51

Re: Frame Planet X

hahaha daar zou ik inderdaad geen zin in hebben... Heb gewoonweg geen zin om in het weekend dat wijntje of chipje te laten staan roll  zolang ik nog progressie boek met alle 3 de onderdelen.. Qua geld is het niet zo'n probleem hoor met dit frame. De overige onderdelen heb ik al voor 60% in huis dus opbouwen is zo gedaan.. big_smile

#enjoylife

52

Re: Frame Planet X

rinke schreef:

hahaha daar zou ik inderdaad geen zin in hebben... Heb gewoonweg geen zin om in het weekend dat wijntje of chipje te laten staan roll  zolang ik nog progressie boek met alle 3 de onderdelen.. Qua geld is het niet zo'n probleem hoor met dit frame. De overige onderdelen heb ik al voor 60% in huis dus opbouwen is zo gedaan.. big_smile

ik zet ook gewoon alles over... op de achterderailleur na, die is na 13jr dienst op wink een nieuwe is onderweg,

anyway, 2,5u sleutelen verder (incl demonteren oude fiets en schoonmaken)

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/1003491_10151612577883541_266077202_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/46482_10151612578603541_1460089784_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/1010853_10151612577698541_83952028_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/44772_10151612578898541_1295576421_n.jpg

En Petitmas, heb ik je al overgehaald? big_smile

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

53

Re: Frame Planet X

Scighera, welke maat frame heb je gekocht? Lange stuurnok, lijkt me een lange zit. Weinig comfortabel. Is de maatvoering hetzelfde als de bejaarde fiets waar de onderdelen vanaf komen? Die leek me meer "in verhouding".

54

Re: Frame Planet X

Dorter schreef:

Scighera, welke maat frame heb je gekocht? Lange stuurnok, lijkt me een lange zit. Weinig comfortabel. Is de maatvoering hetzelfde als de bejaarde fiets waar de onderdelen vanaf komen? Die leek me meer "in verhouding".

Maat M (49,5cm CC) , ik ben 177cm met lange armen, vandaar de 130mm stuurpen (frameaat en stuurpenlengte is identiek aan de wedstrijdfiets.

Let Wel ik zit voorop het zadel tongue macht der gewoonte op de TT fiets en ook macht der gewoonte geworden op de koersfiets (daarom een zacht zadel wink

cyclocross is ook een kleine met 49cm, MTB is Medium

foto voor de beeldvorming:
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/8572_10151555355483541_1984528696_n.jpg

zadel kan nog 4cm naar voren.
verder naar achter zitten? vinden mijn knieen niet fijn, heb het per ongeluk gehad (door een losgetrild boutje) en zadel stond daardoor slechts 1cm verder naar achteren... kreeg gelijk problemen rond de knieen (tintelingen en pijntjes tongue )

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

55 Laatst bewerkt door bvoruns (25-07-13 21:00:07)

Re: Frame Planet X

rinke schreef:
bvoruns schreef:
rinke schreef:

sad krijg echt de kriebels als ik dit frame zie en voor die prijs sad!!! Echter moet er dan eerst een MTB de deur uit ivm ruimte en heb ik mezelf ten doel gesteld weer 75 kg te wegen alvoren een TT fiets op te mogen bouwen wink. Helaas blijf ik al maanden op de 80kg steken.........

Dan weet je waar je aan kan en moet werken ;-)

Tja, dat betekend dat ik honger moet gaan lijden wink.. Anyway vrees ook dat ik bij 78kg het frame laat komen smile

Niks hoor, ben afgelopen week ruim 3kg kwijt geraakt door normaal te eten.. en lekker ook nog eens. Geen honger gehad. Tip: geen overbodige suikers.. snoep en andere onzin laten staan.

Gewoon normaal gevarieerd en gezond eten, flauwekul laten staan. Een maand lang spaghetti is een slecht dieetadvies.

56

Re: Frame Planet X

Gewicht verliezen = meer verbranden dan je eet......toch ?  tongue

57

Re: Frame Planet X

petitmas schreef:

Gewicht verliezen = meer verbranden dan je eet......toch ?  tongue

Ongeveer wel ja...

Maar je kan het helpen door meer te eten wat je lichaam nodig heeft dan wat je denk dat je nodig hebt. Chips etc heb je niet nodig, glas wijn met blokjes kaas en worst ook niet. Aardig filmpje hoe 200 cal er in verschillende soorten voeding uitzien: http://www.youtube.com/watch?v=TMQDPXDtLh8
Kortom beter veel groenvoer dan iets anders....

O ja, vergeet het drinken niet :-) bier, vruchtensapjes enzo...

