express 3 gekocht zodat ik er 1 vooraf (van het weekend) kan proberen.

Slim of helemaal niet gebruiken?

Probeer zoals je zelf al aangeeft in elk geval van te voren een gel te proberen, bij voorkeur in een situatie die de wedstrijd enigszins nabootst (dus tijdens het fietsen of lopen, afhankelijk van wanneer je van plan bent de gel te consumeren). Hierna weet je wel of je dit ook in de wedstrijd kan gebruiken of niet.

Daarnaast denk ik niet dat je iets nodig hebt tijdens een sprint gegeven de relatief korte afstand.

<edit> Wat Bleek zegt </edit>

49

Re: Favoriete gels?

Ynsnits schreef:

Ik vulde in Nice een bidon van 750 ml met 9 gelletjes van 100 gr, zo'n 2700 kcal. Verder aangevuld met water. Ik vond de consistentie toch nog net iets te dik, moest te hard lurken, maar voldeed wel. Aangezien ik de bidon niet helemaal heb leeg gedronken, doe ik nu 8 gelletjes en vul de rest bij met water.2400 kcal op max 6 uur fietsen zou voldoende moeten zijn denk ik.

Dit doe ik ook vul een 750ml bidon met 18 gels en vul de rest aan met water, het enige is je moet je bidon niet verliezen want bijna al je voeding zit erin. De rest wordt aangevuld met sportdrank. dan kom ik op zo'n 90 gr koolydraten per uur.

50 Laatst bewerkt door Tristan (05-09-13 21:37:21)

Re: Favoriete gels?

denniss schreef:
Ynsnits schreef:

Ik vulde in Nice een bidon van 750 ml met 9 gelletjes van 100 gr, zo'n 2700 kcal. Verder aangevuld met water. Ik vond de consistentie toch nog net iets te dik, moest te hard lurken, maar voldeed wel. Aangezien ik de bidon niet helemaal heb leeg gedronken, doe ik nu 8 gelletjes en vul de rest bij met water.2400 kcal op max 6 uur fietsen zou voldoende moeten zijn denk ik.

Dit doe ik ook vul een 750ml bidon met 18 gels en vul de rest aan met water, het enige is je moet je bidon niet verliezen want bijna al je voeding zit erin. De rest wordt aangevuld met sportdrank. dan kom ik op zo'n 90 gr koolydraten per uur.

Dat is al gauw een bidon van €40,- ?! Alsof 3 sporten tegelijk nog niet duur genoeg is in aanschaf en voorbereiding.. Pfff