1

Onderwerp: beslagen zwembril

Ik heb de laatste tijd veel last van een beslagen zwembril. Na 1 baantje is mijn zicht vaak al beperkt tot twee meter. Dus moet ik telkens stoppen om mijn bril weer schoon te vegen. Toen mijn bril (speedo) nieuw was had ik hier bijna nooit last van.
Nu heb ik wel gehoord dat je er in moet spugen, maar dit helpt ook niet meer.
Is er iemand met de gouden tip voor dit probleem?

gr. Hansenn

2

Re: beslagen zwembril

Je kan er speciaal spul voor kopen ,antifog [dacht ik?]  ook kan je er tand pasta in smeren en goed uitspoelen
maar of dit helpt  ?????
Je bril droog opzetten en niet meer afdoen wil ook nog wel eens helpen .
Suc^6    Rapido

triathlon is 3 x beter

3 Laatst bewerkt door le Coq (23-01-07 23:46:23)

Re: beslagen zwembril

Voor het zwemmen ff in je zwembril spugen, beetje soppen met je speeksel in beide glazen, dan afspoelen en geen last meer van beslagen glazen smile

4

Re: beslagen zwembril

Na het zwemmen tijdens het douchen met zeep/shampoo insmeren en afspoelen. Nooit geen last van beslagen glazen.

><> swim-bike-run <><

5

Re: beslagen zwembril

Ik zet hem altijd op voor ik er in duik en zet hem af als ik uitgezwommen ben, nooit last van beslagen glazen

6

Re: beslagen zwembril

Bedankt voor de tips. Dacht eerst dat die van die tandpasta een geintje lol was. Heb het toch geprobeerd. Gaf wel iets verbetering, maar nog niet ideaal.
Ik merk wel dat hoe langer ik in het water lig, des te minder beslagen de bril wordt.

Hansenn

7

Re: beslagen zwembril

Als je een anti-fog op je bril hebt, is spuwen zowat het slechte wat je kan doen want dan verdwijnt deze laag. wink

Anti-fog pulletje kan, maar vind ik vervelend.

Beste middel blijft nog altijd een laagje water in je zwembril laten, dit werkt als een soort ruitenwisser (wel geen rugslag zwemmen zo tongue).

8

Re: beslagen zwembril

ok, t thema is 'beslagen zwembril'.

heb ik niet direct zo'n last van, eerder van een 'verzopen zwembril'.
ik ben dus met mijn speedootje terug naar de winkel gegaan en daar eens flink mijn beklag te gaan doen, maar die verantwoordelijke vond t maar normaal dat ik na een paar maanden lekkage heb! ik vroeg mij dus af: stel ik zo'n hoge eisen aan zwembrilletjes of was die man eigenlijk wat te krenterig. nu ja, ik heb uiteindelijk een nieuwe gekregen, maar hoelang gaan brilletjes normaal mee? dit is nu mijn derde brilletje op 10 maanden tijd: normaal of abnormaal?

groetjes

9

Re: beslagen zwembril

Misschien heb je je bril verkeerd op? Ik had net hetzelfde probleem en ik had mijn trainster op hulp gevraagd. Ze zei dat ik eerst de rand van de bril vochtig moest maken met de vinger (niet te vochtig) en daarna goed aandrukken. Dat zorgt voor een zuigeffect dat er voor zorgt dat je bril niet verzuipt wink

10

Re: beslagen zwembril

haha,

ik heb m'n bril goed opstaan hoor. ik maak 'm eerst nat en duw 'm dan idd tegen mijn hoofd en ie blijft lekker plakken. mijn vorige bril zoog zich zelfs zo hard vast dat ik t gevoel kreeg da mijn ogen uit mijn kop gezogen werden :s   

ik krijg altijd problemen na een paar maanden. en dan verstel ik de bandjes, ma dat helpt niet. ik heb altijd de indruk dat t water eerder ergens langs t glas binnenkomt, want op mijn hoofd plakt ie perfect. ik krijg toch altijd zo'n 'plop-plop'-effect als ik 'm uit doe.

bye

11

Re: beslagen zwembril

Blijft je bril staan als je deze opzet zonder de bandjes en naar beneden kijkt?

Als hij afvalt, past hij niet goed en zoek je beter een andere.

Als hij blijft zitten, heb je de perfecte zwembril.

Hoe vind je de perfecte zwembril? Zoveel mogelijk brillen testen. big_smile

Ik zwem al een aantal jaar met Speedo speedsocket waarvan je de neusbrug in 3 lengtes meekrijgt. Bij swedish goggles (meer competitiezwemmen) moet je de neusbrug zelf maken met een touwtje en kan je nog een betere fit krijgen.