58

Re: Frame Planet X

Scighera schreef:

Dit heb je nodig Arthur:

1 x Planet X Stealth Pro Carbon Time Trial Fork
€94,75

Planet X Stealth Pro Carbon Time Trial Frame / Medium / Black / 700c 1 x Planet X Stealth Pro Carbon Time Trial Frame
€355,34

Planet X Carbon Steerer Fork Bung MK 2 / 1 1 x Planet X Carbon Steerer Fork Bung MK 2
€11,84

Planet X Integrated Headset/ 1 1/8 inch / Black / Integrated / MK1 1 x Planet X Integrated Headset
€23,68

Subtotal €485,61
change
NL Delivery €11,85
TOTAL €497,46

Frame kost inmiddels alweer 498,-- ipv 355,-- (beide prijzen exl vork)

Was er dus op tijd bij....

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

59

Re: Frame Planet X

Beetje triatleet is met meerdere zaken snel  tongue
Lichtblauw staat in bestelling

60

Re: Frame Planet X

petitmas schreef:

Beetje triatleet is met meerdere zaken snel  tongue
Lichtblauw staat in bestelling

Ben blij dat ik hem dat niet zwemmend had moeten bestellen, dan was ik dus te laat geweest tongue

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

61

Re: Frame Planet X

Scighera schreef:
rinke schreef:

hahaha daar zou ik inderdaad geen zin in hebben... Heb gewoonweg geen zin om in het weekend dat wijntje of chipje te laten staan roll  zolang ik nog progressie boek met alle 3 de onderdelen.. Qua geld is het niet zo'n probleem hoor met dit frame. De overige onderdelen heb ik al voor 60% in huis dus opbouwen is zo gedaan.. big_smile

ik zet ook gewoon alles over... op de achterderailleur na, die is na 13jr dienst op wink een nieuwe is onderweg,

anyway, 2,5u sleutelen verder (incl demonteren oude fiets en schoonmaken)

Mooie fiets, dacht al dat er wat min of meer essentiële onderdelen ontbraken smile

62

Re: Frame Planet X

Wat denken jullie hiervan?
http://www.planet-x-bikes.co.uk/i/q/CBP … trial_bike

Ik ben aan het rondneuzen om de overstap te maken van koersfiets met opzetstuurtje naar een TT fiets. Ook omdat ik voor de langere afstanden ga...

Dit lijkt me een goede deal, niet?
Die groep alleen (dura ace) kost al een fortuin. Die wielen heb ik niet nodig aangezien ik Vision 90mm heb. Als ik deze kan doorverkopen zal de fiets alleen maar goedkoper worden...:)

Of zie ik iets over het hoofd? Addertje onder het gras?

Bedankt!

63

Re: Frame Planet X

Mooie fiets ik denk niet dat daar iets aan af te keuren valt. Succes ermee in elk geval. Dzu krijg ook zin om een nieuw frame te kopen tongue

64

Re: Frame Planet X

ronnyke schreef:

Mooie fiets ik denk niet dat daar iets aan af te keuren valt. Succes ermee in elk geval. Dzu krijg ook zin om een nieuw frame te kopen tongue

zijn inderdaad prima fietsen, voor een relatief goedkope prijs.

zijn ook mooi !

65

Re: Frame Planet X

Scighera schreef:
Scighera schreef:

Dit heb je nodig Arthur:

1 x Planet X Stealth Pro Carbon Time Trial Fork
€94,75

Planet X Stealth Pro Carbon Time Trial Frame / Medium / Black / 700c 1 x Planet X Stealth Pro Carbon Time Trial Frame
€355,34

Planet X Carbon Steerer Fork Bung MK 2 / 1 1 x Planet X Carbon Steerer Fork Bung MK 2
€11,84

Planet X Integrated Headset/ 1 1/8 inch / Black / Integrated / MK1 1 x Planet X Integrated Headset
€23,68

Subtotal €485,61
change
NL Delivery €11,85
TOTAL €497,46

Frame kost inmiddels alweer 498,-- ipv 355,-- (beide prijzen exl vork)

Was er dus op tijd bij....

Het frame is nu te koop voor 240 euro !! er zijn er nog 4 dus wees er snel bij, heb er vanochtend al 1 besteld !

Wil er ook 1 opbouwen maar heb dit nog nooit gedaan en weet dus niet hoe en wat.

Nu heb hier al een hoop bruikbare tips voorbij zien komen maar weet nog niet wat voor bracket ik er nu in moet zetten, geen BB30 geloof ik he ? En verder past alles of niet ? De voorvork was uitverkocht dus moet via marktplaats een voorvork bestellen, alles met 1 1/8 inch past er gewoon in of niet ?

BVD voor jullie antwoorden !

66

Re: Frame Planet X

Het is dat ik er al  2 heb.... (als ze ook weer een roze in de aanbieding hadden was er eentje onderweg naar mij)

trapas, gewoon een standaard in BSA maat. Uit eigen ervaring kan ik een BB-7800 / BB-7900 aanraden. Dingen zijn onverwoestbaar (rij er zelf al 8jr mee per fiets. (met regen en pekel) icm met een Ultegra of DA crank

In principe zou elke 1/8 vork gewoon moeten passen. Easton maakt de nodige vorken, zijn vast wel op MP of Ebay te vinden.

