76

Re: Frame Planet X

Ah okee. Ik heb zelf ook een XL en ben 1,90m. Misschien lijkt het bij jou extremer omdat je stuur erg diep staat. Ik heb het mijne wat hoger staan voor comfort. Dat zal het zijn.

Met deze wielen kun je ook prima voor de dag komen dunkt me.

77

Re: Frame Planet X

Cipo, heb je dat lijstje van Scighera gebruikt? En al die spullen bij planet besteld? En hoe lang ben je aan het monteren geweest? Is dat een beetje te doen? Ik heb ook wel belangstelling om zo iets te doen!

78

Re: Frame Planet X

Huh.............1.93 en dan zo'n "drop" ? Ik ben 1.89 maar ik heb een 130 mm stuurpen onder 45 graden er op gezet.
kennelijk kan jij goed tegen "in elkaar zitten"  tongue

Maar uiteraard een hele mooie fiets  tongue

79 Laatst bewerkt door Cipo (18-05-14 19:34:59)

Re: Frame Planet X

Jancape schreef:

Cipo, heb je dat lijstje van Scighera gebruikt? En al die spullen bij planet besteld? En hoe lang ben je aan het monteren geweest? Is dat een beetje te doen? Ik heb ook wel belangstelling om zo iets te doen!

Ja en nee, deels wel, maar ben via marktplaats aan t zoeken geweest, vork, stuur, remmem, shifters en crankstel heb ik via marktplaats derailleurs via de fietsenmaker die hem ook in elkaar gezet heeft.

Helemaal zelf in elkaar zetten is wel een gedoe hoor zeker als je t nooit gedaan hebt, mijn fm heeft hem voor 75 euro in elkaar gezet dus daar had ik mazzel mee  big_smile

80

Re: Frame Planet X

petitmas schreef:

Huh.............1.93 en dan zo'n "drop" ? Ik ben 1.89 maar ik heb een 130 mm stuurpen onder 45 graden er op gezet.
kennelijk kan jij goed tegen "in elkaar zitten"  tongue

Maar uiteraard een hele mooie fiets  tongue


kan id redelijk diep zitten als t niet te lang is maar ben nog een beetje aan t zoeken naar de beste houding, heb pas 1x mee gereden daarna ben ik met de MTB gevallen waardoor ik een beetje in de lappenmand zit sad

81 Laatst bewerkt door Cipo (24-06-14 10:13:18)

Re: Frame Planet X

Dorter schreef:

Ah okee. Ik heb zelf ook een XL en ben 1,90m. Misschien lijkt het bij jou extremer omdat je stuur erg diep staat. Ik heb het mijne wat hoger staan voor comfort. Dat zal het zijn.

Met deze wielen kun je ook prima voor de dag komen dunkt me.

wielen zijn oke maar 80 wielen zijn mooier en kan deze ruilen tegen 80 mm wielen  big_smile

En nu ook met een dicht achterwiel gekocht via Ebay, totale ongeveer 1000 euro zo als hier afgebeeld ;-)

82

Re: Frame Planet X

Ik ben dus erg geïnteresseerd in dit framset http://www.planetx.co.uk/i/q/FRPXEX2/pl … t-frameset

Alleen kan ik nergens vinden of hier ook de voorvork bij zit, zie alleen "Integrated fork" bij features staan.

ook heb ik nog een vraag omtrent de bottom bracket, ik zie dat dit frame wordt geleverd met een BB30 bottom bracket, ik wil deze fiets afmonteren met ultegra en die kan niet op een BB30, PlanetX levert dit frame ook met ultegra http://www.planetx.co.uk/i/q/CBPXEXO680 … trial-bike betekend dit dat ik er gewoon een BBR60 in kan zetten of moet ik met een converter gaan werken?

83

Re: Frame Planet X

Hey Frank,

ik heb het frame een aantal weken terug gekocht voor 540 euro en het is een schitterend pakket:
- frame
- voorvork
- balhoofd
- zadelpen

Oftewel en complete kit! voor BB30 kan je adapters kopen die je in het frame kan persen zodat HollowtechII cranks passen. Rotor verkoopt ook die adapters. Zou even met Planet-x mailen mbt welke adapter je nodig hebt want zij verkopen ze ook, heb je zeker weten de goede wink

#enjoylife

84

Re: Frame Planet X

Hee Rinke......welkom bij de Planet X club  tongue
Welke kleur heb je gekocht en welk type?
Of heb ik ene posting gemist en staat de foto er al op?

Frank, volgens mij koop je bij Planet altijd inclusief de vork als ze een prijs voor het frame noemen

85

Re: Frame Planet X

Petitmas, thanks het is de Exocet2 geworden in uiteindelijk de zwart / donkergrijs tinten. Achteraf wellicht toch liever  de blauwe of witte gehad maar het belooft een mooi beestje te worden... Bedoeling is met zo min mogelijk kosten te upgraden van aluminium Argon E80 met 105 afgemonteerd naar nu full carbon en SRAM Red / Zipp R2C afgemonteerd.
Heb enkel mijn Flo wheels gehouden (uiteraard wink )... Tot nog toe sta ik ~450 euro in de min maar heb nog verscheidene componenten te koop. Al met al hoop ik voor 300 euro met de upgrade klaar te zijn. Vanaf volgende week langzaam met het opbouwen beginnen en volgend voorjaar een bikefit bij bike-passion.nl doen.