Succes ermee. wink

12

Re: beslagen zwembril

big_smile jiuj, ik heb de perfecte bril (maar dat wist ik al tongue)
het probleem is dat ie maar een paar maanden meegaat en daarna krijg ik steeds last van lekkage. dus wil ik weten of dat normaal is voor een zwembril. en of ik zelf missch iets kan doen om dat tegen te gaan.

alvast bedankt voor de hulp allemaal:) jullie zijn geweldig wink

byebye

13

Re: beslagen zwembril

heb zelf drie verschillende Kaimann liggen (Aqua Sphere) wil geen andere meer. (ok, als ik er eentje op sterkte kan krijgen, wat geen overbodige luxe is in open water gezien de -7 / -5.5 die ik heb dan is dat een ander verhaal) de kaimann is perfect; goed afgedicht, goed gezichtveld en je voelt hem niet zitten (ook geen afdruk na afloop)

van beslaan hen ik geen last van, of ik moe tiets te lang pauze nemen tussen 2 series in. Heb wel last van het beslaan van mijn sportbril buiten. Nadeel van dubbel glas ('normale" gekleurde glazen en optische glazen)

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

14

Re: beslagen zwembril

hoi scighera,

ik had ook een kaimann. met die ben ik dus terug naar de winkel gegaan. was idd heerlijk brilletje,maar ik voelde hem wel zitten. da's die bril die ik bedoelde die mijn ogen bijna uit mijn kop zoog. maar de verantwoordelijke van de winkel raadde me dan maar terug speedo aan. ik krijg ook geen problemen met de rubberen rand of zo, dus ik veronderstel dat t glas telkens stuk is gegaan?

bye

15

Re: beslagen zwembril

hmm, dan heb je had je hem te strak zitten smile de kaiman zou qua vorm heel goed moeten aansluiten zodat je de  siloconen band niet strak zou hoeven doen. maar ja, iedereen is natuurlijk anders, ik kreeg de speedo billitjes nooit goed sluitend.

De Kaimann zuigt zich idd vast (vandaar ook minder druk van de band) maar ik ervaar dat zelf niet als hinderlijk, waarschijnlijk ligt de druk hoger door het iets grotere glasoppervlak.

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

16

Re: beslagen zwembril

vroeger ook veel last van water in brilletje ,nu speedo junior geen last meer.

marc

17

Re: beslagen zwembril

Het probleem is de wereld uit. Heb ook een Aqua Sphere van Kaiman gekocht. Echt een superbril cool, vooral wat betreft draagcomfort.
Mijn ogen worden niet meer uit mijn hoofd gezogen, wat bij de speedo's nogal eens het geval was.

hansenn

18

Re: beslagen zwembril

Hebben jullie nog speciale openwaterbrillen? Als ik met mijn speedo buiten train beslaat ie ook, maar binnen niet

19

Re: beslagen zwembril

Afgelopen week, tijdens mijn vakantie (ik kan 't trainen niet laten), toch nog een paar keer gezwommen in het zwembad van de camping. Eerste keer geen maatregelen genomen, dus beslagen zwembril. Tweede keer een druppeltje afwasmiddel aan de binnenkant van beide glazen gesmeerd, en geen beslagen ruiten meer.

20

Re: beslagen zwembril

Voor mijn werk had ik af en toe een spuitmasker op. Deze kon zeer gemakkelijk beslaan. Dit was echter goed te voorkomen met het behandelen na gebruik met Glassex. Dit gebruik ik ook met mijn zwembril en het werkt super!!! Succes

21

Re: beslagen zwembril

De Zoggs Predator Wiro Frame zwembril is hier zeer goed in. Nooit geen last van mist in mijn schermpje.

22

Re: beslagen zwembril

Ooit heb ik een duikbril gekocht; toen was het advies tegen beslaan: met tandpasta insmeren en daarna met zoutwater afspoelen...

Dit heb ik nog nooit met mijn zwembril gedaan, maar ik leg altijd eerst een rochel in beide glazen, even uitsmeren en dan uitspoelen smile

23

Re: beslagen zwembril

Ik heb nu ongeveer een half jaar een Speedo speedsocket. Hij zit erg lekker maar ik krijg nu steeds meer last van beslagen glazen. Altijd als ik beslagen glazen heb wrijf ik er even in en dan is het weg. Maar dan komt het na eventjes gewoon weer terug. Kan het dat ik dat laagje heb weggehaald ofzo? Helpt het als je anti-fog spray er in spuit (is dat een nieuw laagje?) Want ik vind het zonde om er tandpasta in te doen enzo..

24

Re: beslagen zwembril

tandpasta werkt goed; maar schuurt wel over het glas (dus krasjes)

aanrader is zoals eerder genoemd een klein beetje dreft erin ruim voor het zwemmen gaan, goed uitsmeren.
Voordat je het water in gaat uitspoelen en voila. Geen last meer van beslagen glazen (wel goed uitspoelen, anders krijg je irritatie van je ogen).

Dreft beschadigt niet je zwembril naar mijn weten.

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

25

Re: beslagen zwembril

Weet iemand waar je die Kaiman kan passen en kopen in NL?