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

67 Laatst bewerkt door Cipo (09-04-14 22:10:56)

Re: Frame Planet X

Bedankt Scighera, ik ben benieuwd of t gaat lukken allemaal hahaha, nu eerst ff wachten tot hij binnen is hopelijk duurt t niet te lang  hmm

Wat is trouwens standaard maat ? past alles van shimano met BSA draad ? Heb dit nog nooit gedaan en wil alles via mp gaan kopen beetje low budget want heb al 2 racefietsen en een 29er  tongue

Ene nee geen roze meer alleen rood ! maar daar kan je ook een mooie fietsje van maken  big_smile

68

Re: Frame Planet X

Cipo schreef:

Bedankt Scighera, ik ben benieuwd of t gaat lukken allemaal hahaha, nu eerst ff wachten tot hij binnen is hopelijk duurt t niet te lang  hmm

Wat is trouwens standaard maat ? past alles van shimano met BSA draad ? Heb dit nog nooit gedaan en wil alles via mp gaan kopen beetje low budget want heb al 2 racefietsen en een 29er  tongue

Ene nee geen roze meer alleen rood ! maar daar kan je ook een mooie fietsje van maken  big_smile

Alles mt BSA draad voor de weg past, zelfs campagnolo. smile

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

69

Re: Frame Planet X

Denk er wel aan dat het bracket nog wel even gevlakt dient te worden voor montage van de lagers. Dit is het makkelijkste te doen door een (bevriende) fietsenmaker. Doe je dit niet kan je de lagers al heel snel kapot draaien vanwege de scheve belasting.
Verder zal waarschijnlijk elke 1 1/8 vork passen, maar let wel een op het design. De originele vork zal altijd mooier aansluiten op het frame. Zeker bij een dusdanig mooi Aero frame kan dat storend zijn als dat niet mooi aansluit. (als er al niet een aerodynamisch onderdeel in de weg zit)

70

Re: Frame Planet X

wilagro schreef:

Denk er wel aan dat het bracket nog wel even gevlakt dient te worden voor montage van de lagers. Dit is het makkelijkste te doen door een (bevriende) fietsenmaker. Doe je dit niet kan je de lagers al heel snel kapot draaien vanwege de scheve belasting.
Verder zal waarschijnlijk elke 1 1/8 vork passen, maar let wel een op het design. De originele vork zal altijd mooier aansluiten op het frame. Zeker bij een dusdanig mooi Aero frame kan dat storend zijn als dat niet mooi aansluit. (als er al niet een aerodynamisch onderdeel in de weg zit)

Heb beide frames niet gevlakt, ook draad niet nagetapt. In beide gevallen geen problemen gehad, een daarvan heb ik al 4jr nu.

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

71 Laatst bewerkt door Cipo (19-04-14 20:30:13)

Re: Frame Planet X

zitten er trouwens nog regels wat betreft t stuur bij een tijdritfiets, kan deze :

http://www.biqq.nl/shop/artikel/201043/ … bon-340-mm

voor een beetje via MP kopen inclusief remmen, shifters haal ik ook via MP en dan heb ik bijna alles al en kan hij volgende week gebouwd gaan worden.

Maar nu lees ik dat er allemaal regels zijn mbt de tijdritfiets bij tijdrit wedstrijden, neem aan dat dit stuur toch wel mag ?

O en Scighera, ze hadden van de week een complete roze planet X in de aanbieding op de site van Planet X  big_smile

72

Re: Frame Planet X

Cipo schreef:

zitten er trouwens nog regels wat betreft t stuur bij een tijdritfiets, kan deze :

http://www.biqq.nl/shop/artikel/201043/ … bon-340-mm

voor een beetje via MP kopen inclusief remmen, shifters haal ik ook via MP en dan heb ik bijna alles al en kan hij volgende week gebouwd gaan worden.

Maar nu lees ik dat er allemaal regels zijn mbt de tijdritfiets bij tijdrit wedstrijden, neem aan dat dit stuur toch wel mag ?

O en Scighera, ze hadden van de week een complete roze planet X in de aanbieding op de site van Planet X  big_smile

Dit stuur is toegestaan bij non-stayer wedstrijden (wat bijna elke wedstrijden is behalve sommige OD en NK/EK sprint

Haha, ja, maar heb niks met complete fietsen, koop allee losse frames om ze zelf weer op te bouwen wink

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

73 Laatst bewerkt door Cipo (08-05-14 17:27:18)

Re: Frame Planet X

En het resultaat mag er zijn totale kosten ; 711 euro ! Komen alleen nog vetere hoge wielen in !

74

Re: Frame Planet X

Niks mis mee! Ben je zo lang of heb je het frame te klein gekozen?

75

Re: Frame Planet X

Dorter schreef:

Niks mis mee! Ben je zo lang of heb je het frame te klein gekozen?

Dit is een XL frame het grootste wat er is ;-) ben 1,93 dus dat gaat goed hoor. Wieltjes wordt aangewerkt ff wachten op mijn vakantie geld ;-)