#enjoylife

86

Re: Frame Planet X

Ik heb vandaag een exocet 2 white silver gekocht, ben benieuwd wanneer die binnen komt. Wordt mijn eerste TT fiets en mijn eerste die ik zelf in elkaar ga zetten.

Heb er zin in!!! Kan niet wachten tot die er is

87 Laatst bewerkt door petitmas (30-10-14 01:06:02)

Re: Frame Planet X

Als er problemen zijn dan ken ik iemand die al 3x een Planet X in elkaar heeft gezet, maar ik noem geen namen  cool
Mooi mannen, ben benieuwd naar de resultaten. Ik heb de eerste IM er op zitten met mijn "gewone" Stealth en scoorde na 16 jaar een PR op het fietstraject :-)

http://www.triathlonforum.nl/misc.php?action=pun_attachment&item=298&download=1

88

Re: Frame Planet X

Mooie foto, het was een stayer wedstrijd zo te zien  lol  lol  lol  lol

#enjoylife

89

Re: Frame Planet X

Op de achtergrond is idd wel een mooi peleton te zien. Zou je dan al niet beter af zijn met een gewone racefiets voor IM? Dat verklaart wel de mooie tijden natuurlijk iemand van mijn club had daar 8u44min en zijn ticket naar Hawai.

90

Re: Frame Planet X

Zoals je kunt zien heb ik keurig alleen gereden. had er in een ander topic al over geschreven. Was met mijn pr bezig en dan kan ik het niet over mijn hart verkrijgen om in een groepje te gaan hangen..................nog nooit gedaan overigens. Wel een keer iemand de greppel ingerost omdat hij in mijn wiel bleef hangen na 2 waarschuwingen van mijn kant  wink

Er werd behoorlijk gestayerd maar ook net zo veel penalties uitgedeeld, gelukkig!!!
En op een IM is een racefiets NOOIT een goed idee, tenzij je de Embrunman gaat doen  tongue

91

Re: Frame Planet X

petitmas schreef:

Zoals je kunt zien heb ik keurig alleen gereden. had er in een ander topic al over geschreven. Was met mijn pr bezig en dan kan ik het niet over mijn hart verkrijgen om in een groepje te gaan hangen..................nog nooit gedaan overigens. Wel een keer iemand de greppel ingerost omdat hij in mijn wiel bleef hangen na 2 waarschuwingen van mijn kant  wink

Er werd behoorlijk gestayerd maar ook net zo veel penalties uitgedeeld, gelukkig!!!
En op een IM is een racefiets NOOIT een goed idee, tenzij je de Embrunman gaat doen  tongue

Dat Peloton zat natuurlijk vol in de achtervolging op jou...maar ze kregen het gat niet dicht wink

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

92

Re: Frame Planet X

Die kans is uiteraard vrij groot Scigheria  tongue

93

Re: Frame Planet X

rinke schreef:

Hey Frank,

ik heb het frame een aantal weken terug gekocht voor 540 euro en het is een schitterend pakket:
- frame
- voorvork
- balhoofd
- zadelpen

Oftewel en complete kit! voor BB30 kan je adapters kopen die je in het frame kan persen zodat HollowtechII cranks passen. Rotor verkoopt ook die adapters. Zou even met Planet-x mailen mbt welke adapter je nodig hebt want zij verkopen ze ook, heb je zeker weten de goede wink

Hi Rinke

Hoe ging het bij jou met track and trace?

Ik heb totaal geen mail gekregen, maar op de site staat "DPD Europe Track your order Ref: XXXXXX"
Alleen dat ref nummer is geen track code... Wil graag weten wanneer ze het frame langs brengen

94

Re: Frame Planet X

Bestellingen van Planet X kunnen een weekje in beslag nemen. Ga er niet van uit dat ze na 2 daagjes al voor je deur staan.

95

Re: Frame Planet X

Ze stonden bij mij plots voor de deur terwijl het frame officeel nog niet eens de deur uit was wink Des te leuker als je het frame dus plots hebt smile

#enjoylife

96

Re: Frame Planet X

Vandaag me frame binnen gekregen, super snelle levering!!
Nu alle andere onderdelen uitzoeken, kan nu al niet wachten om het frame te gebruiken

97

Re: Frame Planet X

Veel plezier smile Moet er ook eens de tijd voor gaan vrijmaken. Ben in afwachting op m'n laatste dingetjes uit China en moet nog bandjes kopen en dan kan het bouwen beginnen smile

#enjoylife

98

Re: Frame Planet X

Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik krijg hier best een stramme kabouter van...

http://d2plslj6xljffa.cloudfront.net/imgs/products/px/950x600_constWH/CBPXEX039000HED_P1.jpg?v=s

99

Re: Frame Planet X

Dat is idd een natte droom voor vele van ons.

100

Re: Frame Planet X

Ziet er vrij aardig uit :-P